Gå til innhold

cerazette - blør...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gått på den i 5 dager og begynte å blø dag 3. Samme dag som jeg tok en celleprøve startet jeg på cerazette. SÅ det er 5 dager siden både celleprøve og oppstart cerazette. 

Vet ikke hvorfor jeg blør. Vet man kan blø i tide og utide på cerazette, men også så tidlig etter oppstart? Er såpass at jeg må ha på bind og ikke truseinnlegg. Er det mer sannsynlig at det er pga pillen eller pga celleprøven? 

Kan jeg forvente å blø hver uke på cerazette? 

Anonymkode: 10ee5...12c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Umulig å si om du vil blø hver uke, men uregelmessige blødninger en veldig vanlig bivirkning av cerazette. Ville gitt den et par uker til for å se om det normaliserer seg, men om det ikke gjør det er det nok lurt å snakke med legen og evt. bytte til et annet merke.

Jeg går selv på cerazette, men jeg har ikke oppelvd blødninger. Får ikke mensen engang :laugh: Virker som Cerazette er en pille man enten elsker eller hater :P

Skrevet

Trengs mer enn fem dager for å finne ut om kroppen "trives med" Cerazette. Bruk dem i noen mnd og hvis du blør hele tiden da kan du bytte til noe annet.

Skrevet

Takk for svar. Jeg har ganske høy terskel for å slutte på dem, siden jeg ikke kan bytte til et annet merke.. Får prøve 1-2 mnd? 

Skrevet

Har menssmerter og!?

Skrevet

Jeg blødde 2 mnd i strekk etter at jeg begynte på cerazette, men etter det blødde jeg ikke igjen før 9 år etterpå, da jeg sluttet med det merket. Det er visst forskjellig fra person til person, så du får nesten se an litt, på hvordan kroppen din reagerer på pillene. 

Skrevet
2 minutter siden, Fotballflue skrev:

Jeg blødde 2 mnd i strekk etter at jeg begynte på cerazette, men etter det blødde jeg ikke igjen før 9 år etterpå, da jeg sluttet med det merket. Det er visst forskjellig fra person til person, så du får nesten se an litt, på hvordan kroppen din reagerer på pillene. 

Men hører smerter med?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hører smerter med?

Jeg er så heldig at jeg aldri har slitt med menssmerter, så det vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg slet med mellomblødninger i hytt og pine de første 6 mnd. Så roet det seg og jeg fikk vanlig mens omtrent hver tredje måned, pluss noen mellomblødninger (farget utflod nå og da). 

Hang in there :)

Anonymkode: 0b919...24a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg slet med mellomblødninger i hytt og pine de første 6 mnd. Så roet det seg og jeg fikk vanlig mens omtrent hver tredje måned, pluss noen mellomblødninger (farget utflod nå og da). 

Hang in there :)

Anonymkode: 0b919...24a

Men smertene?

Skrevet

Blør gjennomm nattbind nå :o mon tro om det er vanlig. Tar blodfortynnende som sikkert ikke gjør saken bedre.

Skrevet

Du må nesten bare prøve den en stund og se. Selv begynte jeg å blø på dag 4 med Cerazette, og fortsatte å blø

i mange måneder etter at jeg hadde sluttet med den. Den fungerte absolutt ikke for meg, da jeg kontinuerlig

blødde mens jeg gikk på den. Men jeg har hørt om mange som bare har hatt noen småblødninger, før de har

vært veldig fornøyde med den.

Anonymkode: d70c7...2b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...