AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #1 Del Skrevet 22. desember 2015 Jeg trenger en ny epost adresse da jeg har hatt min epost fra MSN tiden. Det vil si at epost adressen min inneholder bratz i navnet.. Hehe;) Hva slags epost adresse bør man lage ifh til at man skal bruke den til feks jobbsøknader? Navn, etternavn, fødselsår, etc? Initialene? Takk for forslag:) Anonymkode: 08db8...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 22. desember 2015 #2 Del Skrevet 22. desember 2015 Du bør gjerne ha en epost som nøytralt gjengir navnet ditt på et vis. Jeg bruker initialene mine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirhjerte Skrevet 22. desember 2015 #3 Del Skrevet 22. desember 2015 jeg har fornavnetternavn @ mailadresse om navnet ditt er tatt, så kan du kanskje ha etternavnfornavn, evt første bokstav av fornavn, og så etternavnet ditt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Margit Spat Skrevet 22. desember 2015 #4 Del Skrevet 22. desember 2015 Jeg ville rett og slett opprettet en gmailadresse. Min er utformet som navnet mitt, altså margitspat<krøllalfa>gmail.com (bare at jeg har brukt mitt virkelige navn). Hvis du heter noe som mange andre også heter, så må du muligens være noe mer kreativ, fordi adressen allerede kan være tatt, men jeg vil anbefale å lage en adresse som er noenlunde gjenkjennelig sammenliknet med navnet ditt når du skal bruke den til det du har tenkt. Prøv for eksempel etternavn+fornavn, i mitt tilfelle: spatmargit, eller første forbokstav+etternavn, her: mspat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #5 Del Skrevet 22. desember 2015 Jeg har så mange Æ, Ø og Å i navnet mitt at jeg valgte å bruke initialene mine. Måtte legge til et punktum for å få nok antall tegn. Anonymkode: 215a7...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #6 Del Skrevet 22. desember 2015 Jeg har [email protected] Jobbmailen min er helt lik bortsett fra domenet selvfølgelig, så da er nok min private ganske grei hehe Anonymkode: 598df...f5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #7 Del Skrevet 22. desember 2015 Jeg har [email protected] Enkelt og greit 😊 Anonymkode: 48be9...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #8 Del Skrevet 22. desember 2015 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har [email protected] Enkelt og greit 😊 Anonymkode: 48be9...358 Når det gjelder gmail-adresser, har ikke punktum i brukernavnet noe å si annet enn for lesbarheten. Altså er [email protected] ekvivalent med [email protected] og [email protected] osv. Men dette gjelder altså kun gmail (så vidt jeg vet). Ellers er det meste sagt her. Sikkert kult med en @1337.no-adresse dersom du søker jobb i it-bransjen, da. :D Anonymkode: 6567a...6cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #9 Del Skrevet 22. desember 2015 Navnet ditt er best, fødselsår blir litt for chat. Domenet er ikke viktig, så lenge det ikke er noe tull. Sannsynligvis vil du klare å finne en blanding av fullt navn og initialer som ingen har fra før. [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] [email protected] Alle disse er helt fine og profesjonelle [email protected] [email protected] Disse virker mindre profesjonelle og bør unngås. Anonymkode: ca325...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #10 Del Skrevet 22. desember 2015 Jeg har initialene og fødselsåret mitt som e-postadresse, på Hotmail. Laget den før jeg fylte 10 år. Skulle jeg laget en epostadresse NÅ hadde jeg nok gått for noe ala fornavn.etternavn@noemerseriøstennhotmail, men jeg har aldri opplevd at mailadressen min har stått i veien for å få jobb! Nå er det jo noen hakk verre med "[email protected]" eller "oslobabe_89_lol@...", men så lenge epostadressen ikke utmerker seg særlig negativt er det vel ikke noe poeng i å lage ny. Er ikke ferdig med mastergraden ennå, men har fått jobb allerede - og der får jeg selvfølgelig også en ny epostadresse, som kommer til å bli den eneste jeg bruker i jobbsammenheng. Hvorfor regnes forresten gmail.com som en mer seriøs epost-tilbyder enn andre? Anonymkode: bc480...16d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 23. desember 2015 #11 Del Skrevet 23. desember 2015 Jeg har vært borti en del jobbsøkere som bruker useriøse e-postadresser, type [email protected] osv. De kommer ikke helt øverst i bunken... Og jo eldre søkeren er jo mindre seriøst tar jeg de som har den typen e-postadresser. Initialer eller navn fungerer best. Når det gjelder hvorfor gmail regnes som mer seriøs enn andre er det for meg fordi jeg enda ikke har sett hotmama@gmail... De fleste bruker navn eller en kombinasjon av navn/fødselsår. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #12 Del Skrevet 23. desember 2015 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har initialene og fødselsåret mitt som e-postadresse, på Hotmail. Laget den før jeg fylte 10 år. Skulle jeg laget en epostadresse NÅ hadde jeg nok gått for noe ala fornavn.etternavn@noemerseriøstennhotmail, men jeg har aldri opplevd at mailadressen min har stått i veien for å få jobb! Nå er det jo noen hakk verre med "[email protected]" eller "oslobabe_89_lol@...", men så lenge epostadressen ikke utmerker seg særlig negativt er det vel ikke noe poeng i å lage ny. Er ikke ferdig med mastergraden ennå, men har fått jobb allerede - og der får jeg selvfølgelig også en ny epostadresse, som kommer til å bli den eneste jeg bruker i jobbsammenheng. Hvorfor regnes forresten gmail.com som en mer seriøs epost-tilbyder enn andre? Anonymkode: bc480...16d Gmail er google sin mailtjeneste. Når den kom var det nerdegutta som først tok den i bruk. Hestejente_84 og sexysuperbabe holdt fremdeles til på hotmail. Anonymkode: 48be9...358 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå