Eighth Planet Skrevet 23. desember 2015 #21 Skrevet 23. desember 2015 Sjelevennen min heter kenneth Nå er det plutselig fint allikevel. Men er fortsatt ikke så stor tilhenger av Ronny, are, roger, roy, ola-jonny, ola konny, glenn, tommy, timmy, jens, jimmy, dobbeltnavn med trygve.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #22 Skrevet 23. desember 2015 Vel, de nevnte navnene Johnny, Roger, Ronny ect forbinder jeg med 50 år gamle trailersjåfører, så sånn sett er det uaktuelt. Jeg kjenner bare ingen på min alder (24 år) som heter det. Men om jeg møtte en flott jevnaldrende Johnny (kanskje foreldrene valgte et ironisk navn?) så hadde det ikke gjort noe. Anonymkode: e233e...4ac
Gjest nicecar Skrevet 23. desember 2015 #23 Skrevet 23. desember 2015 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, de nevnte navnene Johnny, Roger, Ronny ect forbinder jeg med 50 år gamle trailersjåfører, så sånn sett er det uaktuelt. Jeg kjenner bare ingen på min alder (24 år) som heter det. Men om jeg møtte en flott jevnaldrende Johnny (kanskje foreldrene valgte et ironisk navn?) så hadde det ikke gjort noe. Anonymkode: e233e...4ac Det sies at det sitter flest "Jørn" og "Jonny" inne i norske fengsel, så de hadde jeg holdt meg unna. LOL.
Knirke Skrevet 24. desember 2015 #24 Skrevet 24. desember 2015 Jeg takler ikke navnet Preben.. Samt Ken, Kent og alle typer dobbeltnavn som inneholder en av de
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #25 Skrevet 24. desember 2015 Jeg liker ikke navn med æ,ø,å i. Men jeg tenker at mange ganger så blir jeg kjent med et menneske som har et stygt navn så blir navnet finere jo mer kjent vi blir og jo bedre jeg liker vedkommende så det meste er vel overkommelig. Anonymkode: 01497...6e9 1
Gjest incognita Skrevet 24. desember 2015 #26 Skrevet 24. desember 2015 Jeg liker ikke menn som heter Erlend.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #27 Skrevet 24. desember 2015 Harry er harry! Anonymkode: cdd57...d4a 1
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #28 Skrevet 24. desember 2015 Cato og Claes er defintivt ingen favoritter hos meg Anonymkode: 7ab5e...bc3
Neket Skrevet 24. desember 2015 #29 Skrevet 24. desember 2015 18 timer siden, Fireball skrev: Jonas? Det synes jeg er helt greit Hmm, Christian, Wilhelm, Benjamin, Johannes, Gabriel, Oleg, Olav, Aksel, Markus og Tobias. Mulig jeg har glemt noen favoritter, men ble litt på sparket (Jaja litt OT, men siden TS spurte). Og de eneste av dem jeg kunne datet, er Olav og Christian :D Kanskje Markus også
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2015 #30 Skrevet 24. desember 2015 53 minutter siden, Blånd skrev: Og de eneste av dem jeg kunne datet, er Olav og Christian :D Kanskje Markus også Olav er min. Anonymkode: 66060...1f3
Gjest Mythic Skrevet 24. desember 2015 #31 Skrevet 24. desember 2015 Navnet skjemmer ingen. Det eneste som ville vært rart for meg, ville være å date en som heter det samme som en av sønnene mine. Klart, hadde mannen med stor M het det samme som en av dem, ville jeg ikke droppet han av den grunn, men det hadde vært litt rart.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 24. desember 2015 #32 Skrevet 24. desember 2015 (endret) w Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Livan Skrevet 24. desember 2015 #33 Skrevet 24. desember 2015 (endret) Tilsvarende for kvinner: Rigmor, Sølvi, Kjersti, Olga, Gudrun, Torgny, Dagny, Petra, Ragnhild, Ragna, Ragni, Ingeborg, Laila, Lilly, Jannicke, Oddny, Oddgunn. Må innrømme umiddelbare fordommer til både utseende og personlighet når jeg hører disse navnene. Endret 24. desember 2015 av Livan 1
saltyliquorice Skrevet 24. desember 2015 #34 Skrevet 24. desember 2015 Hadde kanskje hatt noen problemer med å date en Preben eller Sturla(!!)
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #35 Skrevet 26. desember 2015 Simen må være det verste. Klarer ikke å la være å tenke på det engelske ordet det ligner på... Anonymkode: 30c25...8b8
Teethgrinding Skrevet 26. desember 2015 #36 Skrevet 26. desember 2015 Den 23.12.2015 at 10.50, AnonymBruker skrev: Vestkantnavn. Gir assosiasjoner til brunkrem og masse hårvoks. Liker litt mindre jålete navn ass. Anonymkode: 19684...1e3 Hva foretrekker du da? Ronny og Kenneth? Haha! Forskning viser at navn er ekstremt klasseavhengig. Hvis du heter Ruben, Roger, Kenneth, Sandra, Linda eller Laila er du mest sannsynlig fra lav klassebakgrunn. Det er samme klasseskille i hva dagens foreldre kaller sine barn. Hvis du har kalt barnet ditt Ea, Noah, Elijah eller Nordeah (sorry, I had to), så har du antakeligvis ikke et bibliotek i eneboligen din på Oslo vest. Navn er ekstremt klasseavhengig. Marianne og Ingrid er tradisjonelle middelklassenavn. Wilhelm, Preben, og Henrik hører hjemme blant rikfolk. Mange rike på Oslo vest kan ha dobbeltnavn, som f.eks Arnold Carl Fredrik, men vil bare bruke Carl eller Fredrik til hverdags. Mennesker med tilhørighet til arbeiderklassen vil oftere bruke begge dobbelnavnene, som f.eks Nils-Rune eller Arne Johan. Dette har også geografisk sammenheng. "Dårlige" kombinasjoner av dobbeltnavn, som f.eks Johan Nils, er vanligere i nord-Norge og utkantnorge enn i byene. Si meg hva du heter, så skal jeg med andre ord fortelle deg hvor du kommer fra. Personlig syns jeg Henrik er et flott navn. Det styggeste navnet jeg vet om er kanskje Ruben.
EvaLena Skrevet 26. desember 2015 #37 Skrevet 26. desember 2015 Herlighet, dere går glipp av mange fine personer når navn kan spille så stor rolle. Jeg hadde en god venn som het Ronny. Ærligere menneske har jeg aldri møtt. Nå er han dessverre død og jeg savner han så veldig 😢 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #38 Skrevet 26. desember 2015 Nei, det har ingenting å si. Et rart navn kan jeg jo rynke litt på nesa av første gang, men blir fort vant til det. Begge bestevenninnene mine har kjærster med veldig rare dobbeltnavn, og vi slet med å lære oss de, men nå er det jo de naturligste navnene i verden. Sånn ca. Anonymkode: e1002...63e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå