Gå til innhold

Chatten på facebook

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere vet når dere er på facebook via pc. Da kommer chatten opp på høyre side. Og øverst kommer det sånn 5-10 venner som er pålogget og på chat. Hva bestemmer at akkurat de vennene blir valgt ut tl å ligge øverst?

Anonymkode: dc042...ac9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså det ersom regel de jeg kjenner best og har snakket mest med, men også ofte et par jeg aldri har snakket med. Kan det bety at de har vært mye inne påå profilen min eller lignende? hehe, nysjerrig.

-ts

Skrevet

tror det er en algoritme som regner ut det der, ut fra hva du trykker liker på, hva du bare trykker på (altså leser), hvilke profiler du er inne på, hvem du snakker med (chatter), osv osv.

alt du gjør på fb blir jo lagret hos fb for å "forbedre" newsfeeden din osv, så de bruker all informasjon de har om deg her også.

Skrevet

tror det er en algoritme som regner ut det der, ut fra hva du trykker liker på, hva du bare trykker på (altså leser), hvilke profiler du er inne på, hvem du snakker med (chatter), osv osv.

alt du gjør på fb blir jo lagret hos fb for å "forbedre" newsfeeden din osv, så de bruker all informasjon de har om deg her også.

det kan stemme. men hva mener du med de som kommer opp som jeg ikke snakker med eller har vært noe særlig inne på profilen til? Tror du at de har mye felles interesse/trykket liker på mye av det samme eller at de har vært mye inne på profilen min?

Skrevet

jeg har ikke tilgang til fb sin algoritme, så hva eksakt de legger vekt på vet jeg dessverre ikke :)

Skrevet

det kan stemme. men hva mener du med de som kommer opp som jeg ikke snakker med eller har vært noe særlig inne på profilen til? Tror du at de har mye felles interesse/trykket liker på mye av det samme eller at de har vært mye inne på profilen min?

Noen ganger legger de inn folk de tenker du vil ha kontakt med.

Skrevet

Noen ganger legger de inn folk de tenker du vil ha kontakt med.

haha...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...