Gå til innhold

vask av porselentronen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja husmødre, trenger dine råd og veiledning igjen :fnise:

Har noen spørsmål:

- Hvor ofte vasker du toalettet? - og med hva? 
Selv vasker jeg det ved behov. Kanskje 1 gang i uken, noen ganger mer. Altså etter behov. 
Har wc duck fresh disck tror jeg det heter, nedi doskålen, ikke en som henger på kanten, men gele klump. 
Klorer det nå og da, oftere før. Nå bruker jeg wc duck active gel en gang i uken.

Høres dette greit ut?

- Hvor ofte vasker du veggen over komfyren? Hvor ofte vasker du skap på kjøkkenet?
Selv så tar jeg det nå og da, når det trengs. 

Anonymkode: cc942...b08

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja husmødre, trenger dine råd og veiledning igjen :fnise:

Har noen spørsmål:

- Hvor ofte vasker du toalettet? - og med hva? 
Selv vasker jeg det ved behov. Kanskje 1 gang i uken, noen ganger mer. Altså etter behov. 
Har wc duck fresh disck tror jeg det heter, nedi doskålen, ikke en som henger på kanten, men gele klump. 
Klorer det nå og da, oftere før. Nå bruker jeg wc duck active gel en gang i uken.

Høres dette greit ut?

- Hvor ofte vasker du veggen over komfyren? Hvor ofte vasker du skap på kjøkkenet?
Selv så tar jeg det nå og da, når det trengs. 

Ja, det høres greit ut. Gjør det ca slik selv :)

Anonymkode: b9077...1eb

• Liker 1
Skrevet

Selv om tråden retter seg mot husmødre, så svarer jeg til tross for selvskapt rykte :)

Jeg vasker også do 1-2 dager i uka og bruker sånn blå greie.

Jeg har ikke noe system på rydd og vask, men synes selv at jeg stadig har klut i hånda likevel.. Blir vel flekket over mye, tenker jeg.

j

• Liker 1
Skrevet

Ikke glem å vaske opp under kanten. Nei, det som sprutes opp fra wc vask flasken tar ikke det som har satt seg fast. Stol på meg.

Du trenger en dokost som ikke bare er rund, men som har en "finger" som kan stikkes opp under kanten for å skrubbe der. Får du ikke tak i det, se etter en "flaskekost" som du bøyer slik at du kommer til. http://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/klesvask-og-stell/vatrengjoring/oppvasktilbehor/flaskekost-813154/

Sprut opp vaskemidlet og la det virke den tiden som står på flasken. Dypp dokosten i vann, skrubb og se hva som løsner. Trekk ned og sprut opp mer og skrubb til det ikke kommer ut mer.

• Liker 1
Skrevet

Ikke glem å vaske opp under kanten. Nei, det som sprutes opp fra wc vask flasken tar ikke det som har satt seg fast. Stol på meg.

Du trenger en dokost som ikke bare er rund, men som har en "finger" som kan stikkes opp under kanten for å skrubbe der. Får du ikke tak i det, se etter en "flaskekost" som du bøyer slik at du kommer til. http://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholding/klesvask-og-stell/vatrengjoring/oppvasktilbehor/flaskekost-813154/

Sprut opp vaskemidlet og la det virke den tiden som står på flasken. Dypp dokosten i vann, skrubb og se hva som løsner. Trekk ned og sprut opp mer og skrubb til det ikke kommer ut mer.

Har nettopp fått tak i WC duck aktiv gele (ikke gele klump, men rense-ting). Så har ikke brukt det så lenge. Men det jeg har gjort er; Først spyler med det, skrubber og skyller. Så tar jeg det på en gang til, og lar det virke i en time.. så skrubber og skyller jeg. 

Det jeg gjorde før var;

Lagde en klor-blanding. Klorin og vann i ei bøtte. Så brukte jeg en slik kost du linket til.. og skrubbet. 
Skylte ett par ganger, så lagde jeg grønnsåpsblanding og gjorde det samme om igjen. 
Om kvelden lå det klor i toalettet hele natten.

Er usikker på om klor eller grønnsåpe er nok til å få fjernet alt som er under kanten. Derfor brukte jeg begge, vær sin gang, samme dag :fnise:
Har ikke salmiakk lengre, har en katt, han setter seg ned å tisse på ALT som har salmiakk på seg! og da mener jeg alt. 
Så det kan jeg ikke bruke lengre. 

Det blir fort kalk-rester eller noe i doen. Brune striper (ikke etter meg altså :P
Men klorin tar knekken på det, så derfor klorer jeg over natten. Har prøvd coca cola - funket ikke. 

ts

Skrevet

Når jeg rydder kjøkken etter matlaging, så tørker jeg av over komfyren. Så slipper det å være fettete osv Fort gjort.

Skaper tørker jeg av når jeg ser flekker,og når jeg tar kjøkken en g pr.uke.

Toalettet blir tatt ved behov,og det tas sikkert mere enn hva jeg vet,siden børsten står der. Alle tar sitt når de har vært der.

Bruker jif skurekrem der,flasken står i skapet ved siden av

Anonymkode: 43dd2...613

Skrevet

Ikke glem å vaske opp under kanten.

Dypp dokosten i vann, skrubb og se hva som løsner. 

æsj, det er så ufattelig ekkelt...

Anonymkode: 4253f...0d5

Skrevet

æsj, det er så ufattelig ekkelt...

Anonymkode: 4253f...0d5

Hva er så ekkelt?

ts

Skrevet

Bruker kost og sånn domestor-greie en gang i uka eller ved behov. På ringen, lokket osv. bruker jeg klor. Nå har ikke jeg do-kost med en sånn finger på, men jeg bruker en gammel tannbørste til å komme til under kanten der. Skikkelig nasty:P Ellers så bruker jeg også sånn WC-duck som sitter rett på toalettet. Helt genialt:)

Anonymkode: c9c26...23a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...