AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 "Symptomene" mine... Lav puls (ca. 40, og det er lenge siden jeg har trent regelmessig...), sliten, svimmel (nesten-besvimelse flere ganger om dagen), økt søvnbehov... Jeg er slank/tynn i kroppen, og ikke blitt 30 år ennå. Noen som vet hva dette kan være? Føler meg generelt ganske dårlig for tiden. Noe med stoffskiftet kanskje? Anonymkode: e3af7...f9c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 2 timer siden, AnonymBruker skrev: "Symptomene" mine... Lav puls (ca. 40, og det er lenge siden jeg har trent regelmessig...), sliten, svimmel (nesten-besvimelse flere ganger om dagen), økt søvnbehov... Jeg er slank/tynn i kroppen, og ikke blitt 30 år ennå. Noen som vet hva dette kan være? Føler meg generelt ganske dårlig for tiden. Noe med stoffskiftet kanskje? Anonymkode: e3af7...f9c Dessverre kan ikke vi stille diagnoser, da vi ikke er leger. Ring fastlegen din, slik at du kan få tatt noen blodprøver. Det du nevner kan være så mangt Anonymkode: 1a0ad...503 1
ajarRun Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Lav puls kan tyde på at du er toppidrettsutøver. Resten høres som jernmangel eller lavt blodtrykk, men det er jo umulig å vite uten en undersøkelse. Gå til legen.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Jernmangel eller evn påbegynnende sukkersyke ? Trenger ikke være noe av delene, men også at du rett og slett får i deg for lite grønnsaker og næring. Prøv å endre kostholdet ditt litt, spis mange ganger gjennom dagen, og mye grønt! Ta gjerne vitamintilskudd også. Tror ikke dette er noe mer alvorlig enn det Anonymkode: dd416...1ad
Frøken.stille Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 Det må da være mye bedre å bestille en legetime og få tatt noen tester, enn å spørre her (bare sånn hvis du er bekymret for at det er noe...)
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jernmangel eller evn påbegynnende sukkersyke ? Trenger ikke være noe av delene, men også at du rett og slett får i deg for lite grønnsaker og næring. Prøv å endre kostholdet ditt litt, spis mange ganger gjennom dagen, og mye grønt! Ta gjerne vitamintilskudd også. Tror ikke dette er noe mer alvorlig enn det Anonymkode: dd416...1ad Sukkersyke sa man på 70-tallet. Nå heter det diabetes Anonymkode: 1a0ad...503
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 9 timer siden, ambivalentReaction skrev: Lav puls kan tyde på at du er toppidrettsutøver. Resten høres som jernmangel eller lavt blodtrykk, men det er jo umulig å vite uten en undersøkelse. Gå til legen. Har fått påvist lite jern for en stund siden, men går på tabletter i forbindelse med menstruasjon. Har ikke lavt blodtrykk, har vært normalt før i hvert fall. Anonymkode: e3af7...f9c
ajarRun Skrevet 21. desember 2015 #8 Skrevet 21. desember 2015 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har fått påvist lite jern for en stund siden, men går på tabletter i forbindelse med menstruasjon. Har ikke lavt blodtrykk, har vært normalt før i hvert fall. Anonymkode: e3af7...f9c Ja, hvis du var frisk før, så må du jo være frisk nå. Fint at du fant ut av det
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #9 Skrevet 21. desember 2015 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jernmangel eller evn påbegynnende sukkersyke ? Trenger ikke være noe av delene, men også at du rett og slett får i deg for lite grønnsaker og næring. Prøv å endre kostholdet ditt litt, spis mange ganger gjennom dagen, og mye grønt! Ta gjerne vitamintilskudd også. Tror ikke dette er noe mer alvorlig enn det Anonymkode: dd416...1ad Har ikke diabetes i slekten i hvert fall, og er ikke i risikogruppen ellers heller. Har tidligere sjekket urinen regelmessig under svangerskap, og aldri hatt noe antydning til diabetes da... men kan godt hende det fortsatt er lite jern i kroppen, har hatt noen runder med tomme jernlagre før. Men går på tabletter nå, så har i grunnen utelukket det sånn. Ellers kan det godt hende jeg bør prøve vitamintilskudd, men skjønner ikke at pulsen skal være så lav uansett. Anonymkode: e3af7...f9c
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #10 Skrevet 21. desember 2015 8 timer siden, Frøken.stille skrev: Det må da være mye bedre å bestille en legetime og få tatt noen tester, enn å spørre her (bare sånn hvis du er bekymret for at det er noe...) Jo, men usikker på om det er noe poeng. Og liker ikke å gå til legen, hehe. Bare tenkte om noen andre har erfaring med at lav puls kan være årsak til at man er sliten. Anonymkode: e3af7...f9c
Honey Dew Skrevet 21. desember 2015 #11 Skrevet 21. desember 2015 Kom deg til legen. Bedre med et legebesøk for mye enn ett for lite
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #12 Skrevet 21. desember 2015 Eller det kan være noe alvorlig, sånn at pulsen du har i dag, er null i morgen. Anonymkode: 95323...3b6
Gjest Vevila Skrevet 22. desember 2015 #13 Skrevet 22. desember 2015 (endret) Syk sinus syndrom eller grenblokk? Jeg ville absolutt tatt meg en tur til legen! Endret 22. desember 2015 av Vevila
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #14 Skrevet 22. desember 2015 Hvordan har du det psykisk? Det høres ut som kroppen din er sliten. Dette kan være mye forskjellig. Jeg oppfordrer deg til å bestille en time hos legen. Da får du et mye riktigere svar enn du vil få her inne. Vi kan heller ikke ta blodprøver og annet av deg. Du kn dessuten få svar som skremmer deg mer enn roer deg. Og, hvis det nå er noe, så må du jo til legen for å få det fikset uansett. Anonymkode: 8391b...ace
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå