AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #1 Skrevet 18. desember 2015 Har en på 1,5mnd, hvor lenge kan hun sitte i bilstolen før hun må endre stilling, og hvordan og hvor lenge må man gjøre noe annet før babyen kan sitte i bilstol igjen? Anonymkode: b526f...5d7
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #2 Skrevet 18. desember 2015 En halvtime fikk jeg beskjed om. Ta babyen opp så den får strukket litt på ryggen og sånn, så kan du legge den ned igjen . Anonymkode: 51762...9d1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #3 Skrevet 18. desember 2015 Jeg fikk beskjed om at den ga beskjed (i form av gråt da) når vi skulle ta en pause. Kjørte 3 timer i strekk vi mens baby sov Anonymkode: 271a2...d26
FantasDick Skrevet 18. desember 2015 #4 Skrevet 18. desember 2015 Fikk beskjed om at hun sa fra selv (gråt), men vi personlig har en grense på to timer. Hver halvtime som skrevet over her var vel litt å ta i; vi har 1 1/2-2 timer hjem fra sykehuset og ingen på sykehuset sa noe om at denne turen ikke kunne taes i en smell.
Tirius Skrevet 18. desember 2015 #5 Skrevet 18. desember 2015 Fikk beskjed om at hun sa fra selv (gråt), men vi personlig har en grense på to timer. Hver halvtime som skrevet over her var vel litt å ta i; vi har 1 1/2-2 timer hjem fra sykehuset og ingen på sykehuset sa noe om at denne turen ikke kunne taes i en smell. Det kommer jo litt an på om man skal videre etter den tiden også, synes jeg. Vi kjører endel fra øst til vest og da er det 8-9 timerstur. Da er det greit å stoppe litt oftere enn dersom man "bare" skal den ene turen på 1-2 timer. Vi stanset ca en gang i timen, men hadde izi sleep som vi kunne legge ned ryggen på i pausene så vi slapp å vekke babyen hver gang.
FantasDick Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 Det kommer jo litt an på om man skal videre etter den tiden også, synes jeg. Vi kjører endel fra øst til vest og da er det 8-9 timerstur. Da er det greit å stoppe litt oftere enn dersom man "bare" skal den ene turen på 1-2 timer. Vi stanset ca en gang i timen, men hadde izi sleep som vi kunne legge ned ryggen på i pausene så vi slapp å vekke babyen hver gang.Men her var det spørsmål om "hvor lenge må man gjøre noe annet før babyen kan sitte i bilstol igjen?". Derfor synes jeg det var litt å ta i, men det kan godt hende det er det som er anbefalt - vi fikk bare ikke beskjed om noe.
Tirius Skrevet 22. desember 2015 #7 Skrevet 22. desember 2015 Den 18.12.2015 at 12.08, FantasDick skrev: Men her var det spørsmål om "hvor lenge må man gjøre noe annet før babyen kan sitte i bilstol igjen?". Derfor synes jeg det var litt å ta i, men det kan godt hende det er det som er anbefalt - vi fikk bare ikke beskjed om noe. Nei, hun spurte da også om hvor lenge de kunne sitte i setet før de burde bytte stilling?
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2015 #8 Skrevet 22. desember 2015 Vi hadde litt over tre timer å kjøre hjem fra sykehuset dagen etter fødsel, stoppet når vi var halvveis, ga babyen mat, ny bleie og spiste litt selv før vi kjørte videre. Da etter anbefaling fra barnelegen før vi dro. Vi har kjørt mye med baby og vært heldige med en unge som for det meste har sovnet i bilstolen når vi har vært på tur. Skal man kjøre langt ville jeg stoppet etter to timer for å ta ungen ut av stolen, gitt litt mat og la den ligge å strekke på seg en stund. Har blitt anbefalt av både lege og helsesøster å bare kjøre så lenge babyen sover. Om babyen er mye våken anbefaler de stopp med ca to timer mellom. Anonymkode: 5b005...4fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå