Gå til innhold

Gynekolog

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når er det vanlig å gå til gynekolog, og er det noe alle gjør? Hvor gammel er man i så fall første gang man gjør det? 

Anonymkode: 0ac07...056

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste går til gynekologiskundersøkelse etter 25. Denne gjøres ofte hos fastlegen. Jeg har vært hos gyn 4-5 ganger siden jeg var 14.

Skrevet

Alle bør før de er 25 for å ta celleprøve. Husk å ta på en lang genser/singlet :)

Skrevet

Gikk første gang som 21 åring, for PAP test. Her jeg bor får alle kvinner over 21 gratis tilbud. :)  Smerter, uregelmessig mens, fertilitetsproblemer + legehenvisning er vanlige grunner. 

Hva er PAP test?

Anonymkode: c8573...fa6

Skrevet

Alle bør før de er 25 for å ta celleprøve. Husk å ta på en lang genser/singlet :)

Hvorfor lang genser? Og hvorfor før 25? 

Skrevet

Hvorfor lang genser? Og hvorfor før 25? 

Hehe, for da føler du deg litt mer tildekt når du ligger og skrever, Før 25 er anbefalt med tanke på celleprøver for celleforandringer (det kan føre til kreft i livmorhalsen). Jeg fikk brev i posten da jeg var 24 :)

• Liker 1
Skrevet

Hehe, for da føler du deg litt mer tildekt når du ligger og skrever, Før 25 er anbefalt med tanke på celleprøver for celleforandringer (det kan føre til kreft i livmorhalsen). Jeg fikk brev i posten da jeg var 24 :)

Er ikke før 25 som er anbefalt, det er fra du fyller 25. Jeg fikk brevet samme dag som ei venninne, selv om en av oss er føst i mars og den andre i november

• Liker 2
Skrevet

Ahh, selvsagt. 

Så det er ikke noe man må huske på selv og sånn? 

Skrevet

Er ikke før 25 som er anbefalt, det er fra du fyller 25. Jeg fikk brevet samme dag som ei venninne, selv om en av oss er føst i mars og den andre i november

Herregud, det var det jeg mente :fnise: Jeg er visst litt trøtt.

Ahh, selvsagt. 

Greit å huske på når du fyller 25 iallefall :) Ellers er det ikke noe galt i å gjøre det før heller da, dersom det er noe du går og tenker på.

• Liker 1
Skrevet

Ahh, selvsagt. 

Med mindre du har bedt om å ikke stå i registrene skal du får brev når du er 25 og 3  år etter test.

• Liker 1
Skrevet

Papanicolaou test, for livmorhalskreft. 

Så celleprøve?

Anonymkode: c8573...fa6

Skrevet

Ryddet for avsporinger.

- Avalon, mod

Skrevet (endret)

Ryddet for sitering av ryddemelding. Spørsmål om moderering tas på PM eller Ris og Ros. Også ryddet for innlegg som ble oversett i første omgang.

- Avalon, mod

Endret av Avalon
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...