Gå til innhold

Problem ensomhet, tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Okay, så... jeg sliter. 
På alle fronter, og jeg har lyst på en ting. Noe stabilt, noen jeg kan være med. :) 
Det er en del problemer med dette... jeg vet ikke hvordan man skaper kontakt, og alt blir kleint og jeg driter meg lett sagt ut. 

Har noen tips? :S
Største problem; sosial angst. ^_^' 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du det bra med deg selv da?

Anonymkode: 74eaf...286

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet dessverre ikke. Sliter med det samme, bare ikke av samme grunn. Mennesker er fæle.

Anonymkode: 5d888...9ce

Skrevet

Jeg vet dessverre ikke. Sliter med det samme, bare ikke av samme grunn. Mennesker er fæle.

Da må du fikse problemene i ditt eget liv først. Du kan ikke få et lykkelig samliv før du har et lykkelig liv. Og hvis du ser på mennesker som fæle, hvorfor ønsker du kontakt med dem?

• Liker 1
Skrevet

Da må du fikse problemene i ditt eget liv først. Du kan ikke få et lykkelig samliv før du har et lykkelig liv. Og hvis du ser på mennesker som fæle, hvorfor ønsker du kontakt med dem?

Det er dessverre umulig, og menneskene rundt meg gjør det ikke noe bedre. Vil bare at menneskene rundt meg er empatiske...

Skrevet

Det er dessverre umulig, og menneskene rundt meg gjør det ikke noe bedre. Vil bare at menneskene rundt meg er empatiske...

Du har feil mennesker rundt deg. Bryt med dem og finn nye. 

• Liker 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet

Har det bra med meg selv, men... ikke egentlig. 
Jeg liker den jeg er, men... vanskelig å forklare. Får angst av folk.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Drakan skrev:

Har det bra med meg selv, men... ikke egentlig. 
Jeg liker den jeg er, men... vanskelig å forklare. Får angst av folk.

Er det vennskap eller kjæreste du er ute etter?

Anonymkode: d3611...62a

Skrevet

Begge deler... men... .... kan hende jeg har philophobia. ._.

Skrevet
36 minutter siden, Drakan skrev:

Hvis du tror du lider av philophobia, vil du ikke da prøve å få behandling for det?

Skrevet

... har akkurat vært med psykolog, blir sendt videre i systemet som en kasteball nå. ._.
Men jeg har aldri tatt opp at jeg muligens har philophobia til psykolog. Prøver først å ordne opp i sosial angsten, så kan jeg kanskje prøve å fikse det. 

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Drakan skrev:

Er det noen som har gitt deg diagnosen, eller er det noe du tenker selv?

Tenker kanskje du kan ha godt av kognitiv terapi, søk deg opp på temaet dersom du ikke kjenner til det :) Det finnes en del bøker rundt tema som kan hjelpe deg dersom du ikke ønsker å oppsøke noen som praktiserer det.

Personlig har jeg inntrykk av at mennesker flest er empatiske, kanskje noe selvsentrerte, så dersom menneskene du omgås ikke er det, tror jeg du bør vurdere relasjonen til dem på nytt.

Anonymkode: d3611...62a

Skrevet

Det er noe jeg tenker selv. 
Jeg blir veldig redd hvis jeg føler jeg får kontakt med noen, og har en stund vurdert det som en mulighet med basis i egen destruktiv adferd innen forhold. Agerer med å få en person til å hate meg eller mislike meg hvis man blir for "nær". ._.
Derfor vurderer jeg philophobia som et potensielt problem jeg har fått igjennom livet grunn relasjoner generelt. 

Jeg har ingen venner nå og omgås ingen generelt utenom praksis, psykolog og skole. ._.
Og psykolog er borte frem til jeg blir henvist videre. ._.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...