Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hørte for en stund siden at en dame sa hun hadde jobbet på psykiatrisk lukket avdeling som 17-åring. Er dette virkelig mulig, å bare få seg jobb der som tenåring uten videre? Kan bare tenke meg at noe lignende hadde vært en veldig bra erfaring for meg... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk på videregående var det flere på min skole som jobbet på de to sykehusene vi har her i området, så tror ikke det er så pes. Man må jo inneha en god posjon tålmodighet vil jeg tro, samt være i grei fysisk form. Er jo mange forskjelligeavdelinger man kan jobbe på, mine ufaglærte venninner har såvidt jeg vet vært på de noe mer halvåpne avd.

Gjest Anonymous
Skrevet

Som ufaglært er det begr. hva du har med pas.

• 2 uker senere...
Skrevet

En venn av meg fikk sommerjobb ved akuttpsykiatrisk avdeling for ungdom bare ved å sende søknad, uten utdanning eller jobbintervju. Han var riktignok ferdig med 1. året innen en noe relevant utdanning (han tok ikke jobben, syntes det var for tøft).

Skrevet

Synes det høres veldig rart ut at noen under 18 får jobbe med pasienter innen helsevesenet. Det er i følge lovverket ikke lov. Men, jobbe som rengjøringshjelp og sånt trenger en bare være 16 år for å gjøre.

Skrevet

Det er mange ufaglærte som jobber i helsevesenet, også i psykiatrien, men man må nok være over 18. Ufaglærte utfører de samme oppgavene som hjelpepleierne

Skrevet
Synes det høres veldig rart ut at noen under 18 får jobbe med pasienter innen helsevesenet. Det er i følge lovverket ikke lov. Men' date=' jobbe som rengjøringshjelp og sånt trenger en bare være 16 år for å gjøre.[/quote']

Du kan jo gå med avisen fra du er tretten, så tror det er sånn at du kan ta enkelt arbeid fra den alderen, men det skal ikke gå ut over skole etc.

Skrevet

Som 17 åring jobbet jeg også med psykiatriske pasienter. Men man må selvsagt være egnet personlig til denne jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...