Gå til innhold

Bytte psykolog, DPS

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det mulig å bytte psykolog dersom man går til DPS?
Det er altså snakk om et internt bytte.

Hvordan gjør jeg det, og er det lang ventetid?

Anonymkode: b34b4...a08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er så vanskelig å få byttet sykolog og sykiater. Systemet er treigt. Har du ingen kjemi må du bare holde ut liksom. har prøvd å bytte når jeg har vært misfornøyd flere ganger, men har funnet ut at alle sammen forskjellsbehandler har trynefaktor og er korrupte som faen og kjører sitt eget løp totalt; mao alle er like håpløse.

Anonymkode: 87fa4...dae

Skrevet

Det er fullt mulig, men det kan være skummelt å spørre psykologen om det, og psykologen vil kanskje forsøke å bedre på det du ikke syntes fungerer mellom dere først. Hva er grunnene til at du vil bytte? Har du snakket med psykologen om det du ikke syns fungerer?

Skrevet

Det er fullt mulig, men det kan være skummelt å spørre psykologen om det, og psykologen vil kanskje forsøke å bedre på det du ikke syntes fungerer mellom dere først. Hva er grunnene til at du vil bytte? Har du snakket med psykologen om det du ikke syns fungerer?

Ja, det er kjempeskummelt å skulle ta opp dette, men jeg føler jeg må.

Jeg er vil helst ikke skrive årsaken her i et åpent forum. :(

Anonymkode: b34b4...a08

Skrevet

Klart du kan bytte. Det finnes faktisk noe forskning som viser at dersom pasient og behandler ikke har etablert en god allianse i løpet av de første tre timene, så vil det stort sett heller ikke skje. Det er viktig at du som pasient opplever å ha tillit til og et godt samarbeid med terapeuten. Hvorvidt det blir lang ventetid osv avhenger av hvilket DPS du tilhører. Ta det opp med psykologen. Vedkommende har sikkert vært borti den typen problemstilling før, og kommer til å håndtere det helt profesjonelt (skal i alle fall gjøre det). 

• Liker 1
Skrevet

Det er ingen rettighet vi har,dessverre.Jeg har prøvd,men fikk avslag.

Anonymkode: 17f52...3c8

Skrevet

Det er så vanskelig å få byttet sykolog og sykiater. Systemet er treigt. Har du ingen kjemi må du bare holde ut liksom. har prøvd å bytte når jeg har vært misfornøyd flere ganger, men har funnet ut at alle sammen forskjellsbehandler har trynefaktor og er korrupte som faen og kjører sitt eget løp totalt; mao alle er like håpløse.

Anonymkode: 87fa4...dae

Korrupte faktisk? 

Anonymkode: 50912...ffe

Skrevet

Det er ingen rettighet vi har,dessverre.Jeg har prøvd,men fikk avslag.

Var det ikke veldig kleint å snakke med psykologen etter at du prøvde å bytte h*n ut med en annen?

Anonymkode: 6a4a7...2c5

Skrevet

Var det ikke veldig kleint å snakke med psykologen etter at du prøvde å bytte h*n ut med en annen?

Anonymkode: 6a4a7...2c5

Jo,så enden på vis ble at jeg sluttet å møte opp.Det var jo ingen hensikt.

Skrevet

Det er to måter å gjøre dette på. Enten kan du si til den behandleren du har nå at du ønsker en ny, og vedkommende vil få deg over til en annen. Dette er i utgangspunktet ikke noe problem, forutsatt at den andre har kapasitet til å ta deg i mot. En annen måte å gjøre det på, som tar litt lengre tid, er å avslutte behandling hos ham du går til nå, og så gå til fastlegen og få en ny henvisning til psykolog der det blir presisert at du ønsker en annen enn sist. Dette vil naturlig nok ta lengre tid, siden du da må inn i systemet på nytt. Det er viktig med personkjemi mellom pasient og behandler, ellers blir man jo ikke bedre og det er jo hele poenget. Det er nok ikke første gangen behandler har fått ønske om bytte fra pasienter, sånn er det når man skal omgås mennesker - ikke alle går like godt overens. 

Anonymkode: 32703...37c

Skrevet

Gjorde dette selv, gikk fortere enn jeg hadde trodd. Ringte til dps klinikken og sa jeg ville bytte. Tok d opp med legen min og da tok det ikke lang tid, jeg var heldig. Føler meg mye bedre nå etter jeg fikk bytta. 

Anonymkode: 58ea6...c95

Skrevet

Ja jeg mener man har krav på det , jeg gjorde i hvertall det når jeg var misfornøyd og fikk ny etter noen uker.
MEN senere fant jeg ut at de pga det hadde notert at jeg var en vanskelig pasient som ikke ville ta i mot hjelpen jeg fikk og som lagde vanskeligheter internt. De tåler ikke kritikk de der.... desverre...

Anonymkode: 845eb...a30

Skrevet

Ja jeg mener man har krav på det , jeg gjorde i hvertall det når jeg var misfornøyd og fikk ny etter noen uker.
MEN senere fant jeg ut at de pga det hadde notert at jeg var en vanskelig pasient som ikke ville ta i mot hjelpen jeg fikk og som lagde vanskeligheter internt. De tåler ikke kritikk de der.... desverre...

Anonymkode: 845eb...a30

Vi burde ha krav på det,men dessverre er det ingen rettighet vi har

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...