Gå til innhold

Rar "klump" i halsen + sopp nedentil

Fremhevede innlegg

Gjest snoopy_93
Skrevet

Hei alle! Starter med "temaet" sopp først. 

Jeg har tok vagitorie for ca en uke siden og har smurt med krem ca tre ganger daglig siden da. Så lurer jeg på om noen har opplevd noe lignende som dette; Når jeg har smurt på kremen kommer det en sånn rar svi-ing der hvor jeg har påført salven. Etter at jeg satte inn den ene vagitorien so var i pakken hadde jeg noen dager hvor dette kom ut igjen, naturlig nok. MEN Nå har det som kommer ut fått en merkelig farge;  Oransje/brun/rød. Jeg venter ikke mens, men har hatt litt små-murringer i magen i dag. 

Noen som har opplevd noe lignende? 

Så til noe jeg er små bekymret over. 
Jeg har i en ukes tid hatt en klump i halsen. Dette kom etter at jeg slet med halsbrann i noen dager. 
Følelsen av klumpen sitter på høyre side litt under strupehodet. Når jeg svelger kjennes det ut som at det glir sakte ned, men at det returnerer sake opp igjen også.. 

Noen som vet hva det kan være, evt har noen opplevd noe lignende? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tok vagitorie for ca en uke siden og har smurt med krem ca tre ganger daglig siden da. Så lurer jeg på om noen har opplevd noe lignende som dette; Når jeg har smurt på kremen kommer det en sånn rar svi-ing der hvor jeg har påført salven. Etter at jeg satte inn den ene vagitorien so var i pakken hadde jeg noen dager hvor dette kom ut igjen, naturlig nok. MEN Nå har det som kommer ut fått en merkelig farge;  Oransje/brun/rød. Jeg venter ikke mens, men har hatt litt små-murringer i magen i dag. 

Jeg har i en ukes tid hatt en klump i halsen. Dette kom etter at jeg slet med halsbrann i noen dager. 
Følelsen av klumpen sitter på høyre side litt under strupehodet. Når jeg svelger kjennes det ut som at det glir sakte ned, men at det returnerer sake opp igjen også.. 

Ja, dette har jeg erfart flere ganger.

Det med halsen og oppstøtene: Snakk med lege om det og bli undersøkt

Anonymkode: dd369...2fe

• Liker 1
Skrevet

Du kan ha fått en irritasjon eller begynnende sår inni halsen pga magesyre i forbindelse med oppstøtene. Du burde absolutt bli underskt av lege og få hjelp både med halsbrannen og plagene i halsen

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

Du kan ha fått en irritasjon eller begynnende sår inni halsen pga magesyre i forbindelse med oppstøtene. Du burde absolutt bli underskt av lege og få hjelp både med halsbrannen og plagene i halsen

jeg vet heldigvis hvorfor jeg har hatt halsbrann; litt mye salt mat, to flasker vin og sterk mat. :fnise: 

Det er mer den "klump i halsen" følelsen som er verst. Er nesten såpass at jeg brekker meg.. Det har heldigvis blitt litt bedre, men må nok til legen ja. Bedre å utelukke noe ille enn å aldri sjekke. :) 

Skrevet

jeg vet heldigvis hvorfor jeg har hatt halsbrann; litt mye salt mat, to flasker vin og sterk mat. :fnise: 

Det er mer den "klump i halsen" følelsen som er verst. Er nesten såpass at jeg brekker meg.. Det har heldigvis blitt litt bedre, men må nok til legen ja. Bedre å utelukke noe ille enn å aldri sjekke. :) 

Slimhinnene i halsen kan hovne opp ved irritasjon, og det kan være det som har skjedd hos deg.

Fint at du har blitt bedre, og fint at du går til legen

Skrevet

Du bør unngå ting du får halsbrann av og evt bruke syrenøytraliserende ved halsbrann

Man kan få sår o.l. på spiserøret av halsbrann/ sure oppstøt, og det er svært smertefullt (smertene kan lett forveksles med hjerteinfarkt)

Vær forsiktig og ta godt vare på deg selv

• Liker 1
Skrevet

Du bør unngå ting du får halsbrann av og evt bruke syrenøytraliserende ved halsbrann

Man kan få sår o.l. på spiserøret av halsbrann/ sure oppstøt, og det er svært smertefullt (smertene kan lett forveksles med de smertene som man har ved hjerteinfarkt)

Vær forsiktig og ta godt vare på deg selv

• Liker 1
Gjest snoopy_93
Skrevet

prøver å unngå sterk, salt mat og alkohol så langt det lar seg gjøre. :) 

Skrevet

Jeg regerer med sånn svie om jeg bruker Pevaryl. Men Canesten svir ikke slik. Ellers kan det være fordi soppen ikke er borte eller at det er noe annet enn sopp. Noen ganger må man bruke Diflucan i stedet for å få vekk soppen (om det er det).

Anonymkode: 3308d...43e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...