Gå til innhold

Fjerne lukten av brent mat

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! En av de jeg bor med klarte å glemme maten på komfyren, og vi klarte å redde det før det faktisk tok fyr, men det er en helt forferdelig røykstank i leiligheten nå. Vi går og hoster alle sammen. Er det noe som kan hjelpe oss å få ut all røyken? Det er sykt kaldt ute, så vi vil gjerne være litt forsiktige med å lufte for mye, men det kommer vi kanskje ikke utenom? Vi er litt desperate her, så håper på noen gode råd! 

Anonymkode: 2cc00...43e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen som har forslag? Vi har tent masse duftlys og fått luftet, men det henger fortsatt veldig igjen.

Skrevet

Opp med vinduer og luft skikkelig ut.

Tipper lukten av brent sitter fast i gardiner og alt av stoffer, så det er bare å starte med å vaske alt som vaskes kan (inkludert vegger, tak og filter i kjøkkenvifte tenker jeg).

• Liker 1
Skrevet

Du må lufte godt og lenge. Å tenne duftlys vil kun dekke over lukten, ikke fjerne den. 

Skrevet

Sette ut skåler med eddik?

• Liker 1
Skrevet

Opp med vinduer og luft skikkelig ut.

Tipper lukten av brent sitter fast i gardiner og alt av stoffer, så det er bare å starte med å vaske alt som vaskes kan (inkludert vegger, tak og filter i kjøkkenvifte tenker jeg).

Du må lufte godt og lenge. Å tenne duftlys vil kun dekke over lukten, ikke fjerne den. 

Men det er -15 grader ute, hahah :( Vi har heldigvis ikke gardiner, og det virker som om sofaen ikke har fått så mye av lukta. Men vaske kan vi gjøre, takk for tips :) Filteret i kjøkkenvifta trenger nok en vask ja. 

Jeg kan prøve på det! Takk for tips!

Skrevet

Lukta forsvinner etterhvert, men har dere ikke røykvarsler?

Jeg ville hengt opp en straks, så slipper dere å oppleve dette igjen, iallfall vil den pipe før det blir for ille!

• Liker 1
Skrevet

Jepp. Gjerne sterkeste eddiken man får kjøpt. 

Sammen med vidåpne vinduer er det den mest effektive måten å skjule at man har vært for generøs med varme under matlaging (personlig erfaring) :P

Skrevet

Lukta forsvinner etterhvert, men har dere ikke røykvarsler?

Jeg ville hengt opp en straks, så slipper dere å oppleve dette igjen, iallfall vil den pipe før det blir for ille!

Vi har skrudd ned alle de gamle fordi vi skulle bytte, vi har bare ikke kommet så langt som å få hengt opp de nye ennå. Sykt typisk at det skulle skje akkurat nå! Vi tok ned de gamle for bare to dager siden, så vi har jo hatt kjempeflaks... :P 

Jepp. Gjerne sterkeste eddiken man får kjøpt. 

Sammen med vidåpne vinduer er det den mest effektive måten å skjule at man har vært for generøs med varme under matlaging (personlig erfaring) :P

Men da skal jeg prøve det :)  Håper det funker fort.

Skrevet

Vi har skrudd ned alle de gamle fordi vi skulle bytte, vi har bare ikke kommet så langt som å få hengt opp de nye ennå. Sykt typisk at det skulle skje akkurat nå! Vi tok ned de gamle for bare to dager siden, så vi har jo hatt kjempeflaks... :P 

Men da skal jeg prøve det :)  Håper det funker fort.

Da hadde dere griseflaks at ikke han som skulle lage mat (og glemte alt på komfyren) hadde vært på fest og sovnet på sofaen !

Hadde det vært tilfellet så kunne dere fort vært noen tall i en statistikk nå.

Skrevet

Da hadde dere griseflaks at ikke han som skulle lage mat (og glemte alt på komfyren) hadde vært på fest og sovnet på sofaen !

Hadde det vært tilfellet så kunne dere fort vært noen tall i en statistikk nå.

Vi vet, så vi holder på å skru de opp nå :)  vi fikk jo en litt ubehagelig påminnelse i dag, for å si det sånn :P 

Skrevet

Når det var like før det tok fyr, så kreves det en jobb etterpå. Dere må vaske. Vask tak og vegger, vask tekstiler.Luft godt

Anonymkode: f2693...3ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...