AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Hei. Trenger tips til hvordan dere har organisert lekene til barna. ? Her i huset tilsier alder at det lekes der vi voksne er-altså i stua og kjøkkenet. Er ikke tilhenger av alt i en kasse,så ønsker tips til system som gjør rydding effektivt og hurtig-og leking til en inspirasjon..?☺ Anonymkode: 5c1f3...2a5
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 (endret) Vi har kjøpt en oppbevarings-sak på IKEA der vi har merket boksene med "duplo/stableklosser", "kjøretøy", "diverse", "små bamser" etc. http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/childrens_ikea/20474/ Boksene kan kjøpes i ulike farger, så man kan også kjøpe type boks ut fra hvordan man selv vil sortere det. Lego har vi samlet oppi en blå boks ett lego-sett kom med, og brukermanualene til de ulike lego-settene har jeg oppi en perm så det ikke flyter ark rundt omkring. Har fått kompliment på måten jeg sorterer på. Uteleker har vi i gangen, og ikke inne i rommet til ungen. ---------- Jeg leser at du ikke er tilhenger av å ha alt i en kasse. Vet ikke om løsningen jeg har funnet fra IKEA går under din beskrivelse av det. Men det finnes også ulike stoffkurver (har kun sett uten lokk der; og ulempen da er jo at det fort kommer mye støv oppi der) både i ulike farger, former og med/uten tall på. Da kan det bli lettere for barna å hjelpe til med ryddingen etter hvert hvis man for eksempel fester bilder med det som skal oppi utenpå kurvene (før de har lært å lese). Sistnevnte tips fikk jeg fra God Morgen Norge for øvrig. Endret 21. desember 2015 av Glansbildeskrinet
Arkana Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Her har også barna de fleste lekene i stua siden de liker å leke der vi er. Vi har Expedit/Kallax-hylle fra Ikea med Dröna bokser i. Det ser pent ut, boksene rommer ganske mye og lekene kan enkelt sorteres slik at ikke alt ligger hulter til bulter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå