Gå til innhold

Møter bestandig feil menn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er da blitt 31år og er skilt på mitt 3 år og fortsatt singel. Har datet en del, men det går alltid skeis. Og jeg kjenner at jeg begynner å gi opp rett og slett. Merker at jeg tiltrekker meg menn av typen useriøse, ute etter sex-typer, menn som har brent seg på så mange damer at de er så skeptiske og kritiske at jeg blir redd eller menn som har sosial angst eller psykiske problemer og menn uten jobb. Fatter virkelig ikke hvorfor jeg tiltrekker meg sånne menn😳 jeg er ei jente som ser forholdsvis bra ut, etter hva jeg har hørt, er slank og har alt i livet mitt på stell. ( utdannelse, fast jobb, bolig og 2 barn som jeg har 50%, samt et bra forhold til eksmann) . Jeg har prøvd manger arenaer for å bli kjent med folk, byen, gjennom venner, nettet, jobben ect, men allikevel møter jeg feil type menn. Jeg har riktig nok litt bagasje i forhold til oppvekst å drasse på, men prøver å være nøye med å ikke blottlegge meg for tidlig og prøver å ikke være "for gira" når jeg dater, men allikevel ender det bestandig dritt etter kort tid😫

Noen der ute i samme aldersgruppe som sliter med å finne "det store"? går i meg selv hver eneste gang og tenker igjennom hva jeg gjør feil og hva jeg utstråler som gjør at jeg alltid ender opp med å bli såra? Den siste jeg datet ble avsluttet igår. Han datet jeg i et par uker bare, men jeg rakk å bli betatt..men han virket fra første stund kontrollerende, og tålte ikke å bli snakket til, gjorde jeg det, noe som jeg gjorde, brøyt han kontakten. Jeg møtte han første gang på byen, vi kysset og sånn og stilte oss i taxikø sammen og han spurte om jeg ville bli med han hjem. Jeg sa nei og fikk til svar at "enten så blir du med meg hjem, eller så vil jeg ikke møte deg igjen!" Hoppet da inn i en taxi- uten han. Han ringte og snapet den natta og beklaget seg. Det det endte med var at han fikk snakket med vekk i fra det han sa og jeg møtte han videre. Og det hele endte med at han ikke gadd mer fordi jeg stilte spørsmål ved at han fortsatt hadde kjærlighetserklæringer fra eksen på face. ( hadde bare vært slutt med de i 2 mnd)

Beklager for et tett innlegg, men håper noen har noen kloke råd og gi😜 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier du også treffer menn via venner - hvorfor er de da av en såpass annerledes type? Dersom du er velfungerende, utdannet med en god jobb og et godt sosialt liv, så har du vel venninner som er likedan og som kjenner menn som er likedan. I det minste vil de da vite hva du ser etter. 

Anonymkode: ec778...717

Skrevet

Har vel de siste årene begynt å være med venninner som er noe yngre enn meg, typ 5 år yngre, men de er samtidig på samme stadie i livet ift menn, jobb og barn. Så har tenkt at det ikke er greia og stort sett har jeg møtt jevnaldrende menn, bortsett fra 1 gang. Han var 26 år.

Skrevet

Tror du sprer beina for tidlig. Kvalitetsmenn vil ha deg for den du er, ikke bare kroppen din. Vent til du finner en mann som ikke tar initiativ til sex på tredje daten liksom. Da vet du at han er fin. Og så må du bli kjent med ham før du gifter deg. Snakke mye sammen om viktige ting. 

Anonymkode: 37935...733

• Liker 4
Skrevet

Men du har 2 barn fra tidligere forhold, og dette er det ikke mange kvalitetsmenn som er interessert i. Moralen er: Skal du ha barn så sørg for å gjøre det med den rette. Kvalitetsmenn synes sjelden det er greit å oppdra barna til en annen mann, eller at du bruker masse tid og ressurser på dette i stedet for på deg og ham. Dessuten er det en varsellampe at du er skilt så mange ganger. De lover ikke godt for fremtidige forhold heller. Skjønner på en måte godt at det stort sett er tapere og folk med problemer som vil date deg. Mitt råd er å søke menn i tilsvarende situasjon som deg, med barn fra før. 

• Liker 3
Skrevet

Hvor i alle dager finner jeg menn som ikke tar initiativ til sex på 3 daten da?😝😝 Hadde sex på 3 daten nå sist, men får inntrykk av at det er vanlig og ha sex rundt det tidspunktet jeg, hvis man liker hverandre. Eller tar jeg feil?

Skrevet
17 minutter siden, Skytten31 skrev:

Merker at jeg tiltrekker meg menn av typen useriøse, ute etter sex-typer,

Denne holdningen må du nesten legge fra deg - det handler ikke om hva du "tiltrekker" deg. Menn som bare er ute etter sex legger selvsagt an på alle. Forskjellen er at der andre kvinner sier nei, sier du ja.

Alle attraktive kvinner opplever oppmerksomhet fra uønskede menn. Det avhenger selvsagt til dels av ens fremtreden, rykte og sosial krets, men selv fantastiske kvinner vil oppleve at totalt useriøse menn legger seg etter dem. 'Byrden' ved å være kvinne er å filtrere ut, akkurat som at byrden for menn er å oftest måtte ta initiativ. Det er rett og slett ikke slik at man bare kan sitte der og vente på at den rette dukker opp. Kvinners strategi består i å gjøre seg så attraktiv som mulig, og deretter luke ut alle som ikke er rette for dem. Jo mer attraktiv man gjør seg, jo flere menn av alle sorter kommer jo, og jo større blir filtreringsjobben. Man kan ikke forvente seg å bare tiltrekke seg et lite utvalg. 

Hva slags dater har du med disse mennene? Hvilke spørsmål stiller du og hvordan ser du an deres karakter?

• Liker 8
Skrevet
21 minutter siden, Skytten31 skrev:

Den siste jeg datet ble avsluttet igår. Han datet jeg i et par uker bare, men jeg rakk å bli betatt..men han virket fra første stund kontrollerende, og tålte ikke å bli snakket til, gjorde jeg det, noe som jeg gjorde, brøyt han kontakten. Jeg møtte han første gang på byen, vi kysset og sånn og stilte oss i taxikø sammen og han spurte om jeg ville bli med han hjem. Jeg sa nei og fikk til svar at "enten så blir du med meg hjem, eller så vil jeg ikke møte deg igjen!" 

Du må jo skjønne da at han er en idiot. Hvorfor gidde å date en sånn en? Ikke kom og klag på at du bare ender opp med tullinger når du ignorerer såpass klare varsellys. 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne holdningen må du nesten legge fra deg - det handler ikke om hva du "tiltrekker" deg. Menn som bare er ute etter sex legger selvsagt an på alle. Forskjellen er at der andre kvinner sier nei, sier du ja.

Alle attraktive kvinner opplever oppmerksomhet fra uønskede menn. Det avhenger selvsagt til dels av ens fremtreden, rykte og sosial krets, men selv fantastiske kvinner vil oppleve at totalt useriøse menn legger seg etter dem. 'Byrden' ved å være kvinne er å filtrere ut, akkurat som at byrden for menn er å oftest måtte ta initiativ. Det er rett og slett ikke slik at man bare kan sitte der og vente på at den rette dukker opp. Kvinners strategi består i å gjøre seg så attraktiv som mulig, og deretter luke ut alle som ikke er rette for dem. Jo mer attraktiv man gjør seg, jo flere menn av alle sorter kommer jo, og jo større blir filtreringsjobben. Man kan ikke forvente seg å bare tiltrekke seg et lite utvalg. 

Hva slags dater har du med disse mennene? Hvilke spørsmål stiller du og hvordan ser du an deres karakter?

Når jeg dater disse starter det enten med en hjemme-date, eller en date hvor vi møtes ute. 2 date er stort sett uten noen form for alkohol og gjerne etter en 3 dagers tid og 3 date er gjerne hele pakka, med middag, skravlings og sex. 2 daten er ofte sånn at vi sitter og prater litt mer seriøst og blir kjent. 

Er vel bare at jeg opplever sjelden at det kommer en mann av den "ordentlige" sorten og sjekker meg opp da.. Hender jeg kan ta initiativ selv også. Men når man er i en situasjon med jobb i turnus og barn halve tiden, har jeg ikke anledning til å fly på byen og gjøre meg "attraktiv" hver helg heller, så den siste tiden er det nettdating det har gått mest i.

Skrevet
2 minutter siden, Skytten31 skrev:

Når jeg dater disse starter det enten med en hjemme-date, eller en date hvor vi møtes ute. 2 date er stort sett uten noen form for alkohol og gjerne etter en 3 dagers tid og 3 date er gjerne hele pakka, med middag, skravlings og sex. 2 daten er ofte sånn at vi sitter og prater litt mer seriøst og blir kjent. 

Er vel bare at jeg opplever sjelden at det kommer en mann av den "ordentlige" sorten og sjekker meg opp da.. Hender jeg kan ta initiativ selv også. Men når man er i en situasjon med jobb i turnus og barn halve tiden, har jeg ikke anledning til å fly på byen og gjøre meg "attraktiv" hver helg heller, så den siste tiden er det nettdating det har gått mest i.

Da har du sex for tidlig. Du blir ikke tilstrekkelig kjent med menn på et par dater - noen har god nok intuisjon til å kunne lese genuin interesse, men din erfaring tilsier jo at du ikke har det. 

Det viktigste er ikke hvor attraktiv du gjør deg på byen, men til daglig. Det er der du treffer mennene som er seriøst prospekter - gjennom venner, jobb, fritidsaktiviteter osv. Bruk heller tiden hver morgen enn for byturene. 

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo skjønne da at han er en idiot. Hvorfor gidde å date en sånn en? Ikke kom og klag på at du bare ender opp med tullinger når du ignorerer såpass klare varsellys. 

Sant😋

3 minutter siden, Skytten31 skrev:

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du har 2 barn fra tidligere forhold, og dette er det ikke mange kvalitetsmenn som er interessert i. Moralen er: Skal du ha barn så sørg for å gjøre det med den rette. Kvalitetsmenn synes sjelden det er greit å oppdra barna til en annen mann, eller at du bruker masse tid og ressurser på dette i stedet for på deg og ham. Dessuten er det en varsellampe at du er skilt så mange ganger. De lover ikke godt for fremtidige forhold heller. Skjønner på en måte godt at det stort sett er tapere og folk med problemer som vil date deg. Mitt råd er å søke menn i tilsvarende situasjon som deg, med barn fra før. 

Har bare vært skilt 1 gang da, etter et 8 år langt forhold. Har totalt hatt 2 forhold. Det ene på 5 år og det andre på 8 og han andre har jeg vært gift og fått barn med😊

1 minutt siden, Skytten31 skrev:

Sant😋

Skrevet
12 minutter siden, Skytten31 skrev:

Hvor i alle dager finner jeg menn som ikke tar initiativ til sex på 3 daten da?😝😝 Hadde sex på 3 daten nå sist, men får inntrykk av at det er vanlig og ha sex rundt det tidspunktet jeg, hvis man liker hverandre. Eller tar jeg feil?

Jeg er en sånn. Gå på Sukker og skriv i profilen din at du synes sex er bra og viktig, men at du ikke finner det naturlig å introdusere sex før du har blitt ganske godt kjent med partneren. 

Ja, det er dessverre vanlig i dag. Blant annet derfor er det også så mange forhold som ender dårlig. Folk prioriterer sex fremfor å bli kjent i starten av forholdet. Sex er som sagt fantastisk flott, men det bør komme som en konsekvens av andre verdier - ikke være en årsak til at dere hilder sammen. 

• Liker 2
Skrevet

*holder sammen

Skrevet

Når du introduserer sexen har lite å si på hvilken karakter mannen har. Er ikke sånn at en automatisk setter jenta inn i "kun sex", med mindre ho venter til barna har gått ut av grunnskolen før dere har sex. Det eneste man "oppnår" med å ha sex tidlig er at du har sex med noen som antageligvis ikke ville vært interessert i noe annet senere. Joda, det er nok veldig kjipt om du likte fyren. Den ser jeg. 

Skal du sjekke på byen er det større sannsynlighet for at du kan møte noen som bare er ute etter sex. Møter du gjennom venner skulle en jo tro at det var litt mer seriøst, men hvis det ikke er tilfellet må du prøve andre steder. Har du forsøkt å snakke til noen på butikken f.eks? Skummelt, ja, men vet ikke om noen mann som har klaget over at han blir rent ned av "anbud" når han er ute og gjør hverdagslige ting. Hvis trenden fortsetter må du prøve å finne ut hva som gjør at du tiltrekkes av disse typene menn. Er du bevisst på hva det er kan du endre på det, men det ligger i deg isåfall. Ikke i mennene du møter.

Skrevet

Mye klokt her fra ec778

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Aucaman skrev:

Når du introduserer sexen har lite å si på hvilken karakter mannen har. Er ikke sånn at en automatisk setter jenta inn i "kun sex", med mindre ho venter til barna har gått ut av grunnskolen før dere har sex. Det eneste man "oppnår" med å ha sex tidlig er at du har sex med noen som antageligvis ikke ville vært interessert i noe annet senere. Joda, det er nok veldig kjipt om du likte fyren. Den ser jeg. 

Skal du sjekke på byen er det større sannsynlighet for at du kan møte noen som bare er ute etter sex. Møter du gjennom venner skulle en jo tro at det var litt mer seriøst, men hvis det ikke er tilfellet må du prøve andre steder. Har du forsøkt å snakke til noen på butikken f.eks? Skummelt, ja, men vet ikke om noen mann som har klaget over at han blir rent ned av "anbud" når han er ute og gjør hverdagslige ting. Hvis trenden fortsetter må du prøve å finne ut hva som gjør at du tiltrekkes av disse typene menn. Er du bevisst på hva det er kan du endre på det, men det ligger i deg isåfall. Ikke i mennene du møter.

Takk for tilbakemeldingen, tror nok byen er helt feil arena for ei på 31 år og se etter en fremtidig kjæreste, det har jeg igrunn skjønt en stund. Ligger nok mye i det du sier at det er jeg som må endre på det, eller meg. Jeg lar meg nok fort "overtale" hvis jeg blir skeptisk og negativ, sånn som han siste i eksempelet over her. Det det hele resulterte i var jo at han fikk et par uker med heftig sex for å så påstå at ting utviklet seg i en "uheldig" retning basert på at jeg stilte spørsmål ved eksen hans sine kjærlighetserklæringer. Og dette etter at han "overtalte" meg til å fortsette når varsellampene begynte å blinke som F..

Skrevet
2 timer siden, Skytten31 skrev:

Jeg er da blitt 31år og er skilt på mitt 3 år og fortsatt singel. Har datet en del, men det går alltid skeis. Og jeg kjenner at jeg begynner å gi opp rett og slett. Merker at jeg tiltrekker meg menn av typen useriøse, ute etter sex-typer, menn som har brent seg på så mange damer at de er så skeptiske og kritiske at jeg blir redd eller menn som har sosial angst eller psykiske problemer og menn uten jobb. Fatter virkelig ikke hvorfor jeg tiltrekker meg sånne menn😳 jeg er ei jente som ser forholdsvis bra ut, etter hva jeg har hørt, er slank og har alt i livet mitt på stell. ( utdannelse, fast jobb, bolig og 2 barn som jeg har 50%, samt et bra forhold til eksmann) . Jeg har prøvd manger arenaer for å bli kjent med folk, byen, gjennom venner, nettet, jobben ect, men allikevel møter jeg feil type menn. Jeg har riktig nok litt bagasje i forhold til oppvekst å drasse på, men prøver å være nøye med å ikke blottlegge meg for tidlig og prøver å ikke være "for gira" når jeg dater, men allikevel ender det bestandig dritt etter kort tid😫

Noen der ute i samme aldersgruppe som sliter med å finne "det store"? går i meg selv hver eneste gang og tenker igjennom hva jeg gjør feil og hva jeg utstråler som gjør at jeg alltid ender opp med å bli såra? Den siste jeg datet ble avsluttet igår. Han datet jeg i et par uker bare, men jeg rakk å bli betatt..men han virket fra første stund kontrollerende, og tålte ikke å bli snakket til, gjorde jeg det, noe som jeg gjorde, brøyt han kontakten. Jeg møtte han første gang på byen, vi kysset og sånn og stilte oss i taxikø sammen og han spurte om jeg ville bli med han hjem. Jeg sa nei og fikk til svar at "enten så blir du med meg hjem, eller så vil jeg ikke møte deg igjen!" Hoppet da inn i en taxi- uten han. Han ringte og snapet den natta og beklaget seg. Det det endte med var at han fikk snakket med vekk i fra det han sa og jeg møtte han videre. Og det hele endte med at han ikke gadd mer fordi jeg stilte spørsmål ved at han fortsatt hadde kjærlighetserklæringer fra eksen på face. ( hadde bare vært slutt med de i 2 mnd)

Beklager for et tett innlegg, men håper noen har noen kloke råd og gi😜 

La meg gjette ..du tar aldri initiativ selv og venter på at mannen skal gjøre hele jobben? 

Det er player typen menn som gjør slikt - skal du ha kvalitet så kan du ikke sitte passivt og vente på en mann som synes du var søt nok til å dekke sitt eget sex behov.

Det er samme greia som noen fremmede ikke kommer til å ringe deg for å fortelle deg hvor du må grave etter gull. 
Vet de det så deler de ikke det med deg akkurat ...get my point! ??

Anonymkode: 1ec5c...138

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror du må kjenne etter hvilken type mann du virkelig ønsker å ha i livet ditt. Du har jo to barn også så hvis du skal invitere en mann i livet deres må du være veldig kritisk på hvem du dater. Hvis du oppdager tidlig at en mann er kontrollerende eller har andre negative egenskaper så kutt han ut med en gang. Magefølelsen stemmer som regel på sånne ting. Du trenger ikke date alle som viser interesse heller. Jeg har holdt på sånn som deg, har datet mye de siste to årene etter jeg ble singel. Mange som ikke passet for meg i det hele tatt. Men nå har jeg virkelig funnet ut hva jeg ønsker og hvilken type mann jeg trenger. Så nå har jeg ikke vært på date et par måneder for jeg er veldig selektiv med hvem jeg dater. Jeg venter heller til det dukker opp en som jeg virkelig liker enn å bare date for å date. Jeg tror at det er bedre for meg enn å stresse rundt for å finne en mann. Det er noe med det å være fornøyd med det man har også, uansett situasjon. Selv om det er deilig å ha en partner så vet vi hvor vanskelig det kan være i forhold noen ganger også. 

Anonymkode: 4dfa0...926

• Liker 1
Skrevet

Du må nok også tenke litt over akkurat hva slags menn du peiler deg inn på og hva som er realistisk. Du skal selvsagt ikke slå deg til ro med en som ikke gjør deg lykkelig, men tenke over hva som er viktig i et forhold og ikke bare hva du vil ha, men hvilke menn som også er på utkikk etter en kvinne som deg.

Dersom du ser etter menn rundt egen alder, som attpåtil er velutdannet med en ok jobb, så må du huske at mange av dem er barnløse. Snittalderen for første ekteskap har (i hvert fall i storbyene) tippet 30 for menn. Det betyr at menn på din alder fortsatt er ute etter den rette, og da helst en singel barnløs kvinne. Er han attraktiv, kikker han primært på barnløse kvinner i slutten av tyveårene. Jeg sier ikke at det ikke finnes unntak - Miranda Kerr er alenemor på 32, og for kvinner som ser ut som henne er nok mange i stand til å inngå et kompromiss. Men generelt sett burde de fleste med barn fra tidligere ekteskap se seg om etter andre med barn fra tidligere ekteskap. 

Det ville også vært flott om vi levde i en verden der alle så andres behov like sterkt som sine egne, men slik er det ikke. Tre dater er ikke mye tid, eller penger, å legge inn for å få noen til sengs. Og det finnes dessverre en hel del menn der ute som er fullstendig klar over hvilke kvinner som er mest "på" mht. til å finne seg en mann, og utnytter det. Har man attpåtil barn å ta hensyn til, må man filtrere sterkere og være mer skeptisk enn kvinner flest. Så ignorerer hva folk driver med på Tinder eller hvordan yngre venninner ter seg i datingmarkedet - du har deg selv å forholde deg til, og hvis din strategi ikke fungerer, så må du endre den. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...