Gå til innhold

Kan jeg regifte en gave til venninnen min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk gave fra jobben som jeg er helt ubrukelig for min del. Det er noe som tilhører kjøkkenet, er dyrt og fancy, men jeg trenger det ikke.

Jeg vet av erfaring at venninnen min har tidligere regiftet gave(r) som hun har fått fra meg (personlig gave jeg har lagt mye tid og tanke i for å finne på til henne), da dette ble oppdaget via sosiale medier. Jeg sa på en fin måte at det ikke er nødvendig at vi kjøper gaver til hverandre lenger, men hun er av typen som elsker jul, bursdag og alle anledninger til å få gaver, og at hun allerede hadde kjøpt gave til meg (dette var i september). 

Jeg vurderer nå å gi gaven fra jobben til venninnen min. Siden hun har regiftet gaver fra meg tidligere, er det innafor at jeg gjør det nå? Skal samtidig meddele til vedkommende at det ikke blir julegaver fra og med neste år.

Anonymkode: 6fa46...bbb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går fint an :) Men det er da ingen grunn til å bli bitter fordi noen regifter , å reagere med at man ikke vil gi julegaver neste år osv.
Regifting er da høyst vanlig og ganske smart og praktisk , en manns støv er en annen manns gull. Bedre det enn at ting blir stående i et skap hos noen som aldri vil bruke det , ikke noe frekt med det, jeg ser på det som slags gjenbruk  jeg da.

Anonymkode: 851de...5ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an :) Men det er da ingen grunn til å bli bitter fordi noen regifter , å reagere med at man ikke vil gi julegaver neste år osv.
Regifting er da høyst vanlig og ganske smart og praktisk , en manns støv er en annen manns gull. Bedre det enn at ting blir stående i et skap hos noen som aldri vil bruke det , ikke noe frekt med det, jeg ser på det som slags gjenbruk  jeg da.

Anonymkode: 851de...5ae

Så fint! Da gjør jeg det. :)  Så får hun eventuelt bare regifte den også. :fnise:

Side-note: Bør vel strengt tatt nevne at jeg ikke ønsker å ha gaver i julen i det hele tatt, og ikke bare fra venninnen min. Flere andre har jeg avtalt med at vi heller finner på noe koselig, i stedet for å gi gaver. Vi har grei økonomi og kjøper oss for det meste det vi vil ha selv.

Det er litt kjipt når folk gir bort ting som man har spesialbestilt og lagt mye energi i, mens vedkommende har bare videre gitt det bort (og lagt det ut på sosiale medier i samme slengen), derfor vil jeg heller dele opplevelser enn å gi ting som gaver, som man gjerne kjøper selv om man trenger det. :)

Anonymkode: 6fa46...bbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere her på KG snakker om at de alltid kjøper vel gjennomtenkte gaver til andre og kritiserer samtidig de som kjøper gaver i full fart helt på tampen.

Denne tråden er jo et levende bevis på at det giveren selv tror er en skikkelig fulltreffer - så absolutt ikke trenger være det i mottakerens øyne. 

Anonymkode: 4201a...79b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt innafor å regifte. Jeg har forøvrig selv fått en gave giveren hadde brukt mye tid og penger på å få ta i, og var såå glad for å kunne gi. Det er noe av det styggeste jeg har fått, faktisk så ille at jeg ikke engang kunne gi det videre. Det var heller ikke mulig å bytte. Så at du mener noe er fulltreffet betyr ikke at det er det  ;)

Anonymkode: 807b4...65b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...