Gå til innhold

Bursdagsgave


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som har bursdag ila. ferien, og som alltid ber meg - noe som er superhyggelig. Men da føler jeg det som en selvfølge at jeg må ha med gave. 

Jeg selv har bursdag i løpet av skoleåret, og får da aldri bedt denne venninnen i min bursdag siden vi studerer på hver vår side av landet. Jeg har derfor aldri fått noen bursdagsgave av henne. 

Jeg er en skikkelig fattig student, og merker det tar på lommeboken spesielt nå i jula å både skulle reise hjem, kjøpe julegaver til alle, kjøpe inn mat og drikke, og i tillegg til dette hvert år skulle kjøpe en gave til en venn som aldri gir meg noe tilbake. 

Nå høres jeg jo ut som at jeg kun tenker på meg selv her, og de gavene jeg ikke får. Men altså er det ikke litt urettferdig at jeg hvert år skal bruke flere hundre kroner på en person som aldri har gitt noe tilbake til meg? Dont get me wrong - jeg synes det er kjempekoselig å glede andre med gaver, og hadde jeg vært stinn av penger hadde sikkert ikke denne situasjonen brydd meg særlig. Men når jeg nesten går i minus på grunn av en sånn situasjon synes jeg det blir litt dumt  

Men det er altså så jeg vurderer å droppe å dra i bursdagen fordi det virker for dumt å møte opp uten noen gave. 

Noen som har opplevd det samme? Eller tips til hva jeg kan gjøre?

Anonymkode: 2b73e...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare være ærlig med henne da? 
Hvis det er en god venninne burde hun forstå at du ikke har overflod med penger og derfor dropper gaven hennes. 
Hun bryr seg sikkert mer om at du kommer på festen enn gaven du har med deg uansett... :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir du gave for flere hundre kroner til en venninne du ikke er så god venn med at du får gave tilbake? Hva med å kjøpe en litt billigere gave? Jeg bruker å gi for 100-150 til mine beste venninner, og finner alltid fine gaver.

Anonymkode: 4c677...4fd