Gå til innhold

Jeg er helt sjokkert hvordan enkelte oppfører seg på julebord!!

Gjest Blue Ivy.

Anbefalte innlegg

Gjest Blue Ivy.

Ok, jeg var på julebord forrige fredag. De hadde booka en bar restaurant hvor vi skulle være, med mat og drikke. 2 damer som jeg jobber er i slutten/begynnelsen i 40 åra. Hun ene nyskilt. Altså, hvem oppfører seg slik på julebord med sjefer til stede?! Jeg ble flau

De flørter vilt med de mannlige servitørene, hvor de fleste er minst 15-20 år yngre. De flørter og hun nyskilte klapser ung gutter på rumpa. WTF? Kunne se de følte seg utilpass og det skjønner jeg. Men det verste var alkoholinntaket. Man drikker seg ikke stup full på julebord. Hva tenker de med? Utover kvelden var de fulle hvor de sjangler rundt, tryner og er bare idioter. Hun ene hadde på seg skjørt og hun tryna langflat med skjørte opp etter ryggen. iiiik! Han ene servitøren kom og hjalp henne opp. Velte glass gjorde de å. Sjefen satt bare og ristet på hodet. Jeg ble så flau på de sine vegne. Til slutt sovna hun ene i sofaen og de fikk beskjed om å gå. 

Dere kan tro de var stor snakkis på jobb i går. Må være utrolig flaut å være de nå. Hva feiler det folk som oppfører seg sånn på julebord? 

Endret av Blue Ivy.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som julebord hos oss. Bortsett fra at her er det sjefen sjøl som tryner langflat og klapser servitrisene på rumpa :klaske:

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så gale hos oss, men det er alltid sjefene som drikker mest

Anonymkode: 7c93a...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blue Ivy.

Hvor har du det fra at man ikke drikker seg drita på julebord?

Synes du virkelig det er greit å drikke seg dritings og oppføre deg som en idiot på julebord? Ok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen klarer bare ikke å oppføre seg og heller innpå. Var et par som ble fulle da jeg var på julebord og ikke hadde kontroll. De blir jo baksnakket her på jobben på mandagen etter slik oppførsel. Greit man oppfører seg slik på en vanlig bytur, men bør oppføre seg litt på julebord. MEN jeg blir ikke sjokkert akkurat. 

Anonymkode: b24c1...868

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du virkelig det er greit å drikke seg dritings og oppføre deg som en idiot på julebord? Ok

Ingen som sa det var greit, men det du beskriver er desverre helt vanlig for mange nordmenn på julebord, sydenfylla, bursdag, bryllup.... Det er vel derfor folk ikke skjønner at du reagerer så fælt.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på julebord selv for et par uker siden, og selv om de fleste ikke ble særlig beruset, så var det to-tre stykker som dundret på. Har allerede bestemt meg for å ikke dra på neste julebord, for jeg orker ikke å se slike sider ved mennesker jeg jobber med.

Men helt seriøst, kan vi vær så snill slutte å klapse mennesker på rumpa? De er servitører, ikke små valper man vil kose med. Ta deg heller på din egen rumpe. 

Anonymkode: 912e0...07c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg syntes det er et problem og det har vært en problem i mange år. Vi som ikke har bodd under en Stein hele livet har fått med oss problematikken og kulturen rundt høy alkoholinntak på julebord

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva som skjer når man blander "jeg fortjener det!" tilværelsen med et egentlig ganske trist og kjedelig hverdag.
Folk bare venter på den ene dagen de kan ta av. Det går også an å kose seg og drikke en god del, før man har gjort noe så dumt at man ikke kan møte opp på jobben med rak rygg, for å ikke snakke om utroskapen...

Children waiting for the day they feel good.
Happy birthday, happy birthday.:plystre:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid fulgt med hvor mye sjefene drikker :P Og sørger for å aldri drikke "over" dem. Med mindre de har vært avholds da... Har på noen julebord fått betalt alt av drikke f.eks. Og da synes jeg det er frekt å hive innpå til man stuper i gulvet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blue Ivy.

Ingen som sa det var greit, men det du beskriver er desverre helt vanlig for mange nordmenn på julebord, sydenfylla, bursdag, bryllup.... Det er vel derfor folk ikke skjønner at du reagerer så fælt.

Kanskje fordi jeg nesten aldri er på byen, store selskaper og slikt? Jeg vet jo at folk kan oppføre seg sånn, men jeg ble sjokkert over disse 2 damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjer på hvert julebord. Derfor droppet jeg det i år, fordi jeg orket ikke rølp og fyllefest som det ofte blir. Har faktisk opplevd at folk har vært så fyllesyke de så vidt klarer å komme seg på jobb på mandag. Slik er drikkekulturen i Norge. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Ok, jeg var på julebord forrige fredag. De hadde booka en bar restaurant hvor vi skulle være, med mat og drikke. 2 damer som jeg jobber er i slutten/begynnelsen i 40 åra. Hun ene nyskilt. Altså, hvem oppfører seg slik på julebord med sjefer til stede?! Jeg ble flau

De flørter vilt med de mannlige servitørene, hvor de fleste er minst 15-20 år yngre. De flørter og hun nyskilte klapser ung gutter på rumpa. WTF? Kunne se de følte seg utilpass og det skjønner jeg. Men det verste var alkoholinntaket. Man drikker seg ikke stup full på julebord. Hva tenker de med? Utover kvelden var de fulle hvor de sjangler rundt, tryner og er bare idioter. Hun ene hadde på seg skjørt og hun tryna langflat med skjørte opp etter ryggen. iiiik! Han ene servitøren kom og hjalp henne opp. Velte glass gjorde de å. Sjefen satt bare og ristet på hodet. Jeg ble så flau på de sine vegne. Til slutt sovna hun ene i sofaen og de fikk beskjed om å gå. 

Dere kan tro de var stor snakkis på jobb i går. Må være utrolig flaut å være de nå. Hva feiler det folk som oppfører seg sånn på julebord? 

Det har dessverre blitt helt vanlig i Norge. Det er egentlig skremmende hvor stor aksept det er blitt for dette og hvordan folk ikke hever et øyebryn en gang for det høye alkoholinntaket. Jeg hadde blitt flau selv om det var meg som måtte vitne det. Jeg forventer at mennesker rundt seg klarer å oppføre seg og det kommer også til julebord. De kan oppføre seg som idioter når de er med venner, men på jobb så må man prøve å oppføre seg litt profesjonelt. Godt sjefen satt og riset på hodet, i det minste litt fornuft der da. Lurer i blant på hvordan det er å jobbe på restaurant i helgene med folk som drikker, styrer og holder på.  

Edit: Skrivefeil. Skulle stå forventer. 

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har dessverre blitt helt vanlig i Norge. Det er egentlig skremmende hvor stor aksept det er blitt for dette og hvordan folk ikke hever et øyebryn en gang for det høye alkoholinntaket. Jeg hadde blitt flau selv om det var meg som måtte vitne det. Jeg fortjener at mennesker rundt seg klarer å oppføre seg og det kommer også til julebord. De kan oppføre seg som idioter når de er med venner, men på jobb så må man prøve å oppføre seg litt profesjonelt. Godt sjefen satt og riset på hodet, i det minste litt fornuft der da. Lurer i blant på hvordan det er å jobbe på restaurant i helgene med folk som drikker, styrer og holder på.  

Signerer dette innlegget. Jeg blir skremt når folk mener det er helt greit å drikke seg kanakas på julebord. Vanlig bytur med venner og julebord er to forskjellige ting. Mener nå jeg. Klarer virkelig ikke folk å oppføre seg litt profesjonelt når man er ute med jobben?  Virker ikke sånn.  Dessverre er sjefene like ille noen ganger. Grøss. 

Anonymkode: 8ba45...066

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Maximoff

Signerer dette innlegget. Jeg blir skremt når folk mener det er helt greit å drikke seg kanakas på julebord. Vanlig bytur med venner og julebord er to forskjellige ting. Mener nå jeg. Klarer virkelig ikke folk å oppføre seg litt profesjonelt når man er ute med jobben?  Virker ikke sånn.  Dessverre er sjefene like ille noen ganger. Grøss. 

Anonymkode: 8ba45...066

Nå syns jeg opprinnelig at alkoholinntaket har tatt av til vanlig også. Kanakas er ikke greit, uansett. Det er ikke greit å behandle andre på den måten, uansett julebord eller ikke, men det burde være høyere forventninger til julebordet enn til vanlig byturer med venner.

For noen år siden traff vi noen jeg gikk på videregående med tidlig morgen på 17. mai, de hadde begynt ved frokosttider med å drikke og var dritings. De skremte livet av sønnen min og mange av de andre ungene som var med. Det var rett og slett pinlig, men dessverre vanlig. Men det er en helt annen diskusjon og handler jo egentlig ingenting om julebordet, hehe! ;) 

Endret av Steve Rogers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg Ivy! Jeg blir flau over hvordan godt voksne mennesker oppfører seg på julebord! 

Jeg begynte å drikke når jeg var 18, festet fra meg til jeg var 21 og drikker alkohol for nyten sin skyld alene. Hvordan da 40 og 50 år gamle kvinner og menn kan sitte å bøtte nedpå er helt utrolig.... Det er FLAUT! 

Anonymkode: a0947...6f3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...