AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 Jeg har kjøpt ei ribbe som det kun står ribbe på! Gilde ribbe, fryst. Er det noen som vet hvilken jeg mener? Er dette tynnribbe eller familieribbe? Anonymkode: 1c8a3...a35
palamina Skrevet 18. desember 2015 #2 Skrevet 18. desember 2015 Jeg har kjøpt "svineribbe" på Bunnpris, og noen av pakkene var med bein og noen uten. Jeg mener at ribbe med bein og kotelett er "familieribbe", mens ribbe uten bein som er jevnt tykk er "tynnribbe"?
Kontormus Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 Sitter kotelettkammen på kalles det Familieribbe. Hvis ikke, er det Tynnribbe. Er lett og se forskjell. Å steke ribbe med kotelettkam medfører ofte svært tørt kjøtt (på den delen), men det er i grunnen bare å skjære den av og dele den opp som koteletter til senere bruk. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #5 Skrevet 18. desember 2015 Familieribbe er i hvert fall elendig. Tynnribbe er tingen! Er det som er noe! Anonymkode: 4760e...6c3 1
Kenta Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 Tynnribbe er absolutt å foretrekke, ja! Koteletter er rett og slett ikke spesielt godt
Jerry Lee Skrevet 19. desember 2015 #8 Skrevet 19. desember 2015 Sitter kotelettkammen på kalles det Familieribbe. Hvis ikke, er det Tynnribbe. Er lett og se forskjell. Å steke ribbe med kotelettkam medfører ofte svært tørt kjøtt (på den delen), men det er i grunnen bare å skjære den av og dele den opp som koteletter til senere bruk.Nettopp. Slik gjør jeg det. ☺ Men innrømmer at jeg som oftest kjøper tynnribbe.
Kontormus Skrevet 19. desember 2015 #9 Skrevet 19. desember 2015 Nettopp. Slik gjør jeg det. ☺ Men innrømmer at jeg som oftest kjøper tynnribbe.Det gjør nok jeg også, for enkelhetens skyld. Men uten at jeg er veldig orientert om kilopriser, kan det vel fort hende at koteletter en fjerner fra en slik Familieribbe kanskje er billigere enn om man skulle kjøpt de som pakkede koteletter
Jerry Lee Skrevet 19. desember 2015 #10 Skrevet 19. desember 2015 Det gjør nok jeg også, for enkelhetens skyld. Men uten at jeg er veldig orientert om kilopriser, kan det vel fort hende at koteletter en fjerner fra en slik Familieribbe kanskje er billigere enn om man skulle kjøpt de som pakkede koteletter Sikkert. Men det tenker jeg ikke på der og da. Men som du sier...for enkelheten skyld...Tynnribbe som oftest. ☺
Jerry Lee Skrevet 20. desember 2015 #11 Skrevet 20. desember 2015 Den 18.12.2015 at 18.28, Kenta skrev: Tynnribbe er absolutt å foretrekke, ja! Koteletter er rett og slett ikke spesielt godt Foretrekker tynnribbe sjøl. Og koteletter blir så godt som man vil. ☺
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå