AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Hei! sånn her er familiesituasjonen vår: samboer har et barn 5 år fra før pluss at vi har et felles barn 8 måneder. På min side er det bare min mor i nærheten og på samboer sin side er det hans foreldre + hans søsken og deres barn og samboere. Vi feirer julaften hos svigers i år, der hele familien til samboer skal feire, inkludert min mor. Men jeg lurer på om det er lov å dele seg på første juledag? Mamma er ikke så glad i for mye folk og jeg er vel egentlig litt folkesky jeg også..Mamma vil gjerne at samboer, bonussønn, fellesbarn og jeg skal komme til henne første juledag. Samboer har lyst til å dra til sin søster der hele familien hans feirer. Mamma og min samboer er heller ikke så veldig glad i hverandre.. Jeg vurderer å ta med felles barn til min mor, så kan samboer og bonusbarn dra til sin familie. Jeg vet at svigermor blir skuffet om vi ikke kommer, men vet også at min mor blir alene om vi ikke kommer dit. Det er også det jeg har mest lyst til! Er jeg vanskelig? Hva tenker dere? Anonymkode: 22627...c3f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Ts her! Kom på at det er gå avstand mellom min mor og samboers søster, så da velger jeg å ta første del av feiringen hos mamma og andre del hos hans søster. Da føler jeg at man ikke skuffer noen! God ide? Anonymkode: 22627...c3f 2
Gjest supernova_87 Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Ja, god idé. Men synes i grunn det er litt dårlig av din samboer å ikke bli med å feire noen av dagene hos din mor. I de familiene jeg kjenner feirer de enten annenhver jul hos hver familie, om det er langt unna, eller veksler mellom å være julaften/1.juledag hos hver.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 4 minutter siden, Rainstorm skrev: Ja, god idé. Men synes i grunn det er litt dårlig av din samboer å ikke bli med å feire noen av dagene hos din mor. I de familiene jeg kjenner feirer de enten annenhver jul hos hver familie, om det er langt unna, eller veksler mellom å være julaften/1.juledag hos hver. Ja, jeg er helt enig med deg, men egentlig så vil jeg dele dem for stemningen blir så ubehagelig! De liker hverandre ikke. Mamma inviterer han bare for min og barnebarnet sin skyld. Pluss at bonusbarn gjerne vil være sammen med sin fetter som er like gammel som han. De er bestevenner og leker veldig fint sammen. Vårt felles barn er veldig knyttet til bestemor, altså min mor og min samboer er veldig knyttet til sin familie. Da tenker jeg det blir en grei feiring for alle. Så får svigers se oss på siste del av feiringen! De er også veldig opptatt av å ha alle barnebarna og resten av familien samlet. Det er bare så slitsomt å ha dårlig samvittighet for at man ikke er her eller der. Kunne bare alle vært gode venner så hadde det vært litt enklere!! Må også si at jeg selv setter pris på litt rolig feiring hos min mor. Det blir veldig mye leven med så mye folk og jeg blir superstressa av det 😂 Anonymkode: 22627...c3f
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 Ta den dagen med din mor du. Selv om man er familie trenger man ikke oppholde seg på samme sted til en hver tid. Vet ikke hvordan det er med din baby, men min 8 mnd gamle sønn hadde aldri orket to dager med stor folkemengde. Det er heller ikke unaturlig av deg å ønske å være med din mor, og unngå at hun sitter alene Anonymkode: 12fbb...440 2
Millimani Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 Svigermors drøm.. Kan ikke din mamma også bli med til din svigermor da?
Gjest supernova_87 Skrevet 21. desember 2015 #8 Skrevet 21. desember 2015 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg er helt enig med deg, men egentlig så vil jeg dele dem for stemningen blir så ubehagelig! De liker hverandre ikke. Mamma inviterer han bare for min og barnebarnet sin skyld. Pluss at bonusbarn gjerne vil være sammen med sin fetter som er like gammel som han. De er bestevenner og leker veldig fint sammen. Vårt felles barn er veldig knyttet til bestemor, altså min mor og min samboer er veldig knyttet til sin familie. Da tenker jeg det blir en grei feiring for alle. Så får svigers se oss på siste del av feiringen! De er også veldig opptatt av å ha alle barnebarna og resten av familien samlet. Det er bare så slitsomt å ha dårlig samvittighet for at man ikke er her eller der. Kunne bare alle vært gode venner så hadde det vært litt enklere!! Må også si at jeg selv setter pris på litt rolig feiring hos min mor. Det blir veldig mye leven med så mye folk og jeg blir superstressa av det 😂 Anonymkode: 22627...c3f Jeg skjønner at du blir stresset. Og så er det kanskje litt ekstra slitsomt med en liten en? Jeg synes det virker som du har funnet en god plan som fungerer for alle. Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for denne løsningen!
peppermyntete Skrevet 21. desember 2015 #9 Skrevet 21. desember 2015 4 minutter siden, Millimani skrev: Svigermors drøm.. Kan ikke din mamma også bli med til din svigermor da? Det er jo akkurat det de gjør juleaften.... TS: jeg hadde tatt med fellesbarnet til min mor og blitt der hele kvelden/til dagen etterpå med verdens beste samvittighet 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #10 Skrevet 21. desember 2015 Jeg er i samme situasjon som deg TS. Mamma er alt jeg har av familie, og en datter på et år. Svigerfamilien har faste tradisjoner 22,23,24,25 desember, som de mener vi må prioritere å møte på. Min familie må vente til 2 juledag, kanskje helst de vanlige dagene i romjulen - altså svigermors ord. Jeg kan til "nød ta med min mor hvis det er viktig for meg". Jeg lar selvsagt ikke min gamle mor sitte alene, og blåser en lang marsj i min sure svigermor! Synes du skal gjøre det samme. Blod er tykkere enn vann tross alt. Anonymkode: a5368...e6a 3
Jolene Skrevet 21. desember 2015 #11 Skrevet 21. desember 2015 God idé TS. Ingen grunn til dårlig samvittighet! 1
Millimani Skrevet 21. desember 2015 #12 Skrevet 21. desember 2015 1 time siden, peppermyntete skrev: Det er jo akkurat det de gjør juleaften.... TS: jeg hadde tatt med fellesbarnet til min mor og blitt der hele kvelden/til dagen etterpå med verdens beste samvittighet Aha, jeg overså visst noe. Beklager
Gjest Marillia Skrevet 21. desember 2015 #13 Skrevet 21. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i samme situasjon som deg TS. Mamma er alt jeg har av familie, og en datter på et år. Svigerfamilien har faste tradisjoner 22,23,24,25 desember, som de mener vi må prioritere å møte på. Min familie må vente til 2 juledag, kanskje helst de vanlige dagene i romjulen - altså svigermors ord. Jeg kan til "nød ta med min mor hvis det er viktig for meg". Jeg lar selvsagt ikke min gamle mor sitte alene, og blåser en lang marsj i min sure svigermor! Synes du skal gjøre det samme. Blod er tykkere enn vann tross alt. Anonymkode: a5368...e6a Det var da en storforlangende svigermor.... Tror jeg hadde tatt en runde med mann og svigermor på akkurat denne. De fleste deler jo på høytidsdagene slik man kan få være sammen med begge familiene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå