AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #1 Skrevet 21. desember 2015 Etter to år med graviditet og amming er jeg nå veldig i tvil om hvordan brystene pleide og være. Når dere kjenner på brystene deres, er brystvevet likt i begge brystene? Det ene brystet mitt har en form for klump, den blir mer tydelig rett før og etter mensen, men er der hele tiden. Har kluper i det andre brystet og, men ikke på samme plass.. Jeg kjenner den kun om jeg klemmer brystet flatt. Jeg TROR dette kun er brystvev, men er veldig usikker. Lurer på og ringe legen, men kommer til og føle meg som en idiot om dette kun er helt normalt brystvev. Når jeg sluttet og amme for 1 år sider var begge brystene helt "tomme" og kunne ikke kjenne brystvevet eller noen ting. Erfaringer? Ringe legen uansett? Føler meg ofte som en hypokonder så er litt usikker på om jeg skal ringe her eller ikke.. Anonymkode: 0e2f2...b60
SRC Skrevet 21. desember 2015 #2 Skrevet 21. desember 2015 Ring uansett. Jeg dro på en undersøkelse, selv da legen mente at det var usannsynlig at det kunne være brystkreft. Da hadde jeg en klump utenfor det vanlige vevet, men viste seg å være helt ufarlig. Sjekk heller en gang for lite enn for mye, om du bekymrer deg. 1
bib_84 Skrevet 21. desember 2015 #3 Skrevet 21. desember 2015 Ta en sjekk. Heller en for mye enn en for lite. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #4 Skrevet 21. desember 2015 Takk! Har bestillt time, får helt angst av hele greiene.. Tror ikke jeg klarer og slappe av før de er sjekket heller.. Fikk time om en uke så får prøve og glemme det litt i jula.. Anonymkode: 0e2f2...b60
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #5 Skrevet 21. desember 2015 Nei, mitt ene bryst er mye hardere enn det andre. Og det ene er også litt større+litt større areola. Legen og venninder sier det er helt normalt. Det ene brystet som er hardt kjenner jg tydeligere fettkulene/brystvevet/klumpene i enn det andre som er mykt for der "forsvinner" de litt i fettet virker det som. Helt normalt Anonymkode: 37113...715 1
Gjest janne m Skrevet 21. desember 2015 #6 Skrevet 21. desember 2015 3 timer siden, SRC skrev: Sjekk heller en gang for lite enn for mye, om du bekymrer deg. Du mener vel omvendt?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #7 Skrevet 21. desember 2015 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, mitt ene bryst er mye hardere enn det andre. Og det ene er også litt større+litt større areola. Legen og venninder sier det er helt normalt. Det ene brystet som er hardt kjenner jg tydeligere fettkulene/brystvevet/klumpene i enn det andre som er mykt for der "forsvinner" de litt i fettet virker det som. Helt normalt Anonymkode: 37113...715 Håper det er dette det er. Kjennes igrunn ut som kjertel knuter eller noe sånn.. Litt hardere og "klumpen" er på en annen plass enn det motsatte brystet.. Anonymkode: 0e2f2...b60
SRC Skrevet 21. desember 2015 #8 Skrevet 21. desember 2015 6 timer siden, janne m skrev: Du mener vel omvendt? Oi, herregud! Ja
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #9 Skrevet 21. desember 2015 Sitter klumpen "fast" i huden? Eller kan du bevege huden over den? Er den helt avrundet og fin i kantene, eller litt ujevn? Det er flere ting legen kjenner etter og dette er noen av dem. Anonymkode: 4d209...6b5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #10 Skrevet 21. desember 2015 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sitter klumpen "fast" i huden? Eller kan du bevege huden over den? Er den helt avrundet og fin i kantene, eller litt ujevn? Det er flere ting legen kjenner etter og dette er noen av dem. Anonymkode: 4d209...6b5 Huden sitter ikke fast i den nei. Jeg er ganske sikker på at den er avrundet, den er liksom langt inni så litt vanskelig og kjenne.. Er det bra eller dårlig tegn? Anonymkode: 0e2f2...b60
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #11 Skrevet 22. desember 2015 Den 21. desember 2015 at 21.00, AnonymBruker skrev: Huden sitter ikke fast i den nei. Jeg er ganske sikker på at den er avrundet, den er liksom langt inni så litt vanskelig og kjenne.. Er det bra eller dårlig tegn? Anonymkode: 0e2f2...b60 Jeg er ingen lege, men etter det legen fortalte meg da jeg kom med kul i brystet, var det du beskriver positivt. Altså er det sannsynlig at kulen din er ufarlig. Uansett bør du få det sjekket av lege. Anonymkode: 4d209...6b5
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #12 Skrevet 23. desember 2015 Det er veldig greit å få sjekket brystene sine hos legen av og til i tillegg til at du bør gjøre deg kjent med dem selv med tanke på å oppdage endringer. Jeg synes derfor det er bra at du har bestilt time hos lege selv om det du beskriver kan være helt normalt brystvev. Mine bryster er ulike. Det venstre større enn høyre og derfor mer/større og tydeligere brystvev. Og brystvevet kjennes ikke likt ut i mine bryster. Det er også positivt at du kjenner endringer i det før og etter menstruasjon. Anonymkode: b8ef3...04c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #13 Skrevet 28. desember 2015 Da har jeg vert hos fastlegen. Han kunne kjenne kulen, men sa at den mest sannsynlig er noe godartet. Ble hemvist til ultralyd og muligens mammografi, men det var han usikker på pga ung alder. Håper ventetiden ikke blir så alt for lang.. Anonymkode: 0e2f2...b60
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2015 #14 Skrevet 28. desember 2015 Bra at du har vært og fått videre henvisning. Krysser fingre for kort ventetid Anonymkode: b8ef3...04c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå