Gå til innhold

Migrene og prevensjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått migrene og måtte slutte på Yasmin p-piller. Jeg prøvde nettopp Cerazette i 3 mnd men det ble 3 mnd med konstant blødninger, ikke en dag uten blod. Hva annet av prevensjon kan man som kvinne bruke om man har migrene? Som man helst mister mensen med? Har legetime i januar men det er noen uker til, og fastlegen min (vikar for min egentlige fastlege) kan lite om det med migrene og prevensjon.

Jeg har ennå ikke funnet en migrenemedisin som faktisk hjelper og har ukentlige anfall så er hardt rammet. Og jeg blir ekstra dårlig med kraftigere anfall og daglige anfall i ca en uke når jeg har mensen. Det begynner noen dager før mensen kommer. Så ønsket å hoppe over mensen med Yasmin men det går ikke pga migrene. Vet at man kan miste mensen med hormonsprial, men kan jeg ha hormonspiral? Og hvis jeg ikke mister mensen så blir jeg nok skuffet. Jeg kan ikke ha kobberspiral da jeg har så kraftig mens at jeg sliter med lite jern stadig vekk. 

Hva er alternativene? Noen som vet :)

Anonymkode: 1cc3e...83a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sterkt plaget med migrene. Har ikke født barn og har hormonspiral nå. Ingen problemer med å bruke hormonspiral for min del iallefall. Det eneste jeg ikke får lov å prøve av prevensjon er psprøyte. Dette fordi det ikke er noen angremuligheter på sprøyte i tilfeller migrenen skulle bli værre av hormonene. Vet at endel leger er veldig strenge ang. migrene og hormonprevensjon pga høyere fare for blodpropp. Tror dette gjelder spesielt for migrene med aura.

Anonymkode: 4be8e...c59

Skrevet

Ja det er aura og blodpropp som er problemet mitt, så vet ikke hva jeg kan bruke av prevensjon bortett fra kobberspiral (som jeg ikke kan bruke pga kraftig mens) og kondomer. Takk for svar

TS

Skrevet

Jeg elsker Cerazette. De første fem månedene var slitsomme, men siden har jeg kun hatt noe småblødninger noen få ganger. Har bare hatt 12 migreneanfall på 8 år! 

Anonymkode: d419f...a74

AnonymBruker
Skrevet

Ja egentlig så frister det mer å ha Cerazette enn hormonspiral. For om spiralen gir meg mye blødninger så er den ikke bare bare å fjerne også er den dyr. Og med cerazette så blødde jeg ikke så kraftig som under mensen. Får se hva legen sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...