Gå til innhold

Skal du se Star Wars The Force Awakens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, jeg og har passert 30 når siste film kommer ut :O

Har bestilt billetter nå, gleder meg! Jeg så forøvrig filmene i HELT feil rekkefølge, nemlig først Episode I, derretter VI, II, IV, V og III. Men startet vel da jeg var så liten at jeg ikke skjønte stort likevel, syntes bare det var fascinerende og kult. De gamle har jeg sett mange ganger, men nå vurderer jeg å gi de tre siste en ny sjanse ;) Problemet med å se alle så tett er at jeg henger meg litt opp i plotholes og ting som egentlig ikke gir mening, men digger'e læll! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gidder ikke å se den!

Anonymkode: 5d9a3...7e4

Skrevet

Bare å vente til 2018 og til slutt 2021 :) Uff, vil være 30 da :P 

Anonymkode: 1b8bc...9fd

Episode 8 kommer i 2017

Episode 9 kommer i 2019

Skrevet

Hjelp, jeg og har passert 30 når siste film kommer ut :O

Bare ungdommen jo. Jeg kommer til å være nærmere 60 :fnise: 

Skrevet

Bare ungdommen jo. Jeg kommer til å være nærmere 60 :fnise: 

Hehe, og jeg som tenker jeg kommer til å være steingammel når jeg passerer 30! :fnise:

Neida. Men fortsatt litt rart å tenke på. Men nå kom det jo litt ny informasjon i tråden, så da vil jeg fortsatt være i mine ville og uansvarlige tyveår når den siste kommer :D 

Skrevet

Hehe, og jeg som tenker jeg kommer til å være steingammel når jeg passerer 30! :fnise:

Neida. Men fortsatt litt rart å tenke på. Men nå kom det jo litt ny informasjon i tråden, så da vil jeg fortsatt være i mine ville og uansvarlige tyveår når den siste kommer :D 

Jeg tenkte på samme måte etter The return of the Jedi, -men da tenkte jeg i grunnen også at det var slutt og at de øvrige planlagte trilogiene aldri ville bli laget. Da de tre første kom på nittitallet så var det bare å sparke seg ut av godstolen og komme seg på kino selv om man var Methusalem på over 30 :ler: .

Dermed kan jeg naturligvis ikke gi meg nå.

Skrevet

Jeg tenkte på samme måte etter The return of the Jedi, -men da tenkte jeg i grunnen også at det var slutt og at de øvrige planlagte trilogiene aldri ville bli laget. Da de tre første kom på nittitallet så var det bare å sparke seg ut av godstolen og komme seg på kino selv om man var Methusalem på over 30 :ler: .

Dermed kan jeg naturligvis ikke gi meg nå.

Selvfølgelig skal du ikke det! Dette blir jo gøy! Hadde vært gøy å delta i den første Star Wars-bølgen. Jeg var vel 8-9 da episode I kom ut, og alle kidsa digga det fordi alt så så kult ut, mens alle storesøsken og foreldre sa de var kjempedårlige sammenlignet med de opprinnelige. Så da måtte man jo bare se de originale selv da, og være helt enige i at de nye var crap (men egentlig synes at de var kule) ;) 

Skrevet (endret)

Selvfølgelig skal du ikke det! Dette blir jo gøy! Hadde vært gøy å delta i den første Star Wars-bølgen. Jeg var vel 8-9 da episode I kom ut, og alle kidsa digga det fordi alt så så kult ut, mens alle storesøsken og foreldre sa de var kjempedårlige sammenlignet med de opprinnelige. Så da måtte man jo bare se de originale selv da, og være helt enige i at de nye var crap (men egentlig synes at de var kule) ;) 

Næh, gir meg ikke så lett. Jeg synes de nye også var fine, men på en annen måte enn de første. Sett i lys av tiden de eldste ble laget i så var de fantastiske. Nå som teknologien har utviklet seg så mye så ser man jo at de er gamle, men da de kom så var konseptet med romskipet som kommer inn "over" deg i kinosalen nytt og det gav frydefulle grøsninger i ryggmargen. Likevel synes jeg til og med nå at de gamle filmene har holdt seg forbausende bra, når man tenker på hvor gamle de faktisk er. 

Endret av Cata
Skrevet

Næh, gir meg ikke så lett. Jeg synes de nye også var fine, men på en annen måte enn de første. Sett i lys av tiden de eldste ble laget i så var de fantastiske. Nå som teknologien har utviklet seg så mye så ser man jo at de er gamle, men da de kom så var konseptet med romskipet som kommer inn "over" deg i kinosalen nytt og det gav frydefulle grøsninger i ryggmargen. Likevel synes jeg til og med nå at de gamle filmene har holdt seg forbausende bra, når man tenker på hvor gamle de faktisk er. 

Ja, de holder seg forbausende bra! Til tross for at noen asteroider i virkeligheten var poteter :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Ja, de holder seg forbausende bra! Til tross for at noen asteroider i virkeligheten var poteter :fnise:

Jeg elsker det faktum! :fnise: Det er så utrolig mye historie bak filmene, hvordan de lagde scenene osv. Utrolig fascinert av alt arbeidet bak det

Skrevet

Har lyst men ingen å gå med. Så blir vel til at jeg venter til den kommer på blu-ray. Så jeg må være flink med å ikke få med meg noen spoilers framover hehe.

Anonymkode: 69500...4fe

Skrevet

Ja, tror det blir til det. Den har fått overveldende god kritikk.

Skrevet

Jeg elsker det faktum! :fnise: Det er så utrolig mye historie bak filmene, hvordan de lagde scenene osv. Utrolig fascinert av alt arbeidet bak det

Også morsomt å tenke på at det fancy gulvet i fengselsområdet på dødsstjernen i realiteten var bruskasser som var snudd på hodet. :laugh:

Skrevet

Hæ? Det har jeg aldri fått med meg. Var overbevist om at de var av pappmaché. :fnise:

Skrevet

Har akkurat sett den, det var veldig god :)

*spoiler*

Darth Vader dør

Anonymkode: 88fb1...bcb

Skrevet

Helt enig! Jeg tenker faktisk ikke at det er utdatert når jeg ser filmene i dag, selv om de nye så klart er langt mer avanserte:) 

Hæ? Det har jeg aldri fått med meg. Var overbevist om at de var av pappmaché. :fnise:

I lys av utålmodigheten på siste film så jeg masse fun facts-videoer på youtube :P Var visst en og annen rødbete og om jeg ikke tar helt feil!

Skrevet

Helt enig! Jeg tenker faktisk ikke at det er utdatert når jeg ser filmene i dag, selv om de nye så klart er langt mer avanserte:) 

I lys av utålmodigheten på siste film så jeg masse fun facts-videoer på youtube :P Var visst en og annen rødbete og om jeg ikke tar helt feil!

Det ligger noen gode dokumentarer også hvor George Lucas forteller om sånne ting, sykt vittig :) 

Skrevet
Den 17. desember 2015 at 7.58, Sheltay Retrac skrev:

Så den tidlig i går og skal ihvertfall se den et par ganger til før jul. :)

Hvis man ikke har sett filmene før, anbefaler jeg å se i rekkefølgen 4-6, så gå på kino og se 7, og så gå hjem og se 1-3.

Nesten enig, bare at jeg foreslår å droppe alt etter siste komma 😊

Skrevet
12 minutter siden, Kenta skrev:

Nesten enig, bare at jeg foreslår å droppe alt etter siste komma 😊

1-3 er best

Anonymkode: 1b8bc...9fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...