AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #1 Skrevet 23. desember 2015 Jeg fikk nettopp en fornyet E-resept av fastlegen på en medisin jeg fast går på. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at styrken var det doble av den jeg fikk i august. Så jeg skrev en mail til legen om han hadde økt dosen uten en konsultasjon. Nei, det hadde han ikke gjort. Doseringen hadde vært uendret de siste tre årene. Dette har hendt meg en gang før. På det samme apoteket. Så denne gangen har jeg lyst til å gi beskjed på en "streng" måte. Noen forslag? Anonymkode: 38b95...eaf
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #2 Skrevet 23. desember 2015 Du går dit og gjør sånn mens du sier fy fy fy du skal ikke gjøre feil, dere som jobber på apotek kan ikke gjøre mennesklige feil Anonymkode: 9ac34...1d1 1
Safiye Skrevet 23. desember 2015 #3 Skrevet 23. desember 2015 Ettersom det er E resept skal det litt til å levere ut feil medisin. Du får gå til dem og spørre på en skikkelig måte. 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #4 Skrevet 23. desember 2015 Ikke vær sint i alle fall, det får deg ingen veier, men vær bestemt. Si hva som har skjedd, og at dette er andre gangen på samme apotek. Du kan godt spørre om det er en som er hovedansvarlig på vakt når du kommer. Enn så lenge kan du dele medisinen din i to om det lar seg gjøre?(ikke alle tabletter som kan deles). Anonymkode: 2c8e6...70b 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #5 Skrevet 23. desember 2015 Du kan sjekke selv på minereseper.no hva som står på resepten. Kan tablettene deles i to? I så fall kan det jo være at de er tom for rett styrke, og har valgt en styrke som kan deles, men det skal informeres når det deles ut. Sånn generelt så kommer du lengre med å være høflig enn å være sint, så å gå på apoteket og informere på en høflig men bestemt måte kommer du lenger med enn kjefting. Anonymkode: bd89b...5be 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #6 Skrevet 23. desember 2015 Hvis de bevisst har gitt deg feil dose så skal de i formere om det så du ikke tar for mye, ikke alle følger godt med på medisinene sine. Som andre sier så snakk med de og vær høflig Anonymkode: 963db...58d
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #7 Skrevet 23. desember 2015 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke vær sint i alle fall, det får deg ingen veier, men vær bestemt. Si hva som har skjedd, og at dette er andre gangen på samme apotek. Du kan godt spørre om det er en som er hovedansvarlig på vakt når du kommer. Enn så lenge kan du dele medisinen din i to om det lar seg gjøre?(ikke alle tabletter som kan deles). Anonymkode: 2c8e6...70b TS igjen. Jeg uttrykte meg uklart. Doseringen på den jeg fikk i august var halv styrke. Den jeg fikk nå, og har fått tidligere, er riktig. Så jeg har altså gått på halv dosering av en viktig medisin i et halvt år. Og til deg som er sarkastisk: Slike feil kan i visse tilfeller være livstruende. Derfor! Anonymkode: 38b95...eaf 6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #8 Skrevet 23. desember 2015 Si i fra til apoteket, vær høflig, men bestemt. Det er jo farlig, det skal dobbeltsjekkes og skal ikke skje. På mitt lokale apotek er det ofte feil, har fått dobbelt styrke på medisiner, fått i feil navn og fått feil medisin. Så dit går ikke jeg lengre, har sagt i fra og de har beklaget seg, men jeg har gitt opp når det har skjedd feil flere ganger. Anonymkode: f2808...600
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #9 Skrevet 23. desember 2015 3 timer siden, AnonymBruker skrev: TS igjen. Jeg uttrykte meg uklart. Doseringen på den jeg fikk i august var halv styrke. Den jeg fikk nå, og har fått tidligere, er riktig. Så jeg har altså gått på halv dosering av en viktig medisin i et halvt år. Og til deg som er sarkastisk: Slike feil kan i visse tilfeller være livstruende. Derfor! Anonymkode: 38b95...eaf Du mp jo følge med på doseringen din selv? Hadde du sjekket tidligere så hadde du heller ikke gått på halv dose i flere måneder. Anonymkode: 0d3ad...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #10 Skrevet 23. desember 2015 3 timer siden, AnonymBruker skrev: TS igjen. Jeg uttrykte meg uklart. Doseringen på den jeg fikk i august var halv styrke. Den jeg fikk nå, og har fått tidligere, er riktig. Så jeg har altså gått på halv dosering av en viktig medisin i et halvt år. Og til deg som er sarkastisk: Slike feil kan i visse tilfeller være livstruende. Derfor! Anonymkode: 38b95...eaf Oi! Ja da misforstod jeg, det kan jo være livsfarlig! Da må du i hvertfall si i fra! Mulig du kan melde det til andre steder, for de mangler jo tydeligvis noen rutiner eller noe. Er det ikke Legemiddelverket som pleier å holde kontroll på apotekene? Anonymkode: 2c8e6...70b
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #11 Skrevet 25. desember 2015 Det første du må gjøre er å gå inn på mineresepter.no og undersøke om legen din har lagt inn feil styrke/dosering. Går det raskt i svingene på legekontoret kan dette dessverre skje. Det er nemlig litt vanskelig å gi ut feil legemiddel med e-resept. Apotekets datasystem er bygd opp slik at dersom man skanner inn feil pakning, vil man ikke kunne få gjennom resepten. Det vil komme opp et varsel som hindrer at det er mulig å fortsette ekspederingen. Det er imidlertid mulig at de ansatte har overstyrt dette eller intervenert resepten og at de derfor har lagt inn feil medisin. Dette må du iallefall finne ut av. Gå på apoteket, forklar situasjonen og få de til å sjekke hvor feilen har oppstått. Dette skal ikke skje!! Anonymkode: a3a36...af5 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #12 Skrevet 26. desember 2015 Den 23. desember 2015 at 22.29, AnonymBruker skrev: Du mp jo følge med på doseringen din selv? Hadde du sjekket tidligere så hadde du heller ikke gått på halv dose i flere måneder. Anonymkode: 0d3ad...4ee Dette! Anonymkode: d2a7d...b0a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå