Gå til innhold

Blir kvalm av mat

Fremhevede innlegg

Gjest Ukjenten
Skrevet

Den siste måneden har jeg blitt utrolig kvalm av mat, og spiser kjempelite. Jeg har ikke spist på et døgn, og føler på ingen måte sult og gruer meg til jeg må spise fordi jeg blir utrolig kvalm, hva kan jeg spise (kalorifattig!), og hva kan jeg gjøre for å ikke bli så kvalm?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har vært kvalm i en måned er det tid for en tur til fastlegen siden det er så mange ting som kan gi kvalme, lavt stoffskifte, næringsmangler som vitaminer og mineraler. Du bør få i deg proteiner siden det er så lite du spiser, ellers forbrenner du muskelmassen din og det er ikke bra. Kreft kan også gi kvalme, bindevevssykdommer likeså.

Riktig god bedring og bestill timen nå :)

Anonymkode: 1ba4b...ef4

Skrevet

Hvis du spiser veldig lite må du jo for all del spise kaloririk mat. Siden du vil ha kalorifattig mat og blir kvalm når du spiser tenker jeg spiseforstyrrelse. Uansett årsak må du til legen. 

Gjest Ukjenten
Skrevet

Om du har vært kvalm i en måned er det tid for en tur til fastlegen siden det er så mange ting som kan gi kvalme, lavt stoffskifte, næringsmangler som vitaminer og mineraler. Du bør få i deg proteiner siden det er så lite du spiser, ellers forbrenner du muskelmassen din og det er ikke bra. Kreft kan også gi kvalme, bindevevssykdommer likeså.

Riktig god bedring og bestill timen nå :)

Anonymkode: 1ba4b...ef4

Har kun mangel på D-vitaminer, men tar det fast hver dag nå. Tok prøver for å sjekke hvorfor jeg er så sliten (noe som også kan komme av lite mat), og da var det bare utslag på D-vitaminer. Får vel ta det opp med legen neste gang jeg er der, da :) 

Gjest Ukjenten
Skrevet

Hvis du spiser veldig lite må du jo for all del spise kaloririk mat. Siden du vil ha kalorifattig mat og blir kvalm når du spiser tenker jeg spiseforstyrrelse. Uansett årsak må du til legen. 

Prøver å holde meg til ca 1000kcal hver dag, men nå ligger jeg på ca 500 fordi jeg spiser så lite

Skrevet

Prøver å holde meg til ca 1000kcal hver dag, men nå ligger jeg på ca 500 fordi jeg spiser så lite

Er det slik at har bestemt deg for at du ikke kan ha større kaloriinntak enn ca 1000kcal ?

- eller har det en annen forklaring ?

Du får i deg mindre energi enn kroppen din trenger, noe som kan forklare at du føler deg elendig og kvalm.

Anonymkode: eb4e1...5f9

Skrevet

Kjære Ukjenten.

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen
ninuska_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...