Gå til innhold

kollektiv og snylting.... argh


Gjest GreenSky

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky

I går, da jeg skulle lage kveldsmat, oppdaget jeg at en av de jeg bor med, hadde spist opp alt brødet. ok, greit nok, jeg spiste knekkebrød i stedet, og hun gikk i butikken for å kjøpe brød.

Men... Da jeg sto opp i dag, og skulle spise frokost, var det ikke noe brød der. Nei, nei, tenkte jeg, da blir det knekkebrød i stedet, da. Men knekkebrødet og mesteparten av pålegget var spist opp.

Jaja, tenkte jeg, da tar jeg en røyk og et glass jus for å stille sulten, da. Men nei, jusen var tom (men sto i kjøleskapet) og røykpakka var også tom.

Da tenkte jeg at greit, jeg får ta en dusj i stedet, da. Men da jeg sto i dusjen, oppdaget jeg at shampooen var tom! (hun bruker shampoo til å håndvaske klær)

Og, da jeg skulle kle på meg etterpå, oppdaget jeg at beltet og noen armbånd som henger på badet var vekk (som jeg hadde tenkt å ha på meg)... Lånt.

Vi har ikke noe felles, egentlig, når det gjelder mat og sånn, vi betaler og har ting hver for oss. Derfor ble jeg ganske irritert i dag tidlig! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du blir irritert. Jeg har også bodd i kollektiv en gang, og det er utrolig hvor mange folk som har sett på mine eiendeler som felles goder, mens alt deres eget har stått trygt forvart inne på deres private rom. Hvis du ikke kan snakke med henne og hun skjerper seg blir du kanskje nødt til å ha dine ting på rommet du også? Det er ganske så slitsomt, men du slipper i allefall mye irritasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:evil: :evil: :sur:

Er ikke det utrolig irriterende. Jeg bodde en gang på hybelhus, et lite hybelhus med felles kjøkken og kjøleskap. Og maten min forsvant gang på gang. Til slutt kjøpte jeg et lite kjøleskap som jeg hadde på mitt eget rom, jeg hadde ikke råd til å holde alle de andre med mat. :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Seperate hyller er tingen.

Og litt real kjefting ;)

Men vi har jo det.

Kjefting må nok til, ja. Men det er bare en person det gjelder. Vi er gode venner, og hun er litt yngre enn meg, får nesten en lillesøster-roter-i-skapet-mitt-følelse. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta det opp med henne!

funker ikke det, så begynn å ta med alt inn på ditt rom og sørg for å låse døren når du ikke er der.

lite kjøleskap på rommet var lurt dersom ikke noe annet funker.

også bør du kanskje ta opp med henne at din sjampo ikke egner seg veldig godt til håndvasking av klær?

det blir liksom litt som å bruke grønnsåpe eller zalo i vaskemaskinen, eller dusjsåpe til oppvasken....

det er ikke lagd for det samme, og tar dermed heller ikke skiten andre steder. :ler:

spør henne hvordan HUN ville følt det, dersom hun hadde kjøpt mat og annet slik at hun visste hun holdt seg så og så lang tid, for så en dag å finne ut at andre hadde forsynt seg av hennes saker. empati er nemlig en fin ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er forsåvidt også ganske respektløst av henne, så kanskje du skal lære henne noen ord om hva godt som kan komme ut av respekt også? :roll::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...