AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #1 Skrevet 23. desember 2015 Hei. Skriver her fordi jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre. Har vært deprimert/nedstemt i flere år og ikke kjent noen glede ved ting jeg "bør" glede meg til, som for eksempel å være med venner og familie, reiser, fester osv. Føler også at fremtid og jobb virker kjedelig og meningsløst og dette skremmer meg. De eneste gangene jeg har følt meg "glad" har vært når jeg har vært forelsket, men jeg ble så avhengig av disse mennene, og begge forholdene tok slutt og da ramlet jeg ned i et sort hull igjen. Kan jo ikke være avhengig av en forelskelses-rus for å være glad, eller en annen person. Jeg vil ut av dette, men er redd for at jeg ikke kan bli bra. Har startet på antidepressiva og kognitiv terapi nå. Har ikke orket å gjøre leksene i terapien ennå, føler liksom at det ikke helt kan funke, men håper jeg tar feil. Setter pris på innspill og suksess-historier Anonymkode: 3c4e4...39b
ajarRun Skrevet 23. desember 2015 #2 Skrevet 23. desember 2015 Hvilken lekser har du? Gammel er du? For meg hjalp det å skrive dagbok og å løpe. Psykologen er bare forvirrende.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #3 Skrevet 23. desember 2015 Uff, jeg kjenner meg igjen. Jeg er nå voksen (tidlig i 30-årene), men har hatt lange depressive perioder siden tidlig barneår. Det er noe som heter medfødt sårbarhet, noen personer bare er såre - hele livet. Jeg har det litt bedre akkurat nå, men det er ikke mange ukene sine jeg var helt på bunn igjen. Jeg går på antidepressiva og det hjelper litt. For meg hjelper det å prøve å ikke ha så store forventninger til livet. Jeg har blitt vant til å aldri være ordentlig lykkelig, eller iallfall ikke lenge av gangen, så jeg har ikke lenger så store forventninger til at jeg skal bli ordentlig lykkelig heller, og når man synker forventningene så hjelper det litt. Jeg tenker: Dette er de kortene jeg har fått utdelt her i livet, så jeg får spille så godt jeg kan med de kortene jeg har fått. Vet ikke om dette var noe til hjelp men, du er hvertfall ikke alene. Sender deg en klem Anonymkode: 8905e...83a
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #4 Skrevet 23. desember 2015 For meg hjalp det å få meg en ny hobby, nye venner, lære meg nye ting (matlaging og tegning /maling ) og å trene. Trening prduserer adrenalin som er belønnelse for hjernen og endorfiner som er lykkehormonet. Jge gikk i terapi i mange år og var medisinert men følte ikke at noe av det hjalp egentlig Mye viktigere å finne mestringsfølelse og gnist i noe Anonymkode: d68ed...34e 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #5 Skrevet 23. desember 2015 Hvilke medisiner går du på? Snakk med en psykiater for å få riktig medisin. Siden du har gjentatte depresjoner kan det være du trenger stemningsstabiliserende og ikke antidepressiva. Forhør deg om dette. Du kan også ha godt av kognitv terapi. Google litt så finner du ut mer. Anonymkode: 7167a...c7c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå