Gå til innhold

P-piller - sukkerpillene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det lurt å droppe sukkerpillene?

Inneholder de faktisk sukker som vil si at det er "sunnere" å droppe de?

Anonymkode: 65479...764

Videoannonse
Annonse
Skrevet

poenget er jo at man skal beholde rutinen med å ta piller hver dag? Det er jo uansett minimalt med sukker, så det vil jo ikke ha noen effekt å droppe de uansett. Det finnes garantert andre steder du heller burde kutte sukker i kosten din ;)

• Liker 1
Skrevet

poenget er jo at man skal beholde rutinen med å ta piller hver dag? Det er jo uansett minimalt med sukker, så det vil jo ikke ha noen effekt å droppe de uansett. Det finnes garantert andre steder du heller burde kutte sukker i kosten din ;)

Ja, men hvis jeg klarer å huske rutinen uten å ta de, er det lurt?

Skrevet

Ja, men hvis jeg klarer å huske rutinen uten å ta de, er det lurt?

Som jeg sa, så vil det ikke ha noen effekt på kroppen din om du velger å ta de eller ikke. Det er så lite sukker at det virkelig ikke spiller noen rolle.  Jeg tenker det er bedre å ta de, så er du helt sikker du ikke glemmer noen piller. Hvis du leter etter steder å kutte sukker i kosten din, så må du nok se et annet sted.

• Liker 1
Gjest incognita
Skrevet

Du velger selv om du vil ta de eller ikke. Noen velger å bruke brett som ikke inneholder sukkerpillene, og dermed følger man bare med selv når man skal begynne på neste brett. 

Skrevet

Sukkerpillene består bare av fyllstoff, ikke nødvendigvis sukker. Navnet sukkerpiller tror jeg henger igjen fra tidligere. Fyllstoff i tabletter er vanligvis et stoff som er smakløst, fargeløst, allergenfritt og som har minimal virkning på kroppen og opptak av medisinen.

Om du spiser sukkerpillene, kaster dem ut i vasken eller hiver dem i søpla har ingenting å si for hverken vekta di eller hvor trygg prevansjonen er, så lenge du starter på nytt brett når du skal og ikke glemmer noen piller. NB! Noen p-pillemerker kan være bygd opp anderledes så du må ta alle pillene på brettet. Se alltid i pakningsvedlegget før du bestemmer deg for å la være å ta noen av pillene på brettet (eller be noen på KG lese for deg om du har problem med å forstå)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...