Gå til innhold

Skal du se Star Wars The Force Awakens?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden .. men: Jeg har ikke sett en eneste S.W-film.. Hvilken rekkefølge bør jeg se de i, om jeg skal se alle? Har fått så ulike tips..  

Jeg ville tatt 4-6 og så 1-3. Men har egentlig ikke så mye å si for å være ærlig.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Urg, jeg får bare ikke til å like de filmene. Bmir nok til å se den når den kommer ut på film

Skrevet

Jeg ville tatt 4-6 og så 1-3. Men har egentlig ikke så mye å si for å være ærlig.

Takk for svar.  Har jo lyst til å se de.. Men har ikke kommet så langt enda.. :laugh:

Skrevet

Har sett den, syns den var knallbra! 

Skrevet (endret)

Endte opp med å booke meg inn på en vennegjengkinotur uten å dobbeltsjekke at mannen min kunne bli med, men han skal reise bort, så da ender jeg opp med to visninger; først i 2D i morgen med min kjære, og så i 3D på søndag :P

I kveld skal vi se The Empire Strikes back (og kanskje Return of the Jedi hvis det ikke blir for sent) :)

Endret av Anoia
  • Liker 1
Skrevet

Endte opp med å booke meg inn på en vennegjengkinotur uten å dobbeltsjekke at mannen min kunne bli med, men han skal reise bort, så da ender jeg opp med to visninger; først i 2D i morgen med min kjære, og så i 3D på søndag :P

I kveld skal vi se The Empire Strikes back (og kanskje Return of the Jedi hvis det ikke blir for sent) :)

Hvordan er det med 3D kino? Sitter man med 3D briller? 

Anonymkode: 1b8bc...9fd

Skrevet

Har sett den, syns den var knallbra! 

Skal du se de 2 neste episodene de neste 6 årene?

Skrevet

Burde vel se den først filmen først og episode 6 sist for å se historien i riktig rekkefølge 

Skrevet

Nei. Star Wars er barnefilmer med éndimensjonale pappfigurer, dårlig manus og forutsigbare, kjedelige svart/hvitt-plott uten nerve eller interessante temaer. Dessuten liker jeg ikke dagens CGI. Det ser billig og falskt ut, og animatørene og modellørene er udugelige amatører. Gammeldagse spesialeffekter, fra tiden før dataalderen, var ofte bedre enn mye av det som vises i dag. Men noen filmer fra tidlig nittitall, særlig Jurassic Park 1, inneholdt vesentlig bedre CGI enn alt som er produsert siden. 

Kan legge til at jeg begynte å se Abrams' første Star Trek-film, den fra 2009, og den var så bedriten og tullete at jeg bare måtte slå av. 

Og jeg er fan av Star Trek: The Next Generation (den ene TV-serien), så problemet lå ikke i selve universet, men i den elendige regissøren og det råtne manuset. 

Morsom du 

Skrevet

Minst tre ganger, om kvaliteten er på det nivået jeg forventer :P

3 ganger? Dyr vane :P 

Skrevet

Jeg skal definitivt se den! Har ikke kjempehastverk med å komme meg til kinosalen, men kunne gjerne tenke meg å se den før jul :)Har sett de gamle mange ganger, de nye har jeg i grunnen bare sett en gang hver. Elsker universet, så da lar jeg bare tidvis corny manus og huller i historien være. 

Skrevet

Skal du se de 2 neste episodene de neste 6 årene?

Selvsagt :)

Skrevet

3 ganger? Dyr vane :P 

Tror jeg greier å påspandere meg 300kr i løpet av et par måneder :) 

• Liker 1
Skrevet

Skal se den på søndag! :biggrin:

Skrevet

Ikke for å kuppe tråden .. men: Jeg har ikke sett en eneste S.W-film.. Hvilken rekkefølge bør jeg se de i, om jeg skal se alle? Har fått så ulike tips..  

For å forstå essensen i hele historien ville jeg startet med den fjerde filmen som ble laget, og så de to neste etter det før du begynner på filmene fra 70/80tallet. 

Rekkefølgen blir altså:

Star wars I the phantom menace

star wars II attacked of the clones

star wars III revenge of the sith

star wars IV a new hope

star wars V the empire strikes back 

star wars VI return of the jedi

og så den som er på kino nå til slutt.

eneste som er litt kjipt for de som ikke har sett det før og derfor ikke har samme nostalgien for de gamle filmene er jo at "kvaliteten" på måten filmene er laget går jo nedover og liksom fra ny til gammel, litt uvant kanskje, men du venner deg til det i løpet av den første gamle filmen, tror jeg 

skal se den på kino, sikkert to ganger, men venter til det har gått litt tid, tar det med ro :) selv om jeg har gledet meg til dette en stund!!

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt :)

Innså akkurat, innen den tredje filmen kommer vil jeg være 30 år :sjokkert: :P

Skrevet

For å forstå essensen i hele historien ville jeg startet med den fjerde filmen som ble laget, og så de to neste etter det før du begynner på filmene fra 70/80tallet. 

Rekkefølgen blir altså:

Star wars I the phantom menace

star wars II attacked of the clones

star wars III revenge of the sith

star wars IV a new hope

star wars V the empire strikes back 

star wars VI return of the jedi

og så den som er på kino nå til slutt.

eneste som er litt kjipt for de som ikke har sett det før og derfor ikke har samme nostalgien for de gamle filmene er jo at "kvaliteten" på måten filmene er laget går jo nedover og liksom fra ny til gammel, litt uvant kanskje, men du venner deg til det i løpet av den første gamle filmen, tror jeg 

skal se den på kino, sikkert to ganger, men venter til det har gått litt tid, tar det med ro :) selv om jeg har gledet meg til dette en stund!!

Veldig uenig!

4-6 forklarer essensen i historien fint på egen hånd, og jeg tror man setter bedre pris på dem om man ser dem først, så 1-3 etterpå.

Det er uansett rekkefølgen Yoda ville ha valgt ;)

• Liker 1
Skrevet

Veldig uenig!

4-6 forklarer essensen i historien fint på egen hånd, og jeg tror man setter bedre pris på dem om man ser dem først, så 1-3 etterpå.

Haha! :fnise:

Ja, du har kanskje rett. Så alltid de eldre først før jeg og, men i det siste har jeg likt å se de i den kronologiske rekkefølgen, føler det blir litt ryddigere på den måten! Men for å se mer verdien i de gamle filmene er det kanskje best å se dem først, første gang man ser ja :) 

Skrevet

Veldig uenig!

Jeg elsker å se dem i denne rekkefølgen selv! :jepp: 

Har dere sett den? Hva synes dere? :hoppe: Jeg synes den absolutt var verdt all ventetiden :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...