Gå til innhold

Fjerne sting


Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det vondt?

Anonymkode: c4772...507

Videoannonse
Annonse
Gjest morhjertegod
Skrevet

Hvordan sting har du, er du sydd eller stiftet? Uansett skal det ikke gjøre vondt, det klør og svir litt, men ikke spes vondt.

Skrevet

Absolutt ikke synes jeg, men vi har forskjellig smerteterskel. Jeg fjerner sting på meg selv uten problem. 

Anonymkode: bf550...da5

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det vondt?

Anonymkode: c4772...507

Jeg hadde sting i fingeren, jeg kuttet dem med en neglklipper og dro dem ut. Kjente ingenting.

Skrevet

Jeg sydde på armen for noen år tilbake. Ble så lei av stingene noen dager før de skulle fjernes, at jeg gjorde det selv. Det klødde litt, kilte på en litt ubehagelig måte - men null problem. 

Anonymkode: 5802c...c12

Skrevet
13 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Jeg hadde sting i fingeren, jeg kuttet dem med en neglklipper og dro dem ut. Kjente ingenting.

Når man fjerner sting bør utstyret være i alle fall rent, men helst sterilt. Apoteket selger sterilt sutursett til 15 kroner hvis man spør de.

Er utstyret kontaminert noe en negleklipper er, er det en risiko for å få infeksjon i operasjonssåret. 

Man bør altså ha litt kunnskap før man setter igang og fjerner sting selv om hygiene og F.eks at stingene ikke skal tas ut for tidlig for da vil ikke såret være grodd nok noe som kan føre til at såret åpner seg.

Anonymkode: bf550...da5

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man fjerner sting bør utstyret være i alle fall rent, men helst sterilt. Apoteket selger sterilt sutursett til 15 kroner hvis man spør de.

Er utstyret kontaminert noe en negleklipper er, er det en risiko for å få infeksjon i operasjonssåret. 

Man bør altså ha litt kunnskap før man setter igang og fjerner sting selv om hygiene og F.eks at stingene ikke skal tas ut for tidlig for da vil ikke såret være grodd nok noe som kan føre til at såret åpner seg.

Anonymkode: bf550...da5

Tror jeg skyldte litt av den. Det gikk helt fint, legen sa hvor lenge stingene skulle være på. 

Skrevet

Nei, som regel ikke. Huden noen steder er mer ømfintlig enn andre steder og det kjenner med ut som en indre kiling. Har fjernet hundrevis av sting og ingen har syntes det var vondt, det er flere som gruer seg og som skjønner at de har gruet seg til ingen nytte:P Jeg juger jo litt her da, har fjernet sting som har sittet i over 1 uke for lenge og legen hadde brukt en slags dårlig tråklemetode, og litt for stramt sydd i tillegg, så det er vel en jeg har møtt som syntes det var vondt. Fjernet sting hjemme på mannen og, kjøpte engangs skalpell og en engangs pinsett i plast. Enkelt, greit og som regel fort gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...