cherry blossomed. gone. Skrevet 15. desember 2015 #1 Skrevet 15. desember 2015 Hei!!hadde dessverre en periode hvor jeg røykte ekstremt med kent menthol surround og jeg har fått helt syk lyd på pusten(metallisk lyd) og føler jeg har utviklet kols. Røykte 20 om dagen. Er det virkelig sant at det er irreversibelt?😰🍟😰🍟😥 jeg har sluttet nå, men får ikke trent så mye for tida liksom.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #2 Skrevet 15. desember 2015 Hei!!hadde dessverre en periode hvor jeg røykte ekstremt med kent menthol surround og jeg har fått helt syk lyd på pusten(metallisk lyd) og føler jeg har utviklet kols. Røykte 20 om dagen. Er det virkelig sant at det er irreversibelt?😰🍟😰🍟😥 jeg har sluttet nå, men får ikke trent så mye for tida liksom.Ta kontakt med lege, fortell om dine symptomer, og bli undersøkt av legen din Anonymkode: c14e5...d97 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #3 Skrevet 15. desember 2015 Ta kontakt med lege, fortell om dine symptomer, og bli undersøkt av legen dinAnonymkode: c14e5...d97Det kan jeg ikke pga jeg misliker fastlegeordningen så sterkt. En mappe og bare løgn om fritt helsevalg. Før kunne man jo gå til forskjellige leger og dermed holde en lavere profil. Mye gøyere. Anonymkode: 349a5...2e2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #4 Skrevet 15. desember 2015 Hei!!hadde dessverre en periode hvor jeg røykte ekstremt med kent menthol surround og jeg har fått helt syk lyd på pusten(metallisk lyd) og føler jeg har utviklet kols. Røykte 20 om dagen. Er det virkelig sant at det er irreversibelt?😰🍟😰🍟😥 jeg har sluttet nå, men får ikke trent så mye for tida liksom.PsHar du tidligere hatt luftveisplager som andpustenhet m.m.? Anonymkode: c14e5...d97
cherry blossomed. gone. Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2015 Eh ja, hatt lungeproblemer siden jeg ble 14/15 og utslett på underarmene pga allergi mot sigaretter.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #6 Skrevet 15. desember 2015 Det kan jeg ikke pga jeg misliker fastlegeordningen så sterkt. En mappe og bare løgn om fritt helsevalg. Før kunne man jo gå til forskjellige leger og dermed holde en lavere profil. Mye gøyere.Anonymkode: 349a5...2e2Kan du gå til en privatpraktiserende lege, på en privat klinikk el.l.? Anonymkode: c14e5...d97
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #7 Skrevet 15. desember 2015 Spirometri er en undersøkelse jeg var gjennom, for å kartlegge lungefunksjonen min. Anonymkode: c14e5...d97
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #8 Skrevet 15. desember 2015 Har ihvertfall sendt en mld til legekontoret pg sagt jeg ønsket å skifte fastlege da jeg fikk på følelsen jeg fikk en særdeles inkompetent, litt overgang fordi jeg er overbevist om at forrige var flink selvom jeg aldri fikk gått dit. Er så vanskelig å finne en, og så pinlig å snakke om helseproblemer til hvemsomhelst. Anonymkode: 349a5...2e2
cherry blossomed. gone. Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #9 Skrevet 15. desember 2015 Spirometri er en undersøkelse jeg var gjennom, for å kartlegge lungefunksjonen min.Anonymkode: c14e5...d97utpust er greit, men innpust lager fæl lyd
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #10 Skrevet 15. desember 2015 Har ihvertfall sendt en mld til legekontoret pg sagt jeg ønsket å skifte fastlege da jeg fikk på følelsen jeg fikk en særdeles inkompetent, litt overgang fordi jeg er overbevist om at forrige var flink selvom jeg aldri fikk gått dit. Er så vanskelig å finne en, og så pinlig å snakke om helseproblemer til hvemsomhelst.Anonymkode: 349a5...2e2Ok. Du kan selv gå inn på Helfo sine sider og bytte fastlegeDu kan også lese på legelisten.no om andres erfaringer med forskjellige leger Anonymkode: c14e5...d97
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #11 Skrevet 15. desember 2015 Eh ja, hatt lungeproblemer siden jeg ble 14/15 og utslett på underarmene pga allergi mot sigaretter.Å, men da er det viktig at du får undersøkt lungene dine Anonymkode: c14e5...d97
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #12 Skrevet 15. desember 2015 Det kan jeg ikke pga jeg misliker fastlegeordningen så sterkt. En mappe og bare løgn om fritt helsevalg. Før kunne man jo gå til forskjellige leger og dermed holde en lavere profil. Mye gøyere.Anonymkode: 349a5...2e2Vi kan ikke og skal ikke stille diagnoser her inne. Har du kols, er dette en farlig sykdom og SKAL behandles av lege/sykehus.Du må rett og slett ta deg sammen og komme deg til lege Anonymkode: 42949...1cb 4
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #13 Skrevet 15. desember 2015 Har ihvertfall sendt en mld til legekontoret pg sagt jeg ønsket å skifte fastlege da jeg fikk på følelsen jeg fikk en særdeles inkompetent, litt overgang fordi jeg er overbevist om at forrige var flink selvom jeg aldri fikk gått dit. Er så vanskelig å finne en, og så pinlig å snakke om helseproblemer til hvemsomhelst.Anonymkode: 349a5...2e2Det er ikke på legekontoret du skifter fastlege Anonymkode: 42949...1cb
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #14 Skrevet 15. desember 2015 utpust er greit, men innpust lager fæl lydHvor gammel er du?Dette kan være astma. Anonymkode: 2c04f...650
Chizue Skrevet 15. desember 2015 #15 Skrevet 15. desember 2015 Dra til lege og beskriv symptomene dine, Er nok sikkert bare en luftveis infeksjon, eller det kan være astma eller bronkitt også Astma kan ha en pipelyd (hvesing) på innpust...Men det kan også ha en surklende lyd, men det kan jo også komme fra bronkitt eller lungebetennelse også Blir du sliten når du går ute? Hva om du går opp en trapp, hvordan er pusten din da?Man kan bli riktig dårlig av umedisinert astma, noen, men ikke alle får astmaanfall. Men mange av symptomene som kan være astma, kan være bronkitt også..Nei kom deg til lege ^^
cherry blossomed. gone. Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #16 Skrevet 15. desember 2015 Holdt faktisk på å stryke med av lungebetennelse, så ja har hatt mye problemer med det, men forsiktig trening har hjulpet. Trente 12 min idag maskin og 20 min 25 gange og 4X 3 intervaller løping hjelper også ekstremt.
cherry blossomed. gone. Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #17 Skrevet 15. desember 2015 Det er hvesing på innpust da så ja det kan vel være astma.
cherry blossomed. gone. Skrevet 15. desember 2015 Forfatter #18 Skrevet 15. desember 2015 Hva er forskjellen på astma og kols?
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #19 Skrevet 15. desember 2015 Hva er forskjellen på astma og kols?Snakk med legen Anonymkode: 42949...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2015 #20 Skrevet 15. desember 2015 Du blir ikke kurert av å spørre her på kg og vi kan ikke vite hva som feiler deg Anonymkode: 42949...1cb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå