Gjest snoopy_93 Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Hei alle! Starter med "temaet" sopp først. Jeg har tok vagitorie for ca en uke siden og har smurt med krem ca tre ganger daglig siden da. Så lurer jeg på om noen har opplevd noe lignende som dette; Når jeg har smurt på kremen kommer det en sånn rar svi-ing der hvor jeg har påført salven. Etter at jeg satte inn den ene vagitorien so var i pakken hadde jeg noen dager hvor dette kom ut igjen, naturlig nok. MEN Nå har det som kommer ut fått en merkelig farge; Oransje/brun/rød. Jeg venter ikke mens, men har hatt litt små-murringer i magen i dag. Noen som har opplevd noe lignende? Så til noe jeg er små bekymret over. Jeg har i en ukes tid hatt en klump i halsen. Dette kom etter at jeg slet med halsbrann i noen dager. Følelsen av klumpen sitter på høyre side litt under strupehodet. Når jeg svelger kjennes det ut som at det glir sakte ned, men at det returnerer sake opp igjen også.. Noen som vet hva det kan være, evt har noen opplevd noe lignende?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #2 Skrevet 17. desember 2015 Hei alle! Starter med "temaet" sopp først. Jeg har tok vagitorie for ca en uke siden og har smurt med krem ca tre ganger daglig siden da. Så lurer jeg på om noen har opplevd noe lignende som dette; Når jeg har smurt på kremen kommer det en sånn rar svi-ing der hvor jeg har påført salven. Etter at jeg satte inn den ene vagitorien so var i pakken hadde jeg noen dager hvor dette kom ut igjen, naturlig nok. MEN Nå har det som kommer ut fått en merkelig farge; Oransje/brun/rød. Jeg venter ikke mens, men har hatt litt små-murringer i magen i dag. Noen som har opplevd noe lignende? Så til noe jeg er små bekymret over. Jeg har i en ukes tid hatt en klump i halsen. Dette kom etter at jeg slet med halsbrann i noen dager. Følelsen av klumpen sitter på høyre side litt under strupehodet. Når jeg svelger kjennes det ut som at det glir sakte ned, men at det returnerer sake opp igjen også.. Noen som vet hva det kan være, evt har noen opplevd noe lignende? Ja, dette har jeg erfart flere ganger.Det med halsen og oppstøtene: Snakk med lege om det og bli undersøkt Anonymkode: dd369...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #3 Skrevet 17. desember 2015 Hei alle! Starter med "temaet" sopp først. Jeg har tok vagitorie for ca en uke siden og har smurt med krem ca tre ganger daglig siden da. Så lurer jeg på om noen har opplevd noe lignende som dette; Når jeg har smurt på kremen kommer det en sånn rar svi-ing der hvor jeg har påført salven. Etter at jeg satte inn den ene vagitorien so var i pakken hadde jeg noen dager hvor dette kom ut igjen, naturlig nok. MEN Nå har det som kommer ut fått en merkelig farge; Oransje/brun/rød. Jeg venter ikke mens, men har hatt litt små-murringer i magen i dag. Noen som har opplevd noe lignende? Så til noe jeg er små bekymret over. Jeg har i en ukes tid hatt en klump i halsen. Dette kom etter at jeg slet med halsbrann i noen dager. Følelsen av klumpen sitter på høyre side litt under strupehodet. Når jeg svelger kjennes det ut som at det glir sakte ned, men at det returnerer sake opp igjen også.. Noen som vet hva det kan være, evt har noen opplevd noe lignende? Du kan ha fått en irritasjon eller begynnende sår inni halsen pga magesyre i forbindelse med oppstøtene. Du burde absolutt bli underskt av lege og få hjelp både med halsbrannen og plagene i halsen Anonymkode: dd369...2fe 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 17. desember 2015 #4 Skrevet 17. desember 2015 Du kan ha fått en irritasjon eller begynnende sår inni halsen pga magesyre i forbindelse med oppstøtene. Du burde absolutt bli underskt av lege og få hjelp både med halsbrannen og plagene i halsenAnonymkode: dd369...2fejeg vet heldigvis hvorfor jeg har hatt halsbrann; litt mye salt mat, to flasker vin og sterk mat. Det er mer den "klump i halsen" følelsen som er verst. Er nesten såpass at jeg brekker meg.. Det har heldigvis blitt litt bedre, men må nok til legen ja. Bedre å utelukke noe ille enn å aldri sjekke.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #5 Skrevet 17. desember 2015 jeg vet heldigvis hvorfor jeg har hatt halsbrann; litt mye salt mat, to flasker vin og sterk mat. Det er mer den "klump i halsen" følelsen som er verst. Er nesten såpass at jeg brekker meg.. Det har heldigvis blitt litt bedre, men må nok til legen ja. Bedre å utelukke noe ille enn å aldri sjekke. Slimhinnene i halsen kan hovne opp ved irritasjon, og det kan være det som har skjedd hos deg.Fint at du har blitt bedre, og fint at du går til legen Anonymkode: dd369...2fe
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #6 Skrevet 17. desember 2015 jeg vet heldigvis hvorfor jeg har hatt halsbrann; litt mye salt mat, to flasker vin og sterk mat. Det er mer den "klump i halsen" følelsen som er verst. Er nesten såpass at jeg brekker meg.. Det har heldigvis blitt litt bedre, men må nok til legen ja. Bedre å utelukke noe ille enn å aldri sjekke. Du bør unngå ting du får halsbrann av og evt bruke syrenøytraliserende ved halsbrannMan kan få sår o.l. på spiserøret av halsbrann/ sure oppstøt, og det er svært smertefullt (smertene kan lett forveksles med hjerteinfarkt)Vær forsiktig og ta godt vare på deg selv Anonymkode: dd369...2fe 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #7 Skrevet 17. desember 2015 Du bør unngå ting du får halsbrann av og evt bruke syrenøytraliserende ved halsbrannMan kan få sår o.l. på spiserøret av halsbrann/ sure oppstøt, og det er svært smertefullt (smertene kan lett forveksles med de smertene som man har ved hjerteinfarkt)Vær forsiktig og ta godt vare på deg selvAnonymkode: dd369...2fe Anonymkode: dd369...2fe 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 17. desember 2015 #8 Skrevet 17. desember 2015 Anonymkode: dd369...2feprøver å unngå sterk, salt mat og alkohol så langt det lar seg gjøre.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #9 Skrevet 17. desember 2015 Jeg regerer med sånn svie om jeg bruker Pevaryl. Men Canesten svir ikke slik. Ellers kan det være fordi soppen ikke er borte eller at det er noe annet enn sopp. Noen ganger må man bruke Diflucan i stedet for å få vekk soppen (om det er det). Anonymkode: 3308d...43e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå