MapleSirup Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Jeg prøvde etter beste evne, men den ville ikke stivne... Så har jeg altså feilet Har noen gode tips, evt oppskrift?(Jeg mener myk fudge, hvis det er mange forskjellig)
Hvalen Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 Om blandingen ikke vil stivne, så koker du det ikke nok. 1
ops2 Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 http://www.lovelybaking.com/2011/11/verdens-enkleste-karameller.htmlJeg har prøvd å lage karameller siden jeg var 11 år, og først med denne oppskriften lyktes jeg. Disse blir som Smørbukk hvis de koker 8 minutter. Har du innvandrerbutikk i nærheten, løp og kjøp. Det finnes slik kondensert melk på Meny også, men da koster den dobbelt så mye.Det er simpelthen de mest utrolig bra karameller, og ingen koking i timesvis og karamellprøve. Følg oppskriften og kok til fargen er som på bildene. En slik porsjon passer det å helle i en 2 liters brødform (med bakepapir i). Det gir passe tykke karameller, mener jeg.Du får 3 slike karamellporsjoner av en boks kondensert melk. Jeg synes det er enklest å koke det i tre omganger, fordi jeg synes de blir mer jevnt kokt når det er lite i gryta. 2
MapleSirup Skrevet 16. desember 2015 Forfatter #4 Skrevet 16. desember 2015 Tusen takk Da skal jeg prøve Jeg mistenkte at jeg ikke kokte lenge nok, ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå