Gå til innhold

Henge opp tom dixon lampe??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp til å forstå hvordan jeg skal gjøre dette penest mulig. 

Vi har et ledningsuttak i taket - ca 30 cm fra der hvor "koppen" til lampa skal henge. Problemet er at koppen har jo ikke noe hull på siden slik at ledningene kan komme ut og bort til ledningsuttaket. Det vil jo føre til at koppen ikke henger ordentlig rett da ledningen må "klemmes" mellom taket og koppen bort til ledningsutaket. Er det sånn det bare må være, eller har noen der ute noen smarte tips?

Anonymkode: 51714...0e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må a) justere plasseringen av lampen slik at det passer med ledningsuttaket, b) lage et hakk/spor i takkoppen som ledningen kan gå gjennom eller c) la det være igjen noen millimeter fra takkoppen til taket hele veien rundt slik at det blir plass til ledningen.

Skrevet

Kjenn på innsiden av lampekoppen, opp langs kanten. Der vil du kjenne en støpekant/markering (U-formet) som indikerer, hvor du skal kutte ut en plastbit, sånn at du kan trekke ledning ut, og samtidig få koppen helt opp i taket. bare bruk en tapetkniv til å kutte.

Se vedlagt bildet for hvor jeg mener

lampekopp

Anonymkode: 7fbfb...aa7

Skrevet

Tusen takk for svar dere som har svart☺ denne koppen er av metall så den er vanskelig å kutte i☺ løsningen ble å.fjerne noe av ledningsisoleringen (eller det rundt selve ledningen..) akkurat der den skulle gå under koppen. Det fulgte også med en kort og myk ledningsisolering som jeg la over der jeg kuttet, slik at den koppen kom så og si helt opp til taket☺ så det ble faktisk ganske bra tilslutt! 

Skrevet

Meg over :P

Her er et bilde. Skal fjerne den lille sorte tappen som ble for lang, så blir det nok perfekt :laugh::)

-ts

1450363820105.jpg

Skrevet

Det ser ut til å bli riktig flott!

Skrevet

Tusen takk for svar dere som har svart☺ denne koppen er av metall så den er vanskelig å kutte i☺ løsningen ble å.fjerne noe av ledningsisoleringen (eller det rundt selve ledningen..) akkurat der den skulle gå under koppen. Det fulgte også med en kort og myk ledningsisolering som jeg la over der jeg kuttet, slik at den koppen kom så og si helt opp til taket☺ så det ble faktisk ganske bra tilslutt! 

Brannfarlig!

Anonymkode: 4ce48...76f

• Liker 1
Skrevet

å nei! Men jeg erstattet det jo med en annen type ledningsisolering?:icon_frown:

Skrevet

å nei! Men jeg erstattet det jo med en annen type ledningsisolering?:icon_frown:

Ser nå at du skrev det. Beklager.

Var dette beskrevet i monteringsanvisningen og er dette produktet godkjent?

Jeg har ikke vært borti slike erstatnings-isoleringer. Håper at du får svar fra noen som har greie på det

Anonymkode: 4ce48...76f

Skrevet

Hvor kjøpte du lampen, og er det beskrevet i montasjeanvisningen at isolasjonen skal fjernes og erstattes med den som var vedlagt i pakken?

Jeg antar det kun var den ytterste isolasjonen du fjernet, og ikke inn til rent metall?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...