Gå til innhold

Reisemål for meg og 7-åring. Tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vil gjerne ha tips til reisemål for meg og min sønn på 7 år. Skal dra bort en uke i mai. Tenker egentlig ikke charter-ferie, men en plass jeg kan finne billige flybilletter til (og gjerne hvor levekostnader er greie).. Har egentlig mest lyst å dra langt av gårde (type annet kontinent) men det er ikke bare bare mtp tid og penger. Men vil gjerne besøke annen kultur og oppleve litt, samtidig som det bør være noe som passer for barn.

Noen som har noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

London er en flott by for både barn og voksne. Masse ting å oppleve av museer, historie og kultur. 

Lett å orientere seg pga språket. Nærme, så reisa er rimelig. 

Hotell er forholdsvis billig, bare sørg for å finne et i nærheten av en undergrunnstasjon. Undergrunnen, the Tube, er en opplevelse i seg selv. 

Om ikke London er nok kan dere ta en tur til nabokommunene Windsor and Maidenhead, landlige slott, Legoland og Windsor castle. 

Skrevet

Barcelona kan også være et alternativ. 

I mai tipper jeg det går an å bade der og. 

Byen har masse av severdigheter for alle aldersgrupper. 

La Sagrada Familia er vel best kjent, og er virkelig verdt et besøk. Gaudis fantasier passer alle aldre. 

Byen har alt å tilby av gammelt og moderne. Og når man får nok av storby er det fine parker eller den store stranden som innbyr til å slappe av. 

Når det gjelder mat og spisesteder er det et flott utvalg, eller lei en leilighet og nyt av det utrolige utvalget av matvarer. 

Skrevet

Tusen takk for svar! Har vært i Barcelona før, og lyst at vi skal oppleve noe nytt. London var et veldig godt forslag, tusen takk! Har faktisk aldri vært der selv heller, så kunne blitt kjekt for både mor og barn. Sjekket akkurat flybilletter og finner jo tur retur for tusenlappen. :D

Skrevet

Kjekke museum i London, blant annet British Museum, Science Museum etc. Gratis og masse kjekt for barn! 

Skrevet

Paris!

Med besøk i Disneyland er det virkelig en opplevelse for en 7 åring!

Anonymkode: 0814a...031

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...