Gå til innhold

Bra og trygg familebil til ca 100.000 kr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har ikke peiling på bil, kjører ikke bil, men har et lån på bil til over 200.000. Samboer kjører men lånet står på meg. Jeg ser nå at vi må senke standaren vår litt, vi har ikke råd til dette lånet lenger.

Har dere noen forslag til en trygg og bra familebil til ca 100.000 kr? Den må gjerne ha litt bagasjeplass til barnevogn og slike ting!

 

Anonymkode: c5bc3...b32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha gått enda litt ned i pris. Gode familiebiler i 60t kr klassen er:

Toyota Corolla Verso, Honda Stream, Mazda 5

Så har du en skikkelig billig drittbil som til gjengjeld er nokså lett å holde i stand: Opel Zafira. Veldig praktiske seteløsninger, bedre enn Honda og Toyota. Men kvaliteten er så som så.

Alle disse bilene er 7-setere med plass til mange barn, veldig mye bagasje, byggevarer eller ved. Alle kan fås med lite utstyr - da er det lite som går i stykker. Kjøp bensin fremfor diesel - lavere vedlikeholdskostnader og ingen fare for kjøreforbud i storby; enn så lenge.

Billån er kjipe saker siden biler mister verdi så mye fortere enn man klarer å betale ned gjelden. Hvor mye av gjelden klarer dere å slette ved salg av nåværende bil?

Anonymkode: c921b...cfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det koster å kjøpe og selge også. Dere må bruke penger og energi på å selge bilen dere har nå. Dere må betale omregistreringsavgift. Det koster penger å ta opp et nytt lån (rundt 5000 kroner i avgifter til staten og til selgeren). Skal dere kjøpe hos forhandler, så må dere gjerne betale litt mer enn bilen egentlig er verdt i det private markedet. En eldre og billigere bil har lavere forventet levetid og høyere forventede driftsutgifter. Når dere nå har en bil til 200 000 kr, så er det ikke så veldig mye å spare på å gå ned til en bil til 100 000 kr. Det spørs selvfølgelig hvilken bil dere har nå. Men har dere en 2011 Volkswagen Passat som har kjørt 60 000 nå og verdt 200 000 kr, men vil nedgradere og kjøpe en 2008 Mazda 5 som har kjørt 110 000 km og verdt 100 000 kr, så ville jeg bare beholdt bilen dere har nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...