Gå til innhold

Tips om en grei "konebil"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Har noen av dere tips om hva slags bil som kan være en grei "konebil"?

Vi har to stasjonsvogner, en Toyota Avensis og en gammel Volvo. Volvoen synger på siste verset, og bør byttes ut. Jeg har en forkjærlighet for Toyota, men er åpen for alle forslag. 

Mine krav er ikke så store. Den må være driftssikker (den vil bli brukt med barn i, så isofix er et pluss), ikke for stor, men stor nok til at man får plass til barnevogn i bagasjerommet. 

Budsjett: Inntil 120 000 kr.

Anonymkode: 230a2...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg beklager så mye, men jeg fant den tilfeldigvis på finn og så leste jeg denne tråden like etterpå. 

Håper julenissen likevel kommer med gaver til meg ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er Volvoen da? Jeg kom selv fra en 40 år gammel Volvo til nyere Toyota og Honda i husstanden (slutt på veteranbil da vi fikk unger) og savner alle de gode, praktiske løsninger og herlige seter i Volvo.

Toyota har jo mange ok biler: Prius+, Corolla Verso, Camry og Previa samt Avensis dere allerede har bør innfri kravene.

Ellers har du jo Honda Civic og CRV, Kia Cee'd og Sportage, Volvo V40, V60, S80, V70, og f.eks. Škoda Octavia og Superb, Mazda 5 & 6 som gode og pålitelige alternativer.

Går du inn på FINN og søker etter størrelse og motorisering så får du opp mange valg. Bruk TÜV-data, carsurvey.org og tilsvarende for å se om bilene har et godt rykte. Unngå prinsipielt GM (Opel, Chevrolet, Daewoo, SAAB), PSA (Peugeot og Citroën), Renault-Nissan.

Anonymkode: 970f3...695

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...