AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #61 Del Skrevet 17. desember 2015 jeg begynner å våkne opp heter det 😃 hehe takk for svar. da klarer du i fremtiden å luke ut dårlig mannfolk for din egen del 👍 ingen skal måtte godta eller finne seg i noe sånt, verken du eller konen.. Anonymkode: 139de...d44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meline37 Skrevet 17. desember 2015 Forfatter #62 Del Skrevet 17. desember 2015 (endret) da klarer du i fremtiden å luke ut dårlig mannfolk for din egen del 👍 ingen skal måtte godta eller finne seg i noe sånt, verken du eller konen.. Anonymkode: 139de...d44Ja, men her var det heldigvis bare vennskap fra min side... Jeg så kun sånn på det, men men... en ting har jeg erfart: det er at mannfolk er ute etter mer enn vennskap når de først vil noe... Jeg har også vært i en annen situasjon før der jeg aksepterte å være nummer 3, etter en eks av typen min, og vennene. Eksen var nummer 1, vennene nummer 2, og jeg nummer 3 sa han.... Jeg var jo dum og akspterte det... Det var jo dømt til å gå ille, og det gjorde det. Gjelder å bruke fornuften. Jeg så det selv, men jeg brukte ikke fornuften. . Man skal ikke la seg bli behandlet som skit... ! og man skal heller ikke bidra til at andre blir behandlet som skit! Endret 17. desember 2015 av Meline37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 17. desember 2015 #63 Del Skrevet 17. desember 2015 Unnskyld meg, men du er snart 40 år, og må opprette en tråd om dette fordi du ikke forstår selv hvor feil dette er? Utrolig.Anonymkode: 980f2...ff340 år? Nei, da er det på tide å innse at dette ikke er riktig. Vennskap på tvers av kjønn i den alderen betinger alltid noe mer enn vennskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meline37 Skrevet 17. desember 2015 Forfatter #64 Del Skrevet 17. desember 2015 (endret) 40 år? Nei, da er det på tide å innse at dette ikke er riktig. Vennskap på tvers av kjønn i den alderen betinger alltid noe mer enn vennskap. Det tenker jeg og..... Tror at de som har et venneforhold i min alder, ... da er det noe mer.... Da er det både sex og vennskap. For ingen menn vil ha vennskap med en dame uten sex. Så ja , jeg er inne på den tanken. Jeg tror at han vil ha et vennskap med sex. Og jeg tror at min eks hadde et vennskap med sex med den andre damen han hadde kontakt med da vi var sammen. Så det er bare å våkne opp å innse realitetene samt å slutte å leve i en urealistisk drømmeverden... Endret 17. desember 2015 av Meline37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #65 Del Skrevet 17. desember 2015 Sånn er livet. Man gifter seg, blir samboere, får barn... (ikke nødvendigvis i nevnt rekkefølge)Og noen hensyn til partneren sin må man bare ta. Det handler om respekt og lojalitet ovenfor hun han er sammen med. Hun aksepterer ikke deres vennskap, med god grunn, og det burde nok dere begge respektere, i og med at de nå skal få barn sammen. Partneren hans er usikker på seg selv, og da skal ikke han få lov til ha venner. Synes det er tåpelige, kvinner er noen rare dyr. i et forhold så skalde ha "all" makt. Hadde jeg vært ts så hadde jeg bedt vennen, samboeren og den felles bekjente. Forholdet hans vil ta slutt før eller siden hvis hun skal bestemme hvem han skal få som venner.Ikke erdet synd på den gravide samboer heller, mannen har ikke gjort noe galt. Anonymkode: cdbab...bc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2015 #66 Del Skrevet 17. desember 2015 Partneren hans er usikker på seg selv, og da skal ikke han få lov til ha venner. Synes det er tåpelige, kvinner er noen rare dyr. i et forhold så skalde ha "all" makt. Hadde jeg vært ts så hadde jeg bedt vennen, samboeren og den felles bekjente. Forholdet hans vil ta slutt før eller siden hvis hun skal bestemme hvem han skal få som venner.Ikke erdet synd på den gravide samboer heller, mannen har ikke gjort noe galt.Anonymkode: cdbab...bc4Hun er usikker, med god grunn. Han driver på bak ryggen og skjuler et potensielt elsker/elskerinneforhold. Så klart man merker sånt, og ikke vil tillate noe man vet ikke er innenfor forholdets grenser... Er ikke normalt i den alderen å ha "jente"-og "gutte"venner utenfor forhold. Jo, mannen har gjort noe galt. Leser du hele tråden, ser du alt han har sagt og gjort til denne "venninnen". Så klart det der blir feil. Å skrive et dikt til en annen og skrive at hun er det største som har hendt henne, mens han har en gravid stakkar samboer hjemme... Neida, mannen har ikke gjort noe galt han. Anonymkode: f6a7c...741 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 17. desember 2015 #67 Del Skrevet 17. desember 2015 Hun er usikker, med god grunn. Han driver på bak ryggen og skjuler et potensielt elsker/elskerinneforhold. Så klart man merker sånt, og ikke vil tillate noe man vet ikke er innenfor forholdets grenser... Er ikke normalt i den alderen å ha "jente"-og "gutte"venner utenfor forhold. Jo, mannen har gjort noe galt. Leser du hele tråden, ser du alt han har sagt og gjort til denne "venninnen". Så klart det der blir feil. Å skrive et dikt til en annen og skrive at hun er det største som har hendt henne, mens han har en gravid stakkar samboer hjemme... Neida, mannen har ikke gjort noe galt han. Anonymkode: f6a7c...741Meg over her, ble som anonymbruker av uviss grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meline37 Skrevet 18. desember 2015 Forfatter #68 Del Skrevet 18. desember 2015 Partneren hans er usikker på seg selv, og da skal ikke han få lov til ha venner. Synes det er tåpelige, kvinner er noen rare dyr. i et forhold så skalde ha "all" makt. Hadde jeg vært ts så hadde jeg bedt vennen, samboeren og den felles bekjente. Forholdet hans vil ta slutt før eller siden hvis hun skal bestemme hvem han skal få som venner.Ikke erdet synd på den gravide samboer heller, mannen har ikke gjort noe galt.Anonymkode: cdbab...bc4Jeg setter i alle fall pris på at han viser meg at jeg betydde noe.... Men noe fysisk med han vil jeg ikke... Men venner kan jeg være så lenge jeg distanserer det fysiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meline37 Skrevet 18. desember 2015 Forfatter #69 Del Skrevet 18. desember 2015 (endret) Partneren hans er usikker på seg selv, og da skal ikke han få lov til ha venner. Synes det er tåpelige, kvinner er noen rare dyr. i et forhold så skalde ha "all" makt. Hadde jeg vært ts så hadde jeg bedt vennen, samboeren og den felles bekjente. Forholdet hans vil ta slutt før eller siden hvis hun skal bestemme hvem han skal få som venner.Ikke erdet synd på den gravide samboer heller, mannen har ikke gjort noe galt.Anonymkode: cdbab...bc4Jeg ville ikke vært damen hans, og jeg er helt imot at han skriver på den måten han gjør til meg. Men .... han kan faktisk være glad i damen sin selv om han gjør det. Jeg vil aldri være en som gjør slik at forholdet hans tar slutt. Jeg vil ikke ha sex med hans mens han er i forhold, men jeg skriver høflig og hyggelig tilbake om alt man kan skrive til en venninne. Kommer til å kommentere til han om det kan være bedre at vi kutter kontakten pga damen hans og situasjonen. men dersom han føler for å ha en venn å skrive til så kan han skrive til meg, men jeg kommer til å være streng på det. Han får ingen fysisk kontakt eller emosjonell forholdstypekontakt så lenge han er i par. Som sagt: Jeg vil aldri være en som sårer damen hans, og jeg vil ikke bidra til det. Jeg tar det som et kompliment at han aldri mistet "følelsene" for meg.... Og at han kunne skrive at jeg er den jenten i livet han aldri glemmer. Men jeg holder meg vennskapelig .. som om han er en nabo.. til situasjonen.For å se det positive... så er det godt å vite at han synes at jeg er en bra dame uansett. Endret 18. desember 2015 av Meline37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 18. desember 2015 #70 Del Skrevet 18. desember 2015 Tråden ryddet for ryktespredning Bond, forumansvarlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kriska Skrevet 18. desember 2015 #71 Del Skrevet 18. desember 2015 Det er helt ok med en vennerelasjon DERSOM du får hilse på konen hans og at de to som par kan ha deg som venn. At han går bak ryggen hennes for å være din venn er bare usmakelig og mest sannsynlig gjør han det fordi konen har sagt at "han ikke får lov.." Det å ikke "få lov" trigger ofte enkelte mennesker til å gjøre nettopp det de ikke får lov til.. PErsonlig synes jeg han oppfører seg som litt mer enn en venn mot deg, og det sier ganske mye om han som person. Du bør kanskje være den voksne og fortelle han at dette ikke er ok dersom han ikke kan introdusere deg for konen også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. desember 2015 #72 Del Skrevet 18. desember 2015 Jeg datet en mann da jeg var bare 18 år. Det er 20 år siden. Han var en flott mann, men jeg var ikke moden den gangen, og klarte å dumpe han.... Han var min første date. For meg var han spesiell, og jeg glemte han aldri.20 år etter tar han kontakt med meg, fordi vi hadde en felles bekjent. Vi sendte smser til hveandre, og vi var ganske like, og det har vært kjempekoselig å skrive litt smser som venner til hveandre. Vi skriver som venner. Men han har en kone, og de venter et barn... og jeg føler meg helt idiot som har han som en smsvenn.... Vi møttes en gang bare for å hilse på hveandre da han var i byen , og skulle på et utested med noe fra jobben sin. Fyren var kjempehyggelig og så veldig fin ut. En flott fyr. Hyggelig og livlig var han og.Vi har skrevet mye om situasjoner i livet til hveandre. Vi begge har hatt vanskelige situasjoner på sett og vis. Vi begynte å betro oss til hveandre om vanskelige situasjoner i livet. Vi snakker om alt mulig.I dag hadde han ligget et dikt i postkassen min, - for å minne på hvordan vi traff hveandre før første date.. og det var gjennom et dikt i avisen... som han hadde skrevet. Og han var så snill og ga meg et dyrt gavekort på flotte butikker... fordi han følte at jeg hadde hatt det ganske tøfft i det siste, og han ville bare glede meg litt. Han vet at jeg gikk på en knekk etter et brudd med en annen. Noe han vet jeg sliter litt med. Han sier at selv om han er i forhold nå, så stoppet han aldri å tenke på meg. Og at han vil ha meg som venn i livet sitt. For han mener at damer og menn kan være venner. Det er jeg faktisk enig i , selv om dette kan virke litt flørtende ut, og dumt ut... så ... har jeg ikke mange venner, og han er hyggelig å prate med.Hvordan hadde dere forholdt dere til denne situasjonen? Synes dere at jeg er dum som har kontakt med han bak damens rygg? Bør jeg bryte? Han tør ikke å si noe til damen om at vi har kontakt for det sier han at hun ikke vil like. Hun vet om at jeg er en tidligere date av han sier han, og han får ikke lov å prate med meg av henne egentlig. Jeg ønsker å beholde han som venn. Synes det er fælt å bryte fordi han er av det andre kjønn, siden han er så hyggelig og snill. Hva tenker dere om dette? Jeg synes på ingen måte du skal bryte kontakten med han, men om han har kontakt med deg bak "damas rygg" og egentlig ikke får lov til å prate med deg, kan det være han legger mer i dette enn du gjør. En annen ting er jo at det er helt idiotisk av dama hans å si at han ikke får lov til å prate med deg! Altså selvom dere har en fortid sammen, må hun jo akseptere at han snakker med de han selv ønsker. Dette virker litt som en sjalu dame, spør du meg. Men for å ikke lage noe bråk eller misforståelser, ville jeg sagt til han at han måtte være ærlig ovenfor dama, om jeg var i din situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meline37 Skrevet 18. desember 2015 Forfatter #73 Del Skrevet 18. desember 2015 (endret) Det er helt ok med en vennerelasjon DERSOM du får hilse på konen hans og at de to som par kan ha deg som venn. At han går bak ryggen hennes for å være din venn er bare usmakelig og mest sannsynlig gjør han det fordi konen har sagt at "han ikke får lov.." Det å ikke "få lov" trigger ofte enkelte mennesker til å gjøre nettopp det de ikke får lov til.. PErsonlig synes jeg han oppfører seg som litt mer enn en venn mot deg, og det sier ganske mye om han som person. Du bør kanskje være den voksne og fortelle han at dette ikke er ok dersom han ikke kan introdusere deg for konen også.For meg er det ikke viktig å ha en vennerelasjon med han. For meg er det viktigere å finne kjærligheten, og en mann som vil leve med meg for alltid. Men i det siste så har jeg ikke orket å gjøre noe for å finne meg en.Jeg skrev med han som en venn, uten motiver for noe sexuellt eller noe annet. Men selvfølgelig: hvis han ble singel hva da? Ja, da hadde alt vært en annen sak, men jeg vil ikke bidra til å dra han ut av forholdet. Jeg skal ta dette opp med han på en melding. Forklare han situasjonen. Han har skrevet om dette til meg før. Han har fortalt at han føler at situasjonen er kjedelig, for han vil på en side være med meg for han føler at meg og han er mer like som personer og jeg er en forelskelse som aldri ble glemt, og på en annen side så er han altfor glad i damen sin. Men han har ikke lyst å miste kontakten og miste meg ut av livet sitt igjen... Men jeg vet at å prate sånn til meg er å gå for langt.Det spesielle er at denne mannen tilhørte en spesiell seriøs sekt, noe han er født ufrivillig under, som hadde ganske strenge regler både på sex, emosjonelle saker, og utroskap, men han har meldt seg ut av den sekten. Han er enig med mange av verdiene til sekten, men han følger de ikke selv sier han.Jeg setter veldig pris på at han viser meg den interessen, men samtidig så holder jeg meg kjølig til det, og jeg skriver kun som en venn hyggelig tilbake en gang i blant, som om han er en nabo. Jeg ønsker ikke å innvolvere meg i en opptatt mann, mer enn å prate med han som en venn / nabo. Men vet at det er nok feil ovenfor damen hans, men så lenge jeg distanserer kontakten så bidrar ikke jeg med noe mer. Ingen fysisk kontakt... det er viktig - og det blir det ikke med en som er i forhold! Endret 18. desember 2015 av Meline37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meline37 Skrevet 18. desember 2015 Forfatter #74 Del Skrevet 18. desember 2015 (endret) Jeg synes på ingen måte du skal bryte kontakten med han, men om han har kontakt med deg bak "damas rygg" og egentlig ikke får lov til å prate med deg, kan det være han legger mer i dette enn du gjør. En annen ting er jo at det er helt idiotisk av dama hans å si at han ikke får lov til å prate med deg! Altså selvom dere har en fortid sammen, må hun jo akseptere at han snakker med de han selv ønsker. Dette virker litt som en sjalu dame, spør du meg. Men for å ikke lage noe bråk eller misforståelser, ville jeg sagt til han at han måtte være ærlig ovenfor dama, om jeg var i din situasjon.Han sier at hun er en ganske bestemt type dame. Hun er også veldig sjalu. Han sier alt mulig som er helt vannvittig at hun gjør,,.... men hun gjør mye for å ikke miste han... Gjør veldig mye for han. Hun har sagt til han at hun er livredd for at han har øyne for andre damer og at hun er redd for at han stikker. Han føler at hun trenger han, og sier at av og til så har han følt at forholdet hans var feil. Men han er altfor glad i henne for å gå i fra henne. Og han sier at verden vil rase sammen for henne hvis han går, for hun er så forelsket og glad i han. Nei huff.... jeg distanserer meg.... og jeg skriver bare som en nabo tilbake. Orker ikke å være en del av deres drama. Jeg forstår at hun kan føle sjalusi... for 20 år siden datet vi hverandre, ingen sex, ingen kyss... men vi har jo datet hveandre og jeg dumpet han for jeg var så ung og var usikker av meg. Jeg glemte han aldri. Han var min første date i livet mitt. Han er penere enn de fleste på hans alder. Ser veldig bra ut men jeg legger ikke noe i kontakten. Ser på han som en nabo for han er jo opptatt. Men det er forståelig at damen hans kan føle sjalusi. Faktisk er historien vår ganske lik denne... men det tragiske er at han er i forhold, og jeg er kjølig til situasjonen og ser på han som en nabo. Blander meg ikke inn i opptatte menn... : Endret 18. desember 2015 av Meline37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #75 Del Skrevet 19. desember 2015 Jeg har ikke i tankene at meg og han skal bli et par. Hvis han var singel så hadde saken vært en annen. Men han er ikke singel.Jeg valgt å se på han som en venn. Men forstår på dere at jeg virker ut som en drittsekk som har kontakt med han , selv om jeg vet at hun er imot det, og ikke vet om det. Men jeg tenker at når vi ikke har sex eller noe sånnt, så er det ikke utroskap. Men jeg forstår de som tenker at jeg er en drittsekk i denne situasjonen. Føler meg sånnJeg har for ikke så mange måneder siden vært i et forhold der typen min hadde kontakt og møtte eksen sin. Han sa at de kun var venner, og at jeg ikke fikk ødelegge det. Hvis jeg krevde noe annet så ville han ikke ha forhold lengre med meg. Han gjorde som han ville sa han. Jeg aksepterte vennskapet hans med henne selv om jeg var usikker. Nå har jeg en lignende situasjon... der jeg er venner med min tidligere date.... som igjen har en dame som ikke vil like det... . Ikke enkelt.... Bare gi meg tips til hvordan jeg skal håndtere det, og råd om hva dere synes.For å være helt ærlig, så synes jeg det virker veldig som om du prøver å rettferdiggjøre det såkalte "vennskapet" deres; at du ønsker at noen her ikke skal skrive at det går greit. At det er etisk riktig, og at du ikke har noe ansvar oppi alt dette. Du har fått en del svar allerede, men slik jeg ser det tar du ikke til deg det som blir skrevet. Du spør bare videre om vi kan komme med råd. Jeg skal ikke være dømmende i forhold til at du har havnet i denne situasjonen, ettersom vi alle bare er mennesker. Jeg vil derimot be deg om å stille deg selv følgende spørsmål:* Hadde jeg opprettet et nytt emne inne på kvinneguiden en lørdagskveld om situasjonen, dersom det egentlig ikke var noen "situasjon"? * Dersom DU var den gravide dama hans; ville det faktum at den vordende pappaen og hans tidligere flørt kalte hverandre "venner" betydd noe i den store sammenhengen dersom du også hadde fått vite at han hadde fortalt henne at han aldri hadde kommet helt over henne? * Du har opplevd noe av det samme før. Føltes det vennskapelig? Come on! Anonymkode: b4841...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå