Gå til innhold

Hvor treffe reisevenner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Alle reisevennene mine har slått seg til ro, så nå må jeg reise alene eller finne nye. Finnes det dedikerte nettsider med dette formålet? Jeg reiser helst utenom sommeren da disse månedene er de eneste som er brukbare å tilbringe i Norge 

Anonymkode: 7d35c...e17

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dere kan melde dere på gruppereiser / gruppeturer via Escape eller Apollo. Eller andre reiseselskap. Da er det alltid noen å snakke med, og spise måltider med.

Endret av Dodge
  • 1 måned senere...
Skrevet

Har samme problemet selv. Liker også helst å reise utenom sommeren:) Vil ikke si at gruppeturer alltid er løsningen. Kan jo ikke planlegge turen selv da.. Men noen ganger er det et greit alternativ, hvis man ikke føler for å reise alene i et område f.eks.

Jeg har brukt Vagabond sine reisevennsider på Facebook før. Traff noen der da jeg skulle på backpacking, og møtte disse underveis på turen. Men nå for tiden ser det ut til at de fleste som bruker den siden bruker den til å få informasjon om steder, ikke for å finne reisevenner. Men man får nok gjerne svar dersom man spør.

Skrevet

Hvis de ikke må være norsk kan man sjekke ut lonely planet sitt nettforum; thorn tree; https://www.lonelyplanet.com/thorntree/forums/

Det finnes jo sikkert også facebook-grupper for dette?

Ellers så kan man jo ta utgangspunkt i å reise alene, men med forbehold på en ganske åpen reiserute, slik at man kan endre den dersom man treffer andre å reise sammen med underveis.

Skrevet

Da kan du ta deg turen innom nettsidene reisevenn.no og couchsurfing.com. Sistnevnte har jeg selv funnet meg reisevenner og det gikk kjempefint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...