AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #1 Skrevet 15. desember 2015 Nå har jeg en slik periode igjen. Energien er på topp, jeg kan bli småforelska i enkelte. Kvinner og menn. Ikke alt og alle....men plutselig blomstrer det opp følelser for enkeltpersoner. Men jeg trenger ikke kjenne dem. Klarer meg med lite søvn og det der..Snakker høyt og imøtekommer folk.Det som ofte skjer etterpå, erat energien daler, jeg blir trett, og føler nedtur ved at energien ikke er der like fullt lenger. Da begynner jeg å kjede meg. Noen som opplever lignende? Anonymkode: 39f68...623
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #2 Skrevet 15. desember 2015 Livets gang? I noen perioder har man mer energi og overskudd, mens i andre så går det tregere? Har det slik selv.Men hvis det veksler mellom helt på topp og ned i bunnen så er det kanskje andre ting det er snakk om. Anonymkode: 72d88...7bb 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #3 Skrevet 15. desember 2015 Nå har jeg en slik periode igjen. Energien er på topp, jeg kan bli småforelska i enkelte. Kvinner og menn. Ikke alt og alle....men plutselig blomstrer det opp følelser for enkeltpersoner. Men jeg trenger ikke kjenne dem. Klarer meg med lite søvn og det der..Snakker høyt og imøtekommer folk.Det som ofte skjer etterpå, erat energien daler, jeg blir trett, og føler nedtur ved at energien ikke er der like fullt lenger. Da begynner jeg å kjede meg. Noen som opplever lignende? Anonymkode: 39f68...623Kan du ha en gått inn i en hypoman tilstand? Hypomani er en mild form for mani, som er en stemningslidelse. Jeg er ikke lege, og kan ikke sette noe diagnose. Ihvertfall ikke ut ifra så lite informasjon. Men noe som kjennetegner hypomani er at man får et forhøyet stemningsleie, man blir mer impulsiv, pratsom, kan føle seg "på topp", vanskeligheter for å slappe av, trenger mindre søvn og større taletrang Anonymkode: 8d820...561 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #4 Skrevet 15. desember 2015 Kan du ha en gått inn i en hypoman tilstand? Hypomani er en mild form for mani, som er en stemningslidelse. Jeg er ikke lege, og kan ikke sette noe diagnose. Ihvertfall ikke ut ifra så lite informasjon. Men noe som kjennetegner hypomani er at man får et forhøyet stemningsleie, man blir mer impulsiv, pratsom, kan føle seg "på topp", vanskeligheter for å slappe av, trenger mindre søvn og større taletrangAnonymkode: 8d820...561og glemte noe! ikke minst får man økt energinivå! Anonymkode: 8d820...561 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2015 #5 Skrevet 16. desember 2015 Hvor ofte kommer disse svigningene? Jeg opplever lignende svigninger som følger syklusen min: veldige oppturer når jeg har eggløsning og veldige nedturer når jeg har PMS. Oppturene kjennetegnes av økt energi, bedre selvtillit og sexlyst, føler meg forelska i alt og alle, og høy på livet. Nedturene kjennetegnes av lite energi, angst, depresjon, elendig selvtillit og null sexlyst.slike svigninger kan også skyldes bipolar lidelse/hypomani som nevnt over. Anonymkode: d97ba...931
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå