AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #1 Skrevet 19. desember 2015 Jeg fikk påvist celleforandringer for 2 år siden som endte i celleforandringer i september 2014.Fikk beskjed om at alt var fjernet, første kontrollprøve i februar 2015 var fin. Ble gravid i desember 2014 og fikk datteren min i september 2015. Celleprøven på 6 ukers kontroll etter fødsel viste nok en gang celleforandringer og jeg må på kontroll igjen i mai. Da raste verden min sammen, jeg er overbevist om at jeg kommer til å få kreft. Får ikke sove, klarer ikke å nyte tiden med min lille datter og er så redd for å dø fra barna mine. Gråter når ingen ser meg og føler ingen forstår alvoret i dette. Koniseringen virker jo ikke, hva blir det neste? Vil bare fjerne hele livmoren, men vil dette hpv viruset lage kreft et annet sted da? Er det slik at så lenge jeg går til kontroller vil ikke dette utvikle seg til kreft? Hva med de som får livmorhalskreft? Går de ikke og tar celleprøver? Håper noen som har erfaringer kan dele, da gynekolog og lege gir meg lite info og ikke skjønner min angst :-( Er så redd :-( Barna mine trenger mammaen sin! Anonymkode: f66f2...03b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #2 Skrevet 19. desember 2015 Helt vanlig at celleforandringer kommer tilbake under graviditet, som regel går det over igjen etter en stund. Rart at gynekolog ikke fortalte deg dette. Anonymkode: d5fba...a1f
Gjest morhjertegod Skrevet 19. desember 2015 #3 Skrevet 19. desember 2015 Skjønner at du er redd, spes etter at du fikk barn, vi mødre er rare slik. Skulle ønske du kunne tenke litt rasjonelt, vet det er vanskelig. Men.. Man trenger ikke få kreft, selv med cellforandring. Du blir fulgt opp, kjempe positivt. Om du så skulle ende opp med å få kreft, så trenger man ikke dø av det. Men dette er veldig vanlig, spes etter en graviditet, vent til neste prøve. Mange som lever med celleforandring, men det trenger ikke bli kreft, klem.
Vattenflaska Skrevet 19. desember 2015 #4 Skrevet 19. desember 2015 Celleforandringer er ikke synonymt med kreft! Svært få som får celleforandringer utvikler seg til kreft Hvis man får grove celleforandringer så opereres som regel den påvirkede delen bort. Flott du får oppfølging! 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #5 Skrevet 19. desember 2015 Jeg fikk påvist celleforandringer for 2 år siden som endte i celleforandringer i september 2014.Fikk beskjed om at alt var fjernet, første kontrollprøve i februar 2015 var fin. Ble gravid i desember 2014 og fikk datteren min i september 2015. Celleprøven på 6 ukers kontroll etter fødsel viste nok en gang celleforandringer og jeg må på kontroll igjen i mai. Da raste verden min sammen, jeg er overbevist om at jeg kommer til å få kreft. Får ikke sove, klarer ikke å nyte tiden med min lille datter og er så redd for å dø fra barna mine. Gråter når ingen ser meg og føler ingen forstår alvoret i dette. Koniseringen virker jo ikke, hva blir det neste? Vil bare fjerne hele livmoren, men vil dette hpv viruset lage kreft et annet sted da? Er det slik at så lenge jeg går til kontroller vil ikke dette utvikle seg til kreft? Hva med de som får livmorhalskreft? Går de ikke og tar celleprøver? Håper noen som har erfaringer kan dele, da gynekolog og lege gir meg lite info og ikke skjønner min angst :-( Er så redd :-( Barna mine trenger mammaen sin!Anonymkode: f66f2...03bEndte i konisering skulle det stå. Anonymkode: f66f2...03b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #6 Skrevet 19. desember 2015 Celleforandringer er ikke synonymt med kreft! Svært få som får celleforandringer utvikler seg til kreft Hvis man får grove celleforandringer så opereres som regel den påvirkede delen bort. Flott du får oppfølging! men jeg er allerede konisert en gang, og det kommer jo bare tilbake. Konisering virker da ikke på meg, og det er det som gjør meg så redd 😔 Anonymkode: f66f2...03b
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #7 Skrevet 19. desember 2015 Fordelen med å ha celleforandrnger er jo at du må sjekke deg såpass ofte, at det skal myyye til for at det utvikles til kreft. JEg har selv hatt celleforandringer i 2 år nå. Har vært på biopsi, men ingen utslag der. Så jeg skal vente i 5 måneder til nå før jeg skal ta enda en celleprøve. Celleforandringer og kreft er ekstremt langt unna hverandre. Mange steg før det utvikler seg, og når du sjekkes ofte vil det fangs opp lenge før det har muligheten. MEN jeg vet hvordan du har det. Jeg har delv angst, og har delvis hypokondri så jeg kjenner godt på den grusomme følelsen. Nå holder jeg fast ved at jeg sjekkes regelmessig, og da fanges det opp Anonymkode: d1440...be2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #8 Skrevet 19. desember 2015 men jeg er allerede konisert en gang, og det kommer jo bare tilbake. Konisering virker da ikke på meg, og det er det som gjør meg så redd 😔Anonymkode: f66f2...03bSelvfølgelig virket koniseringen. Når man går gravid kan celleforandringer skyte fart igjen, ofte går de tilbake av seg selv. Noen må koniseres flere ganger. Uansett er celleforandringene fanget opp og du kommer ikke til å få kreft. Prøv å slappe litt av. Anonymkode: d5fba...a1f
Vattenflaska Skrevet 19. desember 2015 #9 Skrevet 19. desember 2015 men jeg er allerede konisert en gang, og det kommer jo bare tilbake. Konisering virker da ikke på meg, og det er det som gjør meg så redd 😔Anonymkode: f66f2...03bIngenting vil skje i livmoren din før mai! De som utvikler livmorhalskreft går som regel ikke til legen før det er for sent. Symptomer på livmorhalskreft kommer relativt seint i forhold til når det oppstår og det er de som får fatale utfall. Dette går helt fint du! Nyt tiden med din datter. Det er helt normalt med celleforandringer etter et svangerskap. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå