Gå til innhold

Hvordan har 2015 vært for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er dine oppturer/nedturer?

Mine:

Oppturer: var i Spania og hadde en kjempemorsom ferie. Flyttet også nylig inn i ny leilighet.  Ny jobb, og har blitt kjent med nye hyggelige folk. 

Nedturer: selvmordstanker, har mange dårlige episoder der menn har vært slemme mot meg, har opplevd at en jeg trodde var en kompis var en DRITTSEKK, har følt meg mye alene. Ble dumpet (som vanlig) av en jeg likte. Familiemedlem som ble syk, jeg måtte stille opp og ta vare på både familiemedlemmer og dyr. 

Generelt har det vært et dritt-år! Altså, helt ok egentlig, men jeg har vært så deprimert. 2016 MÅ bli bedre for nå har jeg hatt det kjipt i 3 år snart. 

Hva med dere andre? 

Anonymkode: fbf94...bd8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca.samme.. 2015 burde vært ett fantastisk år hvor jeg hadde det knall.. spesiellt i forhold til huskjøp og hund.. 

Men her har de siste fem årene gått verre og verre. Samboer forhold har vært mer dårlig enn bra. Mannen er udugelig til alt hjemme og ift til hunden vår. Og jeg har stort sett stått alene med alt.

Fått hjelp. Innsett jeg var deprimert og led av sosial angst.. klarte ikke fungere på jobb. Og har derfor måttet slutte. Ikke stolt over min innsats siste tiden og måtte ha en ny start.

Så jeg satser på 2016...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Oppturer: Har klart å holde meg rusfri et helt år. 

Nedturer: vert et tungt år, vonde tanker, mange tårer

Gleder meg til året er ferdig å håper 2016 kan bli et godt år. Trenger det virkelig nå.

Endret av Hummels
Skrevet

En eneste stor nedtur.

• Liker 2
Skrevet

Helt jævlig. Mistet min ektefelle etter en en vanvittig tøff kreft-sykdom. Livet kommer aldri til å bli det samme og denne julen føles bare helt forferdelig og meningsløs. 

Anonymkode: b0aaf...1d8

• Liker 1
Skrevet

Fin sommer og vår, litt verre høst. Januar februar husker jeg ikke så mye av, men var snø da.

Anonymkode: 594b5...539

Skrevet

Nå føler jeg meg kjip da...

2015 har vært en lang opptur. Endelig fast jobb noe som har virket inn på økonomien positivt. Har klart å bli gjeldfri, mannen har overrasket positivt på hjemmebane... 2015 ble året hvor jeg har stoppet opp og innsett at jeg har det jeg ønsker meg i livet. Mye kunne vært bedre, men akkurat her og nå føler jeg at alle brikker har falt på plass rundt meg. 

Og, etter noen slitsomme år med dårlig økonomi og gjeld føles dette godt og velfortjent! 

• Liker 6
Skrevet

Opptur= ungen min har begynt på skolen, og har knekt lese-koden. Mannen min har signert ny jobb-kontrakt, og får høyere lønn i den nye jobben når han begynner der. Vi ble kvitt de forrige huseierne i den forrige relasjonen vår da vi har flyttet.

Nedtur= jeg får aldri jobbene jeg søker på. Innskrenkninger på jobben der jeg er vikar. Tøft arbeidsmarked for min del, slik det har vært i mange år for min del. Får dermed ikke like stor sosial omgang med folk som jeg skulle ønske. Føler meg ikke som en veldig nyttig person i hverdagen. 

Anonymkode: cd54f...13e

Skrevet

Opptur= ungen min har begynt på skolen, og har knekt lese-koden. Mannen min har signert ny jobb-kontrakt, og får høyere lønn i den nye jobben når han begynner der. Vi ble kvitt de forrige huseierne i den forrige relasjonen vår da vi har flyttet.

Nedtur= jeg får aldri jobbene jeg søker på. Innskrenkninger på jobben der jeg er vikar. Tøft arbeidsmarked for min del, slik det har vært i mange år for min del. Får dermed ikke like stor sosial omgang med folk som jeg skulle ønske. Føler meg ikke som en veldig nyttig person i hverdagen. 

Anonymkode: cd54f...13e

Men du har hvertfall familie da.. det kommer aldri jeg til å få. Kommer til å dø alene og ingen finner meg før det har gått flere måneder.Litt trist å tenke på.

Anonymkode: fbf94...bd8

Skrevet

Oppturer: Har klart å holde meg rusfri et helt år. 

Kjempebra! :hoppendeglad:

Håper 2016 blir et fint år for deg :)

Skrevet

2015 har vært et flott år. Ny samboer i ny leilighet, ny jobb og i tillegg graviditet (den var noe dritt riktignok, men den førte med seg noe braog en helt fantastisk baby!

Dette året har jeg virkelig hatt medgang. Det var noen tøffe år før det, da. Så jeg fortjener det! :)

Anonymkode: 687fc...644

Skrevet

Oppturer: fikk lappen.

Nedturer: gikk hele året uten inntekt og bare sov. Var ute med venner maks 5 ganger. Fikk ikke hjelp før nå nylig. Mistet mange venner. Vært så deprimert at jeg ikke trodde jeg skulle leve til nå.

Nå er jeg på bedringens vei og jeg føler uansett hva så kan ikke 2016 bli verre. Skal flytte, få jobb, fullføre skole, presse meg selv til å være mer med venner, kanskje reise på ferie, gå turer/gjøre ting. Alt annet enn å kaste bort enda et år i sengen.

Jeg gleder meg såå mye til 2016! Bring it on :duskedame: 

Anonymkode: c6dcf...329

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt utrolig mange store endringer i livet mitt dette året, og det har vært krevende. Høy puls, mange tårer. Likevel har jeg gått i pluss, og jeg tror at det kommer til å veldig bra når jeg lærer meg å håndtere disse forandringene ordentlig. Så alt i alt? Det mest intense året så langt. Og også et av de mest fantastiske. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sløst bort dette året med å være deprimert, selvmordforsøk og få flere pengeproblemer i mangel på jobb. Jeg har med andre ord stått stille dette eller gått i en negativretting. 2016 skal jeg ihvertfall leve som en normal menneske og bli ferdig med studiet slik at jeg beveger meg framover, kanskje lærere meg arabisk.  . 

Anonymkode: 4cd94...c2b

Skrevet

Oppturer:
-virkelig vokst og modnet det siste året
-karakterer som jeg er fornøyd med, og planer til neste år
-endelig møtt folk som jeg passer sammen med
-ferietur til roma der maten var helt fantastisk, var også i himmelen (les: matmarkedet Eataly)
-lært at man begynner å akseptere seg selv med alderen 
-lappen
-ingen familie eller venner i oljebransjen har blitt jobbløse
-nesten klart å følge med på sportskanalen uten å sovne, det kommer seg :sarkasme:

Nedturer:
-klare å få rygg-nakkeprolaps, heldigvis borte nå, men fryktelig vondt
-en del turer til legen
-mye stress, spesielt nå rett mot jul
-litt for mye drama mellom bekjente av meg
-fremdeles ikke lært av erfaring hvor mye alkohol jeg tåler
-begynner å merke at flere i familien begynner å bli gamle
-engasjementet rundt situasjonen i midtøsten tar litt for mye av fritiden min 

Skrevet

Oppturer: Kom inn på skole, blitt kjent med mange flotte folk og fått en del mer nære vennskap med folk som har litt mer samme verdier som meg. Fått mer trua på meg selv, da jeg har klart å balansere studentliv og alenemor tilværelsen veldig bra. Bestått alt som skulle blitt bestått dette første halvåret og gleder meg til flere utfordringer og gleder neste halvår.

Nedturer: Føles som et år med mest oppturer men av nedturer er vell det at jeg og min søster har glidd enda mere fra hverandre da jeg kom inn på skole og ikke hun. Føles som vi går mer og mer i vær sin retning. Min sønns far venter et nytt barn på nyåret, det var nok litt nedtur men samtidig taklet jeg det mye bedre enn jeg hadde sett for meg om noe slikt skulle skje.

Alt i alt et godt år, føler veldig at jeg nå er på riktig retning i livet mitt, håper neste år blir like bra :)

• Liker 1
Skrevet

Hadde en super vår med noen flotte folk, en kjekk sommer tross mye jobb, etterfulgt av det mest hektiske halvåret noensinne som ble avsluttet både surt og med en enorm opptur. Alt i alt har jeg ledd og kost meg mye dette året og opplevd mye nytt.

• Liker 1
Skrevet

Snålt. 

Har vært gravid nesten hele 2015, og har stort sett hatt plager og kjent meg syk hele året. Året startet bra, med ny bolig hvor mannen og jeg stortrives. Så fikk jeg det for meg at det hadde passet bra å bli gravid nå, og hadde det greit frem til årets første forsøk endte i SA. Ble gravid igjen så raskt at det nesten ikke burde vært mulig, og har ikke vært i form siden. I tillegg mistet mannen min jobben, noe som førte til at vi nå er neddynket i kredittgjeld for å beholde boligen. Han har fått ny jobb nå, så jeg krysser fingrene for at vi klarer å grave oss ut av det økonomiske uføret i løpet av 2016. I tillegg håper jeg den nært forestående tødselen går greit, og at jeg blir frisk. 

Anonymkode: d6a4d...dc0

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Det har vært mange nedturer dette året, men den største oppturen er at jeg endelig har knekt depresjonskoden og klart å rive meg løs :) Jeg vet hvor jeg vil, og hva jeg ønsker fremtiden. Brikkene har endelig begynt å falle på plass, dessverre så virker det som jeg har alt for mye i hodet på en gang noen ganger! :fnise:

Skrevet

Oppturer: Hatt et økonomisk bra år, giftet meg med mannen jeg elsker :bryllup:.

Nedturer: Mistrivdes i ny jobb og gikk tilbake på forrige.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...