AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 De er hos oss annenhver uke, 11 og 14. Veldig greie barn. Utenom en ting. De ukene de er hos mor kommer de ofte innom, opp til tre-fire ganger i uka, for å hente diverse.I det siste har de fått for seg at det er gøy å snike seg inn, liste seg stille innpå meg, og skremme meg med ett bøh! Jeg er skvetten av meg og veldig husredd i utgangspunktet og både jeg og far har sagt ifra tuuuusen ganger at de må slutte med dette. Men til ingen nytte. Dette gjør at jeg irriterer meg over barna før vi i det hele tatt har rukket å si hei til hverandre, og jeg makter ikke å være hyggelig etterpå.Jeg har nå vurdert å dra inn nøkler når de er hos mor og låse når jeg er alene i huset, slik at de på ringe på.. Men det er jo litt galt å dra fra barna nøkler til sitt eget hjem?.. Men når de ikke hører etter å slutter med dette så må det da være lov.. Det skal da ikke være nødvendig å sitte anspent i sitt eget hjem heller, i frykt for at noen skal komme å skremme deg? Anonymkode: 63ffd...1fc
Calleia Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 (endret) Jeg syntes det er en grei ting å lage avtaler før man kommer.Mine barn er hjertelig velkomne til meg når som helst, men jeg har sagt at jeg vil VITE før de kommer. Av mange grunner, men eksempelvis : om jeg løper rundt i undertøy, har gaver på stuebordet, har besøk de ikke skal vite om m.m.. Endret 16. desember 2015 av calleia 10
Gjest Badebuksa Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 (endret) Gå med en utrolig stygg maske. Når de skremmer deg benytter du skvettingen din til å skape et høyt brøl og løpe etter dem. Kan hende de bare synes det er gøy, da må du ty til plan B: vekke dem om natta med masken. Endret 16. desember 2015 av Badebuksa
HvittHus Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Så store barn skal kunne klare å ta imot beskjeder. Når de velger å fortsette å skremme sin stemor, er det helt greit at dette får konsekvenser en tid framover. 22
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #5 Skrevet 16. desember 2015 Barna er så glad i deg og synes du er morsom når du blir skremt. Det slutter først så snart du ikke har en etterreaksjon. Du får be mannen din om å sprade rundt naken slik de ikke bare kommer innom uten å sende mld? Anonymkode: 939c4...39b 8
ViljaH Skrevet 16. desember 2015 #6 Skrevet 16. desember 2015 Si fra at du skjønner de synes det er gøy, men du gjør ikke det overhodet. Nå har du forsøkt å sagt fra flere ganger uten å bli hørt - hvis det ikke stopper så må konsekvensen bli at du må inndra nøkler. Heller varsle konsekvens, så vil nok det hjelpe tror jeg. 10
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #7 Skrevet 16. desember 2015 Jeg syntes det er en grei ting å lage avtaler før man kommer.Mine barn er hjertelig velkomne til meg når som helst, men jeg har sagt at jeg vil VITE før de kommer. Av mange grunner, men eksempelvis : om jeg løper rundt i undertøy, har gaver på stuebordet, har besøk de ikke skal vite om m.m.. Samme her, ungene sender alltid sms når de kommer innom for å hente noe eller for å være i kjellerstua. Forøvrig ringer jeg alltid på hjemme hos moren min også da jeg var ung og bodde på hybel. Anonymkode: 4b3fd...3a7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #8 Skrevet 16. desember 2015 Jeg syntes det er en grei ting å lage avtaler før man kommer.Mine barn er hjertelig velkomne til meg når som helst, men jeg har sagt at jeg vil VITE før de kommer. Av mange grunner, men eksempelvis : om jeg løper rundt i undertøy, har gaver på stuebordet, har besøk de ikke skal vite om m.m.. Dette har vi tatt opp med mor flere ganger, da hun stort sett kjører dem hit.. Men dette går altså ikke inn. Ligger sikkert i slekta.. Anonymkode: 63ffd...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #9 Skrevet 16. desember 2015 Jeg hadde glatt tatt i fra de nøklene ja! Som det blir sagt over her; de er så store at de skal kunne ta i mot beskjeder. Når de ikke greier det så blir det konsekvenser. Konsekvenser er i dette tilfellet er å ta fra de nøklene. Her har de ikke nøkler, vi har kodelås på døren. Jeg hadde kjapt skiftet kode hvis det var slik her. Vi ser helst ikke at barna dropper innom for å hente ting uten at vi vet om det. Vi har kommet hjem til ulåst dør fordi guttungen glemte å låse etter seg (vi var ikke hjemme) Anonymkode: 7efa9...887
Gray Skrevet 16. desember 2015 #10 Skrevet 16. desember 2015 Hva med å kjøpe en sikkerhetslenke? Så slipper du å inndra nøkler og lage uro i familien på grunn av det Så setter du bare lenken på ytterdøren når dere er hjemme, da kommer de seg ikke lydløst inn i huset for å skremme livet av deg 30
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #11 Skrevet 16. desember 2015 Hva med å kjøpe en sikkerhetslenke? Så slipper du å inndra nøkler og lage uro i familien på grunn av det Så setter du bare lenken på ytterdøren når dere er hjemme, da kommer de seg ikke lydløst inn i huset for å skremme livet av deg Dette var et godt forslag synes jeg. Forstår ikke hvordan noen i det hele tatt kan finne på å ta ifra barna nøklene til hjemmet deres, eller å forlange å få vite før de kommer. Man bør da kunne komme og gå som man vil i sitt eget hjem, eller? Anonymkode: 708ea...826 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #12 Skrevet 16. desember 2015 Hva om dette hadde vært barn som har skremt sin biologiske mor (type tid på dagen de ikke er forventet å være hjemme, Evt. Barn som har flyttet ut) Si meg, hadde ikke dette fått konsekvenser?! Det tror jeg! Men siden det er snakk om en stemor, så må jo hun ta hensyn til barna og at de må få komme å gå som de vil og hvis de vil så må de jo få skremme henne! Stakkars skjøre skilsmissebarn!Hilsen stemor OG biomor! Anonymkode: 67379...a6d 10
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #13 Skrevet 16. desember 2015 Hva om dette hadde vært barn som har skremt sin biologiske mor (type tid på dagen de ikke er forventet å være hjemme, Evt. Barn som har flyttet ut) Si meg, hadde ikke dette fått konsekvenser?! Det tror jeg! Men siden det er snakk om en stemor, så må jo hun ta hensyn til barna og at de må få komme å gå som de vil og hvis de vil så må de jo få skremme henne! Stakkars skjøre skilsmissebarn!Hilsen stemor OG biomor!Anonymkode: 67379...a6dtakk for litt forståelse. Den ideen om lenke var en god idé, men jeg tenker at å gi dem konsekvenser ved å ta fra de nøklene en periode er like enkelt. De må jo tåle det når vi har sagt ifra mange ganger uten at de har sluttet med dette.. Anonymkode: 63ffd...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #14 Skrevet 16. desember 2015 Hva om dette hadde vært barn som har skremt sin biologiske mor (type tid på dagen de ikke er forventet å være hjemme, Evt. Barn som har flyttet ut) Si meg, hadde ikke dette fått konsekvenser?! Det tror jeg! Men siden det er snakk om en stemor, så må jo hun ta hensyn til barna og at de må få komme å gå som de vil og hvis de vil så må de jo få skremme henne! Stakkars skjøre skilsmissebarn!Hilsen stemor OG biomor!Anonymkode: 67379...a6dDu er nok kun stemor, ingen mor kaller seg selv biomor. Anonymkode: b305a...06c 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #15 Skrevet 16. desember 2015 De er hos oss annenhver uke, 11 og 14. Veldig greie barn. Utenom en ting. De ukene de er hos mor kommer de ofte innom, opp til tre-fire ganger i uka, for å hente diverse.I det siste har de fått for seg at det er gøy å snike seg inn, liste seg stille innpå meg, og skremme meg med ett bøh! Jeg er skvetten av meg og veldig husredd i utgangspunktet og både jeg og far har sagt ifra tuuuusen ganger at de må slutte med dette. Men til ingen nytte. Dette gjør at jeg irriterer meg over barna før vi i det hele tatt har rukket å si hei til hverandre, og jeg makter ikke å være hyggelig etterpå.Jeg har nå vurdert å dra inn nøkler når de er hos mor og låse når jeg er alene i huset, slik at de på ringe på.. Men det er jo litt galt å dra fra barna nøkler til sitt eget hjem?.. Men når de ikke hører etter å slutter med dette så må det da være lov.. Det skal da ikke være nødvendig å sitte anspent i sitt eget hjem heller, i frykt for at noen skal komme å skremme deg?Anonymkode: 63ffd...1fcBarna må få ferdes helt fritt i sitt eget hjem hos far! Du burde ikke være i lag med en som har barn om du ikke tåler at de alltid har et hjem hos sin far UANSETT. Barn har ikke "din og min uke": barn har sine egne behov og foreldrene må følge dette! Anonymkode: 2dd0b...e59 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #16 Skrevet 16. desember 2015 Hva om dette hadde vært barn som har skremt sin biologiske mor (type tid på dagen de ikke er forventet å være hjemme, Evt. Barn som har flyttet ut) Si meg, hadde ikke dette fått konsekvenser?! Det tror jeg! Men siden det er snakk om en stemor, så må jo hun ta hensyn til barna og at de må få komme å gå som de vil og hvis de vil så må de jo få skremme henne! Stakkars skjøre skilsmissebarn!Hilsen stemor OG biomor!Anonymkode: 67379...a6dHva sier bio-faren da? Anonymkode: 2dd0b...e59 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #17 Skrevet 16. desember 2015 Så store barn skal kunne klare å ta imot beskjeder. Når de velger å fortsette å skremme sin stemor, er det helt greit at dette får konsekvenser en tid framover. Kreativt av barna å skremme fars kjæreste. Hun høres lett-skremt ut...Barnas hjem er alltid hos far. Kjærester byttes ut men barna består. Låser TS dørene i barnas eget hjem hos sin far risikerer hun at barna knuser glass og bryter seg inn. Anonymkode: 2dd0b...e59
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #18 Skrevet 16. desember 2015 Du er nok kun stemor, ingen mor kaller seg selv biomor. Anonymkode: b305a...06cO du store orakel, som er allvitende....Jeg har strekkmerkene og løs bekkenmuslulatur som motbeviser det. Tro det eller ei! Makan til kverulanter. Anonymkode: 67379...a6d 12
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #19 Skrevet 16. desember 2015 Barna må få ferdes helt fritt i sitt eget hjem hos far! Du burde ikke være i lag med en som har barn om du ikke tåler at de alltid har et hjem hos sin far UANSETT. Barn har ikke "din og min uke": barn har sine egne behov og foreldrene må følge dette! Anonymkode: 2dd0b...e59TS har da ikke sagt noe om at de ikke får det?? Det er vel selve skremmingen her som er problemet, noe som er respekløst og totalt meningsløst. Det kan faktisk få fatale konsekvenser å skremme livet av folk - bokstavelig talt. Og nei, dette er ikke noe TS verken må tåle eller trenger å finne seg i.Hva er dette tullet med at ''biomødre'' & ''stemødre'' må slenge dritt til og om hverandre i hver tråd som opprettes? Mye bitterhet ute og går? Seriøst; ta dere sammen. Den parten det til syvende og sist går utover er barna.Sikkerthetslenke var en god idé Anonymkode: 54692...686 15
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #20 Skrevet 17. desember 2015 O du store orakel, som er allvitende....Jeg har strekkmerkene og løs bekkenmuslulatur som motbeviser det. Tro det eller ei! Makan til kverulanter. Anonymkode: 67379...a6dMen du har altså ikke omsorgen for egne barn, og kan dermed ikke uttale deg som mor.Eller visste du kanskje ikke hva det betydde? En biomor er det samme som en donor, enten har du vært surrogat, adoptert bort barnet eller donert egg. Så hvis du har omsorgen for barna dine og har deltatt i dems liv er du ikke en biomor, da er du en mor. Anonymkode: b305a...06c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå