AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #1 Skrevet 16. desember 2015 Jeg har nettopp fått ny jobb, og arbeidsgiveren sa at hun skal "sende meg turnus" i løpet av dagen. Hva betyr det? Altså at hun skal sende meg vaktliste? Stusset litt på begrepet "turnus" Anonymkode: 31862...055
reiseglad Skrevet 16. desember 2015 #2 Skrevet 16. desember 2015 Turnus er det samme som en arbeidsplan. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #3 Skrevet 16. desember 2015 Har du aldri hørt om turnusarbeid? Nordsjøarbeidere, blålysyrker og mange andre jobber turnus. Det vil si vakter som ikke er 8-16 hver dag, men også innebærer helgearbeid, kvelds/nattskift og man kan f.eks jobbe fire uker på og fire uker av.Du får tilsendt en oversikt over vaktene dine. Det er en oversikt over jobb- og fridager. Du dkal vite minst 14 dager på forhånd når du skal jobbe (også vaktendring). Det er endel regler rundt turnusjobb, så sørg for å sette deg inn i dem, da mange ferskinger utnyttes. Anonymkode: 83d69...8da
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #4 Skrevet 16. desember 2015 Har du aldri hørt om turnusarbeid? Nordsjøarbeidere, blålysyrker og mange andre jobber turnus. Det vil si vakter som ikke er 8-16 hver dag, men også innebærer helgearbeid, kvelds/nattskift og man kan f.eks jobbe fire uker på og fire uker av.Du får tilsendt en oversikt over vaktene dine. Det er en oversikt over jobb- og fridager. Du dkal vite minst 14 dager på forhånd når du skal jobbe (også vaktendring). Det er endel regler rundt turnusjobb, så sørg for å sette deg inn i dem, da mange ferskinger utnyttes.Anonymkode: 83d69...8daJeg har hørt om turnusarbeid, men har aldri helt skjønt hva det egentlig er. Jeg skal jobbe på et treningssenter, hvilke regler gjelder her..? Trodde det var vanlige vakter jeg, enten tidlig, mellom eller sen. Anonymkode: 31862...055
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #5 Skrevet 17. desember 2015 Jeg har hørt om turnusarbeid, men har aldri helt skjønt hva det egentlig er. Jeg skal jobbe på et treningssenter, hvilke regler gjelder her..? Trodde det var vanlige vakter jeg, enten tidlig, mellom eller sen. Anonymkode: 31862...055Det er jo nettopp det som er turnus, at du jobber dag (tidlig) eller ettermiddag/kveld (sent). I en turnus så går dette om hverandre i løpet av uken. Anonymkode: 07f99...250
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå