Gå til innhold

Er håndhilsing på vei ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg håndhilser alltid på nye folk. F.eks hvis min venninne introduserer meg for en av hennes venninner er det helt naturlig for meg å håndhilse, eller hvis jeg møter den nye kjæresten hennes. Jeg håndhilser ikke på folk jeg slår av en random prat med i kassa i butikken og jeg skal ærlig si at hvis jeg kommer på en fest hvor det er 30 ukjente folk så tar jeg ikke alltid hele hilserunden, men når jeg møter nye folk i litt mer private settinger håndhilser jeg alltid. Men jeg merker at den yngre garde er litt dårlige til dette. Jeg er født på midten av 80-tallet, og jeg skal selvsagt ikke skjære alle over en kam, men jeg føler flere født noen år senere er betydelig dårligere til å håndhilse, dvs ta initiativ til det, det er nesten så de ser litt spørrende på meg når jeg rekker ut hånden. Jeg får følelsen av at de egentlig ikke gidder eller ser vitsen i det. Har du lagt merke til det samme?

Anonymkode: f2922...abb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om dette er tilfelle syns jeg det er leit. Setter pris på et fast håndtrykk, blikk i blikk og et smil ved møte og avskjed. ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håndhilser i de samme settingene du gjør. Håndhilser også psykologen etter endt time. Så lenge det er åpent for det og riktig anledning, håndhilser jeg og kommer alltid til å gjøre det. Må noen ganger jobbe med meg selv (pga bakterier), men det komme ofte automatisk. Er forresten 18. 

Anonymkode: e1b3a...5a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håndhilser i de samme settingene du gjør. Håndhilser også psykologen etter endt time. Så lenge det er åpent for det og riktig anledning, håndhilser jeg og kommer alltid til å gjøre det. Må noen ganger jobbe med meg selv (pga bakterier), men det komme ofte automatisk. Er forresten 18. 

Anonymkode: e1b3a...5a1

Fint å lese at du som er så ung håndhilser. Jeg håndhilser også på fastlegen, både når jeg kommer og når jeg går. Det er litt overdrevent kanskje, men det har bare blitt sånn. Håndhilser når jeg kommer for å hilse og håndhilser når jeg går for å takke for hjelpen.

Anonymkode: f2922...abb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født på starten av 90-tallet, og håndhilser alltid der det er naturlig, dvs hvis jeg møter 1-6-7 personer. Hvis jeg kommer på en fest med masse folk, så er det ikke sikkert - som du sier - at jeg tar hele hilserunden. Da blir det mer at jeg evt håndhilser på de jeg konkret blir introdusert til. Men ville vært svært unaturlig for meg ikke å håndhilse på 1-2 personer jeg møtte for første gang f.eks, eller dersom jeg begynner i en ny jobb så håndhilser jeg på alle nye kolleger (hvertfall på min avdeling)

Anonymkode: cc33b...96d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En nabo jeg pratet med,introduserte meg for datteren sin.Datteren er i slutten av 20-årene og satt ved et bord i hagen,et stykke unna der jeg og naboen min stod.Naboen min spurte:"Har du hilst på datteren min Siri?" Jeg svarte "Nei,tror ikke det" og sa deretter "Hei,hørte du hadde kommet inn på medisinstudiet,gratulerer så mye".Og så gikk praten videre i hyggelig tone til naboen min sa "Dette er altså Anne,naboen min". Hun introduserte meg altså for datteren siden ingen av oss hadde gått hverandre i møte for å håndhilse antar jeg?Jeg følte denne situasjonen ble litt rar,fordi jeg alltid pleier å være kjapt ute med å håndhilse på folk jeg møter.Men akkurat i denne situasjonen følte jeg at det var en avstand som var for lang til at jeg ville gå bort til henne,og hun reiste seg ikke for å gå meg i møte heller... Følte meg veldig uhøflig på en måte,selv om datteren ikke så ut til å bry seg om at vi ikke håndhilste.

Tenker jeg for mye,eller var dette uhøflig av meg???

 

Anonymkode: 377f1...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater hilserunden på f eks fest osv, da prøver jeg istedet å bare late som ingenting. Men selvfølgelig håndhilser jeg om noen introduserer meg for noen, eller om jeg tilfeldig møter en venninde som går med en annen, og slår av en prat, og ser at den andre personen ønsker å bli inkludert. 

Anonymkode: 018b1...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...