MapleSirup Skrevet 20. desember 2015 #41 Skrevet 20. desember 2015 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når mor faller fra overtar besteforeldrene en god del rettigheter, siden biologisk tilknytning og opphav teller sterkt. Hvordan er ditt forhold til barnets besteforeldre? De er i vært fall ganske sikkert at dere vil få delt omsorg. Anonymkode: 95853...3f0 Hva baserer du det på? 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #42 Skrevet 21. desember 2015 14 timer siden, MapleSirup skrev: Hva baserer du det på? Fordi besteforeldrene har biologisk tilknytning. Det er større sannsynlighet at de får foreldreansvar enn stefar alene. At det blir delt mellom partene er vanligst, så lenge det ikke er vold og rus innvolvert. Har vært utsatt for dette selv da far til mitt barn døde. Nå forholder jeg meg til besteforeldrene ang. samvær slik jeg gjorde med far. De fikk tilbud om å overta foreldreansvar, men takket nei. Anonymkode: 95853...3f0
Arabella Skrevet 21. desember 2015 #43 Skrevet 21. desember 2015 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi besteforeldrene har biologisk tilknytning. Det er større sannsynlighet at de får foreldreansvar enn stefar alene. At det blir delt mellom partene er vanligst, så lenge det ikke er vold og rus innvolvert. Har vært utsatt for dette selv da far til mitt barn døde. Nå forholder jeg meg til besteforeldrene ang. samvær slik jeg gjorde med far. De fikk tilbud om å overta foreldreansvar, men takket nei. Anonymkode: 95853...3f0 Dette forstod jeg ikke. Når en forelder dør, får nødvendigvis den andre eneansvaret, altså du i dette tilfellet. Det er nytt for meg at besteforeldre kan få foreldreansvar når en forelder fremdeles lever. 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #44 Skrevet 21. desember 2015 13 minutter siden, Arabella skrev: Dette forstod jeg ikke. Når en forelder dør, får nødvendigvis den andre eneansvaret, altså du i dette tilfellet. Det er nytt for meg at besteforeldre kan få foreldreansvar når en forelder fremdeles lever. Ja, men besteforeldrene krevde det i begynnelsen fordi de var redd jeg ikke skulle bevare kontakten. Det fikk gehør for dette, for så og takke nei likevel. Jeg har hatt foreldreansvar alene hele tiden, men det virker som det er lett å endre på i ettertid. Anonymkode: 95853...3f0
MapleSirup Skrevet 21. desember 2015 #45 Skrevet 21. desember 2015 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, men besteforeldrene krevde det i begynnelsen fordi de var redd jeg ikke skulle bevare kontakten. Det fikk gehør for dette, for så og takke nei likevel. Jeg har hatt foreldreansvar alene hele tiden, men det virker som det er lett å endre på i ettertid. Anonymkode: 95853...3f0 Gehør hos hvem? Man må da gå rettens vei for å kreve foreldreansvar når det ikke faller naturlig. her skurrer noe. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2015 #46 Skrevet 21. desember 2015 Hmmm...Jeg har altså barnet boende hos meg, siden dette har vært barnets hjem hele tiden. Mormor og morfar har ikke sagt noe, så hvem sitter egentlig med foreldreansvaret i dag? Bologisk far er altså helt ute av bildet... ts Anonymkode: 7fa66...db6
MapleSirup Skrevet 21. desember 2015 #47 Skrevet 21. desember 2015 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hmmm...Jeg har altså barnet boende hos meg, siden dette har vært barnets hjem hele tiden. Mormor og morfar har ikke sagt noe, så hvem sitter egentlig med foreldreansvaret i dag? Bologisk far er altså helt ute av bildet... ts Anonymkode: 7fa66...db6 Det er vel ikke en person som har det nå,muligens. Med mindre far fikk det ved fødsel? Men du har iallefall daglig omsorg pr d.d. Jeg vil ikke gi råd ettersom jeg vet for lite om hva man gjør i praksis, men jeg tenker at keg selv ville holdt meg i ro en stund og så søkt adopsjon med fars samtykke... T R O R jeg...
Jerry Lee Skrevet 21. desember 2015 #48 Skrevet 21. desember 2015 Til dere som gir meg poeng for kommentaren min...takk. Men gjør heller som meg, og berøm TS. 😀 1
Jerry Lee Skrevet 21. desember 2015 #49 Skrevet 21. desember 2015 PS : TS. Jeg har lest alt her nå. Og jeg har lest andre steder om problemstillingen. Og det ser ut til at å søke deg som fosterfar for jenta di er en bedre og mer givende vei å gå. Er du på god fot med morforeldrene kan de skrive en erklæring i din favør. Regner med at de og er glade for og interesserte i å beholde familien slik de, du og ikke minst jenta di er vant med, og best tjent med. Ønsker deg alt godt og lykke til. ☺
MapleSirup Skrevet 21. desember 2015 #50 Skrevet 21. desember 2015 10 minutter siden, Jerry Lee skrev: Til dere som gir meg poeng for kommentaren min...takk. Men gjør heller som meg, og berøm TS. 😀 Tja. Han elsker barnet sitt. Så han gjør jo det som er naturlig for sin lille familie. Jeg er veldig glad for at dette barnet har en far som TS, men berømmer ikke naturlig oppførsel likevel ...om du skjønner hva jeg mener.
Jerry Lee Skrevet 21. desember 2015 #51 Skrevet 21. desember 2015 4 minutter siden, MapleSirup skrev: Tja. Han elsker barnet sitt. Så han gjør jo det som er naturlig for sin lille familie. Jeg er veldig glad for at dette barnet har en far som TS, men berømmer ikke naturlig oppførsel likevel ...om du skjønner hva jeg mener. Du har din mening, jeg har min. La oss respektere hverandre for det. ☺ God jul.
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2015 #52 Skrevet 25. desember 2015 Den 21.12.2015 at 20.28, Jerry Lee skrev: Til dere som gir meg poeng for kommentaren min...takk. Men gjør heller som meg, og berøm TS. 😀J Jeg tenkte det var akkurat det jeg gjorde ved å like kommentaren din jeg, at det var en måte å si at jeg er enig i det du skriver. :-) Anonymkode: 18cd5...d9d 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2015 #53 Skrevet 26. desember 2015 Snakk om å fiske etter komplimenter..... Anonymkode: 59ac5...f85
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå