AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Jeg ksn overhodet ikke sy! Har en symaskin men der kan jeg kun sy rett frem. Har et fleece pledd som kan gjøres om til pose ved hjelp av en glidelås. Denne hadde vært perfekt å hatt i bilstolen til den lille. Men da må det lages hull til å tre igjennom tre stk seler. Vil så gjerne prøve men redd for å ødelegge en relativt dyr og fin pose. Hvordan går man frem? Klipper ? Syr ? Maskin? For hånd ? Hjelp takk Anonymkode: 5077e...bf8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 skjønner ikke helt, om du skal lage hull i et fleecepledd (som du har sydd til en pose) eller en ferdig pose ( som er en bilstolpose eller bare vanlig sovepose?) Anonymkode: 9faeb...0c2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 Dette flercepleddet er ferdig sydd og kjøpt. Er et teppe med påsydd glidelås som derfor ksn gjøres til en pose. Ønsker å lage hull til belter slik at dette ksn brukes som en bilstol pose til baby Anonymkode: 5077e...bf8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 fleece rakner særdeles lite., så du kan jo bare klippe. men det kan dra seg litt med tid og studner.hvis du vil gjøre det litt mer ordentlig, ville jeg brukt sikksakksting og laget et stort "knapphull", sånn som det er i de butikkkjøpte posene. så snitter du bare opp hullet når du har sydd. Fleece kan ofte være litt mykt, så jeg ville evt lagt inn et "stabiliseringstoff" (enten vliselin eller et hvilket som helst vevd stoff) så du er sikker på at sømmene blir fine og de vil tåle litt mer herjing. Hvis det bare er et lag fleece i ryggen, vill jeg lagt stabliseringstoff på baksiden. HVis det er to lag, så ville jeg prøvd å snike det inn mellom lagene. Anonymkode: 9faeb...0c2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #5 Skrevet 18. desember 2015 Finn deg en sydame, eldre og gammeldags husmor eller annen sykyndig hjelp der du bor. Klipper du fei, blir det dumt. Å forklare dette på nettet er enda dummere, eller vanskeligere. Anonymkode: 5ba23...f40 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2015 #6 Skrevet 18. desember 2015 For å gjøre det helt enkelt hadde jeg bare sydd en sirkel eller oval i den str du skal ha, med siksaksøm. Også klippe hull innenfor. Hvis du skjønner. Da har du forsterket med siksak, men noe fryktelig pent blir det jo ikke. Anonymkode: afeed...ba1
Gjest SykkelJenny Skrevet 18. desember 2015 #7 Skrevet 18. desember 2015 Mål opp og tegn på stoffet hvor hullene skal være. Klipp opp og sy sikksakksting langs hullene etterpå. Hvis du har problemer med å sy med maskin så kan du sy for hånd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå