Gå til innhold

Gruppereise - tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er med på å organisere en reise for ca 30 voksne personer som skal være om et par mnd. Jeg skal selv være med på reisen. Turen er ikke jobbrelatert. Det meste er forsåvidt planlagt, blant annet felles aktiviteter. Det jeg lurer på er om noen har tips for hvordan turen skal gå så "plettfritt" som mulig i og med at vi er en relativt stort antall reisende? Noen andre som har arrangert tur for et slikt antall personer og har erfaring?
Har foreløpig tenkt å lage en oversikt over når de ulike tingene skjer underveis på turen, med tidspunkt og lignende. 

Anonymkode: 355b5...205

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha kjøreregler for oppmøte (x min før flyavgang f.eks) når det gjelder transportetapper. Avtale hvordan dere gjør det når det gjelder måltider. Skal alle spise sammen alltid, eller er det greit å finne seg et eget sted? Hvordan betaler man? Som gruppe eller hver for seg? Hva er innbakt i prisen på forhånd av utflukter osv? Ting som tar tid er fint å ordne på forhånd. F.eks at billetter til forestillinger, muséer osv er ordnet i fellesskap av en person (man får jo også grupperabatt noen steder). Dessuten slipper man kanskje litt køståing. 

Legg opp til en del fritid. Mange syns det er slitsomt å gå i gruppe hele dagen/hver dag. Ha gjerne et frokostmøte hver dag (10-15 min)  med info om dagens planer og for å gi beskjeder i plenum. Operer med kl.slett, ikke "etter lunsj". Det kan ødelegge dagen for noen å måtte vente på somlepaver hele tiden. Folk er ulike når det kommer til effektivitet og det å bruke tid på å nyte et måltid f.eks. Går man etter klokka kan hver enkelt planlegge hvor mye tid man bruker. 

Be om tilbakemelding fra gruppa på forhånd. Hva ønsker de seg av turen? Har noen behov for tilrettelegging? Ønsker ellers? Det er det som skal være med som må få mulighet til å komme med innspill.

Siden det er du som skal ordne turen bør du ha klare avtaler og opplegg på forhånd. Avklar også hvilket ansvar du faktisk har (og ikke har!) før avreise. Ellers kan du risikere å bli den som må ordne opp og ikke rekker å slappe av så mye selv. Be alle ordne reiseforsikring!

Anonymkode: 200af...8f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...