Gå til innhold

Er du redd for å dø i bilulykke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange av disse videoene er syke. Den som sjokkerte meg mest var på 8.42:

Herreguud så provoserende at andre folks uaktsomhet skal koste flere personer livet. Jeg møter så mange aggresive traffikanter i trafikken nesten daglig. Idiotiske forbikjøringer selvom jeg holder nøyaktig fartsgrense. Folk som tror de kan holde fartsgrensen i uoversiktlige svinger selvom de ikke ser en dritt. Hva om noen har krasjet akkurat i den svingen? Folk som raser opp bratte bakker for å fly når de kommer til nedoverbakken. Hva om der er kø akkurat der? Bor i et tett nabolag med haugevis av unger. Folk råkjører opp hit og sladder i svingene (bor en del ungdom her også). Det er til og med satt opp et egenlaget skilt der det står ''GANGFART!!'', selvom det alt er et skilt om det. 

Jeg kjenner jeg blir veldig redd for å dø i en bilulykke. Jeg har sikkert sett litt for mye på disse videoene, men det kan fort være meg.

uansett hvor mange skrekkhistorier folk kommer med så tar få det til seg før uhellet først er ute. Ikke før de har drept et barn. Da synes de ofte synd på seg selv også. Det var en venn av meg som fyllekjørte og ble fratatt lappen og hulket som en unge. Det var ikke måte på hvor synd det var på han. Han mistet jo jobben og alt. Tror han var mest lei seg for at han ble tatt. 

Anonymkode: e028a...fa4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fornuftig å være redd for trafikken, det er livsfarlig. Jeg eier ikke dødsangst så jeg håper at dersom jeg havner i en ulykke at det skjer mens jeg og møtende bil kjører i over 80 km/t så jeg vet jeg stryker med. Heller det enn å bli ufør.

• Liker 2
Skrevet

Ja det er jeg hver gang jeg kjører på høyhastighetsvei.  Derfor unngår jeg det så godt jeg kan. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er jeg. Er også blitt utrolig redd for at biler kan miste kontrollen og kjøre på folk på fortauet. Jeg tror det er fordi jeg ble veldig påvirket av ulykken som skjedde i Glasgow for et år siden, der en søppelbil kjørte opp på fortauet og drepte flere. Jeg hadde blitt svært knyttet til den byen og vært på det stedet mange ganger rett før ulykken skjedde. Hver gang jeg er der i dag får jeg en vond følelse og er livredd for å krysse veien.

Jeg var også sammen med en som mistet lappen for fyllekjøring, og han var irritert. Han hadde 3,20 i promille da han ble tatt og hadde kjørt av veien, men han mente at han hadde hatt full kontroll og det var bare politiet som var teite som tok fra ham lappen. Jeg orket ikke den holdningen. 

Skrevet

Jeg er ikke redd for å dø, det jeg er redd for er å bli en grønnsak. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er jeg. Er også blitt utrolig redd for at biler kan miste kontrollen og kjøre på folk på fortauet. Jeg tror det er fordi jeg ble veldig påvirket av ulykken som skjedde i Glasgow for et år siden, der en søppelbil kjørte opp på fortauet og drepte flere. Jeg hadde blitt svært knyttet til den byen og vært på det stedet mange ganger rett før ulykken skjedde. Hver gang jeg er der i dag får jeg en vond følelse og er livredd for å krysse veien.

Jeg var også sammen med en som mistet lappen for fyllekjøring, og han var irritert. Han hadde 3,20 i promille da han ble tatt og hadde kjørt av veien, men han mente at han hadde hatt full kontroll og det var bare politiet som var teite som tok fra ham lappen. Jeg orket ikke den holdningen. 

Ja fyllekjørere er av samme sort. De er ikke helt virkelighetsorienterte. Noen påstår de kjører bedre i fylla til og med. Blir så sint.

En gang satt jeg på hos en fyr jeg likte. Han skulle tøffe seg og raste opp i fart i 60/70 sonen. Tror han var opp i 120. Jeg skrek og fikk panikk, og da bare lo han og tok henda av rattet. Mistet lysten  på han etter det for å si det sånn. Han oppfører seg like barnslig den dag i dag.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bekymrer meg ikke spesielt når jeg er ute og kjører. Jeg mistet en nær venninne i trafikken for noen år siden, og jeg er absolutt klar over at det finnes en del farer der, men det er heldigvis ikke sånn at det påvirker meg til daglig. Men jeg er helt enig i at det er mange idiotsjåfører som hverken evner å avpasse fart eller overholde helt grunnleggende trafikkregler, og fyllekjørere i alle former og varianter er avskum.

Anonymkode: 3dbfa...433

• Liker 1
Skrevet

Ja fyllekjørere er av samme sort. De er ikke helt virkelighetsorienterte. Noen påstår de kjører bedre i fylla til og med. Blir så sint.

En gang satt jeg på hos en fyr jeg likte. Han skulle tøffe seg og raste opp i fart i 60/70 sonen. Tror han var opp i 120. Jeg skrek og fikk panikk, og da bare lo han og tok henda av rattet. Mistet lysten  på han etter det for å si det sånn. Han oppfører seg like barnslig den dag i dag.

Samme her. Ingenting er mer usexy enn en mann som kjører uforsiktig, og ingenting er mer sexy enn en mann som er sikker på veien. Jeg liker når menn innrømmet at de sannsynligvis ikke er verdens beste sjåfører og derfor kjører de ekstra forsiktig. 

Skrevet

Jeg er ikke redd for å dø. Det jeg er redd for er å kjøre på andre og skade de, eller at min familie og jeg selv skal bli skadet, 

Skrevet

Hvem er ikke redd for det?

Gjest lipgloss
Skrevet

Ja jeg er livredd for å være i trafikken,redd for å dø :(

Kjører ikke bil lengre,solgte den og bruker heller kollektiv føler meg tryggere da 😊

Grunnen til jeg ikke kjører bil lengre er at det er så mange sinte bilister har fått kjeft så mange ganger og blitt så lei meg at jeg har begynnt å gråte i bilen,hater det som pesten.

Skrevet

Nei.

Jeg er mer redd for å overleve og være grønnsak.

Skrevet

Er ikke så redd for å dø selv. Er mere redd for å bli frarøvet noen jeg er glad i, pga idioter som aldri burde ha hatt førerkort.

Anonymkode: 056ef...02d

Gjest AnonGangerTo
Skrevet

Jeg var døden nær i en bilulykke for noen år siden. Hadde aldri trodd jeg skulle kræsje i 100-km i timen men det gjorde jeg (ikke jeg som kjørte og det var ikke alkohol i bilde, resten er for privat). Når man opplever slike ting, blir man sterkere som person. Jeg er mest glad for at jeg ikke sitter i en rullestol eller er lam i kroppen. Smerter 24/7 er jeg blitt vant til og de synlige skadene er ikke noe å bry seg om. 

Skrevet

skjønner ikke de som ruser opp i 180 for å si det sånn.... men jeg er ikke redd det. allikevel er det visstnok større sjangse i følge forskningen å dø i bilulykke enn flyulykke.

Anonymkode: cb9e3...d9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...