Gå til innhold

Forebygge strekkmerker, Bio-oil +++

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om jeg har helt troen, men har iallfall kjøpt meg en flaske bio oil, kan jo ikke skade ;-)

dere som har brukt den, hvor tidlig startet dere, jeg er bare i uke åtte, så er jo sikker minst 12 uker til jeg får noe mage å skryte av, men hormonene gjør kanskje at hoftene blir bredere tidligere ?

har noen strekkmerker fra ungdommen på rompa og hoftene, er det da større sjanse for at jeg kommer til å få en del nå under graviditeten? 

Er jo ikke verdens undergang, men greit å forebygge hvis man kan!

er rimelig slank, spiser ok og beveger meg nok. Noen tips til å forebygge strekkmerker, og holde kroppen i rimelig grei form sånn ellers? 

Anonymkode: 17e1f...578

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forskningsmessig er det vel ingenting som fungerer mot strekkmerker, unntatt kanskje litt  a-syre/krem...

Anonymkode: 978f5...202

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk masse vann, få i deg sunne fettkilder og smør magen din. 

Anonymkode: 94c88...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brute og har troen på at det hjalp litt :) fordi jeg fikk lite strekkmerker men jeg viste ikke at det vart lurt å smøre øverst på lårene og da fikk jeg litt der. Jeg hadde som deg også strekkmerker fra før. De sier jo at det er genetisk, og både min mor og søster fikk mye strekkmerker. Min søster brukte ikke noen ting og fikk mye. Men så skal det sies at hun la på seg mye mer enn meg så det er usikkert å si det sikkert.. 

Jeg smurte også litt oppå på brystene og fikk ikke der. Plutselig så jeg at jeg hadde fått under brystene!! Og der hadde jeg jo selvfølgelig ikke smurt.. Så jeg tror absolutt det har noe for seg!  :D fikk litt på magen også, men baby var 4 kg så det er jo kanskje grenser for hvor mye jeg kunne strekke meg uten merker.

Et annet tips er husk at du spiser faktisk ikke for to :) å legge på seg mye raskt er største grunnen. Men det er viktig å spise og det er bedre å spise usunt enn å ikke spise om du plutselig skulle miste matlysten.

men anngående oljen, som du sier.. Det kan jo ikke skade! :D 

du skal begynne å smøre deg fra andre trimester uavhengi om du har begynt å få mage eller ikke

Anonymkode: 4801a...a12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og forresten, kjenner ei som også hadde strekkmerker fra sin ungdom men fikk ingen under graviditet. Hun brukte ingenting. Hun var gravid to ganger og ene gangen med tvillinger. Så det trenger ikke ha noe å si :) 

Men jeg har troen på at det virket for meg siden jeg fikk der jeg glømte å smøre meg

Anonymkode: 4801a...a12

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en del strekkmerker i pubertet og ved vektøkninger senere, men fikk ingen i graviditeten, så ikke nødvendigvis en sammenheng der. Smurte meg to ganger om dagen fra ca uke 15 med olje eller fet krem, og tok omega 3 hver dag (skal visst smøre huden innenfra). Men tror egentlig den viktigste årsaken til at jeg unnslapp var en moderat vektøkning (ca 11kg) som kom jevnt over graviditeten. Huden fikk derfor utvidet seg ganske langsomt. Så mitt råd er å holde seg så aktiv som formen tillater og ha et fornuftig kosthold. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg startet. Men ma må jo ta på 1-2 ganger om dagen i laaaang tid. Det er sånt jeg både glemmer og ikke gidder, så ble ikke spesielt forskjell etter et par uker ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...