Gå til innhold

Hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

er det en selvfølge at hunden skal være med eieren sin på besøk? Jeg ønsker bare besøk av venninnen min, ikke hunden. I tillegg behandles den jo som et barn. Får sove i seng, spiser av fatet hennes ved bordet Osv 

Anonymkode: d3dc7...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er det en selvfølge at hunden skal være med eieren sin på besøk? Jeg ønsker bare besøk av venninnen min, ikke hunden. I tillegg behandles den jo som et barn. Får sove i seng, spiser av fatet hennes ved bordet Osv 

Anonymkode: d3dc7...d2f

Gjør det noe om den sover i sengen og spiser fra fatet hennes? Jeg skjønte ikke helt poenget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Nei. Hvis du ikke ønsker besøk av hund i hjemmet ditt så får du lov til å bestemme dette. Ellers er det vanlig at mange hundeeiere vil behandle hunden sin som et familie medlem. Du får si i fra til henne hvordan du tenker og også nevne til henne hvis du bare ønsker besøk av henne alene uten hunden sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener at den skal sove i din seng når hun er på besøk, og spiser av bordet når hun er hos deg så er du jo nødt til å si fra at detikke er greit. Men ja det er vanlig å ta med seg hunden sin når man går på besøk til venner om hunden av forskjellige årsaker ikke trives med å være alene hjemme. Om det ikke er noe spesiell årsak til det, så går det fint an å si til en venninde at hun får la bikkja være hjemme fordi du er ikke spesielt glad i hunder.

Anonymkode: c901d...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal høflighet tilsier at man avklarer med verten om det er greit før man tar med seg hund på besøk. Jeg har med hunden til de av venene mine som synes det er greit. Skal jeg på besøk til noen som ikke synes det er greit, blir hunden selvsagt hjemme. Men det betyr at jeg ikke kan være like lenge på besøk, fordi det er begrenset hvor lenge hunden kan være alene.

Anonymkode: 5e80a...03b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det en selvfølge at hunden skal være med eieren sin på besøk? Jeg ønsker bare besøk av venninnen min, ikke hunden. I tillegg behandles den jo som et barn. Får sove i seng, spiser av fatet hennes ved bordet Osv 

Anonymkode: d3dc7...d2f

Ingen selvfølge!

Selv tar jeg med mine dersom det er venner/familie som aksepterer dette.

Jeg spør alltid!

Men som noen sa over her, det begrenser seg bare hvor lenge man kan bli på besøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er det en selvfølge at hunden skal være med eieren sin på besøk? Jeg ønsker bare besøk av venninnen min, ikke hunden. I tillegg behandles den jo som et barn. Får sove i seng, spiser av fatet hennes ved bordet Osv 

Anonymkode: d3dc7...d2f

Som hundeeier synes jeg ikke at hunder er en selvfølge å ta med. Hvis jeg skulle bort pleide jeg å spørre om det var greit (da hun var så liten at hun ikke burde være alene så lenge som hun kan nå), men oftest inviterte vennene meg hjem, med hunden. Er ikke alltid jeg vil ha andres hunder hjemme hos meg heller.  
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hunder, og jeg ville aldri tatt de med til noen uten å avklare at det var greit på forhånd. Og da også bare når det er helt nødvendig, som ved overnatting eller lignende. Det er heller ikke greit for meg at andre tar med sine hunder hjem til meg, og jeg synes det er en skikkelig uting å bare ta seg sånn til rette i andres hjem ... 

Anonymkode: ae269...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med meg hunden der jeg vet det er greit, dvs familie og andre hundefolk jeg kjenner. Hos venninner som ikke har noe spesielt forhold til hund så tar jeg ham ikke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal selvfølgelig spørre før man tar hunden sin med seg til andre, og så klart man skal få slippe å ha besøk av hunder om man ikke ønsker det! Snakk med venninnen din om dette, men husk at det ikke er sikkert at hun har mulighet til å komme på besøk uten hunden, og at du kanskje da må dra til henne. At hunden sover i sengen hennes har du derimot ingen ting med.. 

Anonymkode: 3448f...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...